Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb opstart maken  (gelezen 3224 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
usb opstart maken
« Gepost op: 2010/04/01, 13:01:35 »
Ik wil een usb opstartschijf maken. Ik heb alleen een probleem. Ik krijg de iso niet in het venster opstartmedium (via overig en dan naar de mappen). En verder herkent hij de usb steeds niet. Ik heb 2 usb sticken gebruikt, en hij wil bij allebei niets doen. Ik heb de sticks gefomateerd via gparted in ext 2, ext 4. Ik heb geprobeerd bij opstartmedium te laten formateren en dan doet hij het automatisch in fat 32.Ik krijg melding, volume not found, ofwel  kan medium niet aankoppelen. wat kan ik nog doen?

Re: usb opstart maken
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/01, 14:43:41 »
De USB-sticks *MOETEN* juist in FAT32 geformatteerd worden.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: usb opstart maken
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/04, 11:00:47 »
De USB-sticks *MOETEN* juist in FAT32 geformatteerd worden.


Maar dan nog kan hij het niet vinden...........Ik heb alleen maar omschreven wat ik allemaal gedaan heb. In geen enkele formatie vind hij het, ook niet in fat32

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: usb opstart maken
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/04, 13:52:06 »
Neem een usb-stick van 1 of 2 GB geformateerd op fat32.
Werk je met de nieuwste Ubuntu dan vind je onder Systeem - Beheer - USB Opstartschijf Maken

In het venster wat dan opent kan je de gegevens invullen, dus de naam van het iso, en waar het op geinstalleerd moet worden.

Heb je niet de nieuwste versie moet je even Unetbootin van unetbootin.sourceforge.net downloaden. Kies dan wel voor jou pc de juiste versie.

De iso moet je namelijk niet kopieren naar de stick maar uitpakken als zijnde een besturingssysteem.

Succes.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Re: usb opstart maken
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/04, 20:07:39 »
Moest dat niet lukken kan je nog altijd werken met pendrivelinux, dat lukt bij mij allemaal heel vlot.

Ze bieden verschillende manieren aan om een bootable USB stick te maken.


Joris.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: usb opstart maken
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/06, 13:27:03 »
Neem een usb-stick van 1 of 2 GB geformateerd op fat32.
Werk je met de nieuwste Ubuntu dan vind je onder Systeem - Beheer - USB Opstartschijf Maken

In het venster wat dan opent kan je de gegevens invullen, dus de naam van het iso, en waar het op geinstalleerd moet worden.

Heb je niet de nieuwste versie moet je even Unetbootin van unetbootin.sourceforge.net downloaden. Kies dan wel voor jou pc de juiste versie.

De iso moet je namelijk niet kopieren naar de stick maar uitpakken als zijnde een besturingssysteem.

Succes.

Ik weet hoe het werkt, maar mijn usb kennelijk niet. Ik heb er 2 geprobeerd, maar ze willen niet.
hij zegt als je wilt formateren;
Niet in staat 4,0 GB Filesystem aan te koppelen
DBus error org.gtk.Private.RemoteVolumeMonitor.NotFound: The given volume was not found

Edoch, ik kan er verder alles opzetten wat ik wil, dus hij is wel aangekoppeld en hij vind hem wel, anders zou ik er niets op kunnen zetten.  Maar als ik een opstartusb wil maken vind hij hem ineens niet meer. Hij staat wel in de lijst als je begint, maar met een tekentje. Dat is het probleem, niet dat ik het niet zou weten. Ik werk al meer dan 2 jaar met linux.



Offline Willemtk

  • Lid
Re: usb opstart maken
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/06, 13:28:17 »
Zoals je ziet staat ook de onderkant met geresreveerde ruimte ed in het grijs. Je kunt er dus niets mee

Offline RobinAJ

  • Lid
Re: usb opstart maken
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/06, 17:20:17 »
Fijn dat je weet hoe het werkt maar uit je antwoord maak ik op dat je een 4 GB stick gebruikt. Er wordt geadviseerd om een 1 of 2 GB stick te gebruiken, al geprobeerd?
Verder als je hem op Fat32 heb staan hoef je niet eens te formateren.
Gebruik Unetbootin, volgens mij wordt er dan alleen naar de stick geschreven. Heb je geen schrijfrechten dan moet je deze even geven.

Succes.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]

Offline Willemtk

  • Lid
Re: usb opstart maken
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/07, 09:35:14 »
Fijn dat je weet hoe het werkt maar uit je antwoord maak ik op dat je een 4 GB stick gebruikt. Er wordt geadviseerd om een 1 of 2 GB stick te gebruiken, al geprobeerd?
Verder als je hem op Fat32 heb staan hoef je niet eens te formateren.
Gebruik Unetbootin, volgens mij wordt er dan alleen naar de stick geschreven. Heb je geen schrijfrechten dan moet je deze even geven.

Succes.

Ik had hem anders geformateerd omdat het niet werkte. Tis daarom. Tja, dan houdt het verder op. Ik ga geen 10tallen usb sticks kopen, 1 voor dit en 1 voor dat. Ik wil 1 usb stick, en die moet zowel kunnen dienen voor op te slaan als opstartschijf. En dan ga je geen klein usb stickje nemen die 20 x meer kost dan het op cd zetten. Kan ik het net zo goed direct op cd zetten. Wie weet verandert er nog wel iets en kan ik later een 4 gig gebruiken. Jammer voor nu dan.

Offline softbart

  • Lid
Re: usb opstart maken
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/08, 19:42:22 »
Citaat
Ik ga geen 10tallen usb sticks kopen, 1 voor dit en 1 voor dat. Ik wil 1 usb stick, en die moet zowel kunnen dienen voor op te slaan als opstartschijf.
Dan is dit misschien wel wat voor je.
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/multiboot-usb-stick

groet,

Theo