Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid en film invoegen in Presentation  (gelezen 6075 keer)

schoappied

  • Gast
Geluid en film invoegen in Presentation
« Gepost op: 2007/03/11, 16:45:55 »
Citaat van: help-Presentation
1.Klik op de positie waar u het bestand wilt invoegen.
2.Kies Invoegen - Film en geluid.
3.Selecteer het gewenste bestand in het dialoogvenster Bestand openen.

De bestandstypen die in dit venster worden vermeld, worden niet door alle besturingssystemen ondersteund.

4.Klik op Openen.
Ik wil een geluidsfragment invoegen, maar bij invoegen (stap 2) kan ik nergens kiezen voor Film en geluid...?

Hoe voeg ik een geluids- of filmfragment in Open Office Presentation?

edit: Apart, op de pc van mijn pa kan ik in Presentation wel gewoon via invoegen---> Film en geluid kiezen.
Bij mij is dat nergens te vinden !!! :/:/:/

edit2: als ik werkbalk invoegen aanvink kan ik via de werkbalk wel kiezen voor Film en geluid.
Hoe krijg ik Film en geluid standaard onder invoegen... Blijft een beetje vreemd allemaal....

Wordt zo langzamerhand gierend gek van dat programma.... Weet iemand welke geluidsbestanden Presentation ondersteund?

schoappied

  • Gast
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/11, 20:00:15 »
Citaat van: schoappied
Citaat van: help-Presentation
1.Klik op de positie waar u het bestand wilt invoegen.
2.Kies Invoegen - Film en geluid.
3.Selecteer het gewenste bestand in het dialoogvenster Bestand openen.

De bestandstypen die in dit venster worden vermeld, worden niet door alle besturingssystemen ondersteund.

4.Klik op Openen.
Ik wil een geluidsfragment invoegen, maar bij invoegen (stap 2) kan ik nergens kiezen voor Film en geluid...?

Hoe voeg ik een geluids- of filmfragment in Open Office Presentation?

edit: Apart, op de pc van mijn pa kan ik in Presentation wel gewoon via invoegen---> Film en geluid kiezen.
Bij mij is dat nergens te vinden !!! :/:/:/

edit2: als ik werkbalk invoegen aanvink kan ik via de werkbalk wel kiezen voor Film en geluid.
Hoe krijg ik Film en geluid standaard onder invoegen... Blijft een beetje vreemd allemaal....

Wordt zo langzamerhand gierend gek van dat programma.... Weet iemand welke geluidsbestanden Presentation ondersteund?
Ik weet nu dus hoe het moet, maar mijn PC krijgt het niet voor elkaar een .ogg bestand in te voegen in Presentation....

Iemand enig idee hoe dit kan?

Offline nor

  • Lid
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/12, 14:08:28 »
Ik kan ook niet insert video and sound vinden. Je moet knoppen toevoegen.

Start OpenOffice --> Tools --> Customize --> tablad "menus" --> veld "insert" --> Add --> category "insert" --> Zoek "video" en "sounds" --> Add.

Dan staat het "video" en "sounds" in menu "insert". Maar de probleem is dat de veld van insert video niet actief. Dus je kan nog steeds niet video toevoegen :( En ik weet niet hoe je dat kan oplossen.

schoappied

  • Gast
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/12, 15:15:05 »
Citaat van: nor
Ik kan ook niet insert video and sound vinden. Je moet knoppen toevoegen.

Start OpenOffice --> Tools --> Customize --> tablad "menus" --> veld "insert" --> Add --> category "insert" --> Zoek "video" en "sounds" --> Add.

Dan staat het "video" en "sounds" in menu "insert". Maar de probleem is dat de veld van insert video niet actief. Dus je kan nog steeds niet video toevoegen :( En ik weet niet hoe je dat kan oplossen.
Beeld ---> werkbalken--> aanpassen ---> menu = invoegen --> toevoegen ---> Film en Geluid ---> toevoegen --> ok.

Zo heb ik Fil en geluid idd onder kopje invoegen gekregen. Resultaat van de actie blijft helaas dat het Impress geen geluidsbestand/ (.ogg) kan toevoegen... dan loopt ie vast...

Edit: Mijn pa heeft even laten zien hoe hij dat doet. Ik heb enkele verschillen tussen zijn en mijn systeem geconstateerd, wellicht dat die er iets mee te maken hebben...!?
- Hij heeft Edgy ., ik Dapper
- Zijn open office start op met een laadbalkje in beeld, bij mij zonder laadbalkje.
- Als ik invoegen --> Film en geluid doe, dan worden .ogg bestanden niet gelezen onder 'alle film- en geluidsbestanden', maar alleen onder 'alle bestanden'. Bij mijn pa leest hij onder ' film en geluidsbestanden' ook .ogg bestanden....

