Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: krijg Thunderbird niet geopend op nieuwe versie Ubuntu  (gelezen 1275 keer)

Offline Frank47

  • Lid
krijg Thunderbird niet geopend op nieuwe versie Ubuntu
« Gepost op: 2022/09/27, 11:18:59 »
Na installatie nieuwe versie Ubuntu wil ik al mijn oude mails in lokale mappen in Thunderbird overbrengen.

Bij verplaatsen hele .thunderbird map krijg ik deze mededeling: Thunderbird is already running, but is not responding. To use Thunderbird, you must first close the existing Thunderbird process, restart your device, or use a different profile.

Ik heb TB gedeinstalleerd en na opstart opnieuw geïnstalleerd en n.a.v. wat ik over bovenstaande las heb ik allerlei wijzigingen in de installs.ini en profiles.ini bestanden toegepast waarbij ik wel keuzescherm krijg welk profiel ik wil laden maar telkens krijg ik Thunderbird met oude gegevens niet opgestart.

P.S. Ik krijg TB wel aan de praat als ik mijn email gegevens invoer maar daarbij raak ik oude mails/lokale mappen kwijt.

Wie kan mij helpen?

Offline DeBaas

  • Lid
Re: krijg Thunderbird niet geopend op nieuwe versie Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2022/09/27, 12:01:08 »
Heb je de "oude" .thunderbird map in je nieuwe /home gezet?
Start dan vanuit terminal (Ctrl+Alt+T)thunderbird --ProfileManagerKies het juiste profiel.
Nu kun je Thunderbird weer normaal starten.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Frank47

  • Lid
Re: krijg Thunderbird niet geopend op nieuwe versie Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2022/09/28, 13:50:47 »
@DeBaas, bedankt voor je reactie.
Als ik je advies uitvoer krijg ik inderdaad het keuzescherm voor profielen te zien. Daar staat echter alleen default in. Klik ik dat aan dan krijg ik dezelfde mededeling van dat Thunderbird al draait.
Als ik default hernoem naar we*****3.default (de naam van het "oude"profiel en dit aanklik krijg ik ook dezelfde mededeling.

Ik heb het idee dat het wsl ligt aan de inhoud van het installs.ini bestand:

[FDC34C9F024745EB]
Default=we*****3.default

ofwel de inhoud van het profiles.ini bestand:

[InstallFDC34C9F024745EB]
Default=home/frank/.thunderbird/profiles/we*****3.default
Locked=1

[Profile0]
Name=we*****3.default
IsRelative=1
Path=home/frank/.thunderbird/profiles/we*****3.default
Default=1

[General]
StartWithLastProfile=1
Version=2

Zit in bovenstaande een fout?

Als ik het zo opstart krijg ik inderdaad het we*****3.default profiel te zien maar bij het kiezen daarvan volgt de mededeling: your Thunderbird profile cannot be loaded. It may be missing or inaccesible (kan niet worden geladen of is niet toegankelijk)

Pffff

Offline Frank47

  • Lid
Re: krijg Thunderbird niet geopend op nieuwe versie Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2022/10/05, 12:28:17 »
Probleem opgelost door

-hele verse installatie TB en het overbrengen van de totale inhoud van mijn ***. default map in de nieuwe te plaatsen.
-alle oude mails van de oude *.default map te verplaatsen naar de nieuwe  *.default-release map te verplaatsen: Mail/Local Folders.

Groeten