Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Start op in terminal na nieuwe graka.  (gelezen 654 keer)

Start op in terminal na nieuwe graka.
« Gepost op: 2013/08/17, 09:20:37 »
De grafische kaart van mijn computer heeft het begeven. Sinds deze ochtend steekt er een nieuwe Asus Geforce GT 630 silent in mijn moederbord. Ubuntu start nu op enkel in de terminal. Ik kan me inloggen, ik heb reeds  sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get dist-upgrade uitgevoerd. De graka is verbonden via HDMI met mijn televisie met de bedoeling dat het geluid door de boxen komt van de televisie. Nu zou ik dus graag weten hoe ik terug kan opstarten onder de normale grafisch schil. Hartelijk dank!

Re: Start op in terminal na nieuwe graka.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/17, 10:58:51 »
Ik denk dat het komt omdat de driver van je vorige videokaart nog in gebruik is. Welke zat er hiervoor in?

Re: Start op in terminal na nieuwe graka.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/17, 14:12:10 »
Er zat een Asus Nvidia EN8600GTS in. Maar er zijn ondertussen twee andere Nvidia graka's gepasseerd als tijdelijke vervanging. Maar ik merk wel op dat de driver van Nvidia bagger is. Zowel op W7 als op XP heb ik 'em weer verwijderd. W7startte zelfs niet meer op. Ik heb de W7 dvd nodig gehad. Onder XP zag ik maar een deel van het scherm. Bijgevolg staat nu bij beide de audio software van nVidia, maar de grafische software is verwijderd. Dit zou dus ook zo moeten onder Ubuntu, mocht dit mogelijk zijn. Thanks!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Start op in terminal na nieuwe graka.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/17, 16:52:33 »
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
Probeer of je zo kunt opstarten.

Indien je in het grafisch gedeelte komt, dan de driver verwijderen, en direct de nieuwe installeren, dit dus bij de hardware driver(of bij update).

Re: Start op in terminal na nieuwe graka.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/18, 12:51:18 »
Jan11000,
Alles wat met de herstelmodus te maken heeft; ik start op in de terminal.
Iets tijdelijk veranderen aan het grub menu: Nomodeset: Hij blijft hangen na  *Checking battery state ...          [OK]
                                                                                         Nomodeset xforcevesa => terminal

Hartelijk om mee te helpen denken!  ;)

Re: Start op in terminal na nieuwe graka.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/29, 10:18:56 »
Gezien er hier niet veel reacties meer komen, denk ik dat ik maar best een herinstallatie zal uitvoeren.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Start op in terminal na nieuwe graka.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/29, 10:37:29 »
@Patattezak,

Ik was wegens soortgelijk probleem op dit topic geabonneerd. Heb net de herinstallatie gedaan zonder nvidiadrivers.
Loopt weer.
P.S.: Let goed op bewaren van je data en ook e-mail. Succes.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523