Offline nor

  • Lid
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/12, 19:44:18 »
Ik gebruik zelf Dapper. Ik kan zelf de film niet toevoegen :( Je kan ook de film op een andere manier laten zien. Openoffice --> insert --> hyperlinks --> selecteer de film --> aantal velden invullen --> close. Je start de film door de link te klikken. Het is niet wat je zoek, maar het werkt wel :)

Tweede oplossing: Je pa's PC tijdelijk lenen voor het maken van de presentatie :)

Als ik het goed begrijp, heeft de geluidsbestand een extensie van *.ogg. Zo ja, kan je *.ogg onder dapper probleemloos afspelen ( dus niet onder openoffice )?

schoappied

  • Gast
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/12, 19:52:59 »
Citaat van: nor
Ik gebruik zelf Dapper. Ik kan zelf de film niet toevoegen :( Je kan ook de film op een andere manier laten zien. Openoffice --> insert --> hyperlinks --> selecteer de film --> aantal velden invullen --> close. Je start de film door de link te klikken. Het is niet wat je zoek, maar het werkt wel :)

Tweede oplossing: Je pa's PC tijdelijk lenen voor het maken van de presentatie :)

Als ik het goed begrijp, heeft de geluidsbestand een extensie van *.ogg. Zo ja, kan je *.ogg onder dapper probleemloos afspelen ( dus niet onder openoffice )?
1. Dank voor de tip!
2. Ja de PC lenen van mijn pa is uiteraard een oplossing. Maar u begrijpt als pc bezitter en zeker als Ubuntu bezitter vast wel dat het niet uit te staan is dat zoiets niet werkt. Voor je het weet ga je weer terug verlangen naar Powerpoint... /:
3. Ik draai nu een *.ogg bestand in XMMS, keine probleme....

Weet iemand welke geluidsbestanden openoffice ondersteund?
- *.ogg (normaal gesproken wel... =) )
-*.flac?
-*.wav?
-*.mp3?

Hoop dat iemand me verder kan helpen, want ik vind dit wel een handicap... (een kleintje, ok, maar toch .. =) )

schoappied

  • Gast
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/16, 10:55:33 »
Zou een Openoffice-kenner, mijn bovenstaande vragen kunnen beantwoorden?

Heeeel graag!!!

Offline Ivan1986

  • Lid
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/16, 15:34:07 »
ik werk zelden met open office maar heb ej al een keertje geprobeerd door gewoon in het bestandbeheer de film te nemen en te slepen naar de kader van open office????

schoappied

  • Gast
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/16, 15:38:43 »
Bedankt voor de tip, maar ook nu loopt OpenOffice vast....

schoappied

  • Gast
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/16, 15:55:50 »
Ik vraag me af hoe andere Openoffice gebruikers java hebben ingesteld en of dat wellicht iets te maken heeft met mijn moeite geluid in te voegen:

Ik heb: --->extra -->opties--> java
- sun microsystems 1.6.0


Krijg nu de melding 'de indeling van het geslecteerde bestand wordt niet ondersteund'

heb .wav, .ogg, .mp3 geprobeert...

Offline Pfoeh

  • Lid
Geluid en film invoegen in Presentation
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/09, 22:41:30 »
Onder het mom beter laat dan nooit hierbij een passage uit een handboek dat ik tegenkwam op Openoffice.org.
Voor schoappied wellicht te laat maar voor anderen misschien weer net op tijd :)

Filmpje
1. Kies in het menu 'Invoegen' de opdracht
    'Afbeelding', en kllik vervolgens op 'Uit bestand'.
2. Zoek een afbeelding of foto op in de map 'Images',
    bijvoorbeeld 'Winter'.
3. Kies eventueel onderin het dialoogkader voor 'Alle
    bestanden'.
4. Selecteer een bestand, klik op 'Openen'.
5. Terug op de dia is de foto geselecteerd, dubbelklik
    op de foto. De cursor verschijnt als het ware in de
    foto.
6. Typ de tekst 'Filmpje'.
7. Klik ter afsluiting naast de foto.
8. Klik op de rand van de foto, klik met rechts op de
    rand.
9. Kies uit het snelmenu de opdracht 'Interactie'.
10. Kies bij 'Handeling per muisklik' de optie 'Programma uitvoeren'.
11. Klik onder in het scherm op de knop 'Bladeren'.
12. Selecteer het bestand van het filmpje op, en klik op 'Openen'.
13. Klik op 'OK'.
14. Klik naast de foto. Sla de presentatie op.
15. Speel de presentatie af. Klik op de foto om het filmpje te
activeren.


Ik heb een presentatie gemaakt (test) en op deze manier werkt het zowel met MP3/OGG (andere bestanden niet getest, geen vreemde zaken) en ook beeld (AVI en OGG, in dit geval opent zich een mediaplayer. In mijn geval helaas achter de presentatie, in plaats van op de voorgrond....)

Groet,
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.