Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lullig scherm probleem (beginner)  (gelezen 754 keer)

Offline Jut

  • Lid
Lullig scherm probleem (beginner)
« Gepost op: 2010/02/03, 14:51:09 »
Hallo,

Ik ben sinds vandaag maar weer eens gaan kijken naar wat anders dan Windows, en heb net Ubuntu 9.10 geinstalleerd op een [Industrieel] moederbordje. Deze heeft een LVDS en VGA aansluiting. Op de LVDS zit niets aangesloten, en op de VGA m'n gewone monitor. Nu wilde ik de resolutie hoger instellen, en kon ik dus links bovenin een vinkje weghalen, waardoor ik ook een laptop scherm zag (welke dus helemaal niet aangesloten is).

Ik dus wel mijn scherm op de juiste resolutie gezet, maar nu denkt hij dus dat ik een 2 schermen heb aangesloten en zit dus de werkbalk (of hoe jullie die balk bovenin ook noemen) op het andere scherm. Nu ben ik helaas niet zo bekend met linux dat ik zomaar even blind alles terug kan zetten.

Weten jullie misschien een manier om via de Terminal oid mijn beeldscherm instellingen terug kan zeten of wijzigen?

Anders moet ik toch even zoeken naar mijn LVDS > DVI convertor (kan ik helaas zo gauw niet vinden), of even een pci videokaartje erin prikken.


Maargoed moet toch mogelijk zijn om die display manager op te starten op het 2e scherm?

Re: Lullig scherm probleem (beginner)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/03, 17:12:11 »
Hallo,

Ik ben sinds vandaag maar weer eens gaan kijken naar wat anders dan Windows, en heb net Ubuntu 9.10 geinstalleerd op een [Industrieel] moederbordje. Deze heeft een LVDS en VGA aansluiting. Op de LVDS zit niets aangesloten, en op de VGA m'n gewone monitor. Nu wilde ik de resolutie hoger instellen, en kon ik dus links bovenin een vinkje weghalen, waardoor ik ook een laptop scherm zag (welke dus helemaal niet aangesloten is).

Ik dus wel mijn scherm op de juiste resolutie gezet, maar nu denkt hij dus dat ik een 2 schermen heb aangesloten en zit dus de werkbalk (of hoe jullie die balk bovenin ook noemen) op het andere scherm. Nu ben ik helaas niet zo bekend met linux dat ik zomaar even blind alles terug kan zetten.

Weten jullie misschien een manier om via de Terminal oid mijn beeldscherm instellingen terug kan zeten of wijzigen?

Anders moet ik toch even zoeken naar mijn LVDS > DVI convertor (kan ik helaas zo gauw niet vinden), of even een pci videokaartje erin prikken.


Maargoed moet toch mogelijk zijn om die display manager op te starten op het 2e scherm?
Hallo Jut
allereerst welkom

Ik denk dat je de bios instellingen eens moet nakijken.
kijk eens of je vga aanstaat en lvds uit
dan zou je probleem beholpen moeten zijn

MVG Extremebiker
« Laatst bewerkt op: 2010/02/03, 17:30:00 door extremebiker »
Ubuntu Steunpunt Kerkrade
bezoek ubuntu steunpunt kerkrade

Offline Jut

  • Lid
Re: Lullig scherm probleem (beginner)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/04, 16:33:14 »
Bedankt voor je reactie  :)

Helaas kon ik (wss door mijn fout) niet meer normaal in Linux komen, dus staat er nu FreeNAS op.
Overigens kan ik LVDS niet uitzetten. Ik kan alleen een bootup aansluiting kiezen en daarbij houd het al op.

Ga binnenkort Linux maar even proberen op een andere pc, gezien dat industriele bordje er een paar eigenaardigheden op na houd (ook in windows (driver probleem icm sp3) en articfacts.