Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software Repository probleem?  (gelezen 419 keer)

Offline JanUbu

  • Lid
Software Repository probleem?
« Gepost op: 2018/04/23, 19:44:22 »
Dag allemaal,

Het afgelopen uur heb ik verschillende keren geprobeerd de Software repository te starten in Xubuntu 16.04 maar het werkt niet goed meer (bij mij althans... of...)
Het duurt vrij lang voor de startpagina is geladen maar bijvoorbeeld de subcategorie Muziek aanklikken geeft na minuten lang staren in een venster met lege rechthoeken waarin 3 stipjes, op de lange duur een volledig grijs venster uitgezonderd de categoriën in de linkerkolom en daarna is alle 'beweging' er helemaal uit. :(

Ik gebruik de software repo vaak alleen als naslagwerk, uninstall of installeren doe ik met sudo maar nu was het wel frustrerend omdat ik maar niet op de naam van het muziekprogrammaatje kon komen dat ik wenste (uiteindelijk wel: Audacious)

Klopt het dat de Software repo momenteel slecht laadt, of is er bij anderen niets aan de hand? Indien het laatste het geval is, wat zou ik kunnen doen om weer gebruik te kunnen maken van de Software repo?

Alvast dank voor alle suggesties!

Toegevoegd, 21:47 uur:

De Software repo doet nu helemaal niets meer dan starten en een leeg scherm tonen. Het is nu een nutteloze applicatie.
Als ik op de knop geïnstalleerd klik, is het slechts kijken naar een eindeloos draaiend grijs wiel midden in het venster.

Weet iemand wat de naam is van de Software repo die ik na sudo apt-get remove moet gebruiken in Terminal?
Ik durf niet zomaar software in te voeren.
Ik wil de applicatie namelijk eerst verwijderen met Terminal en na herstarten weer installeren.
Of het zinnig is weet ik niet.

Iemand nog suggesties?
« Laatst bewerkt op: 2018/04/23, 21:58:51 door JanUbu »

Re: Software Repository probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 2018/04/23, 21:52:02 »
Hallo, hier is niets aan de hand, de hoofdpagina laadt binnen een of twee seconden, de subpagina Muziek ook in 1 seconde. Geen idee waarom dat bij jou hapert. Probeer een andere server om je software vandaan te halen, bijvoorbeeld de hoofdserver in het UK. Dat kun je instellen bij Software en Updates (weer een ander programma).

Offline JanUbu

  • Lid
Re: Software Repository probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 2018/04/23, 22:01:00 »
Hallo, hier is niets aan de hand, de hoofdpagina laadt binnen een of twee seconden, de subpagina Muziek ook in 1 seconde. Geen idee waarom dat bij jou hapert. Probeer een andere server om je software vandaan te halen, bijvoorbeeld de hoofdserver in het UK. Dat kun je instellen bij Software en Updates (weer een ander programma).

Dag Paul,

Hartelijk dank! Ik ga de Server instelling veranderen. Ik ben benieuwd!

Toegevoegd, 22:10 uur:

Er kwamen na herladen vanaf de Hoofdserver een boel updates tevoorschijn. die ik niet zag met contact met de Nederlandse Server. Vreemd.
Wat mij ook opviel was het feit dat ik mijn wachtwoord weer moest invullen om de updates te installeren. Het ontbreken van die verificatie was mij de laatste 2 weken al opgevallen maar dacht dat dit misschien lag aan een update.
Ik ga nu Xubuntu herstarten (werd om gevraagd na de updates) en kom zodadelijk terug na starten van de Software repo.

Toegevoegd, 22:25 uur:


Ja, het werkt weer als vanouds! :)

Paul,

Dank voor de suggestie om over te schakelen naar de andere, cq Hoofd Server.
Ik was daar zelf niet op gekomen.
« Laatst bewerkt op: 2018/04/23, 22:25:37 door JanUbu »