Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: javascript in de wine Internet Explorer  (gelezen 2678 keer)

Offline c.w.Tol

  • Lid
javascript in de wine Internet Explorer
« Gepost op: 2011/11/09, 16:38:23 »
Ik heb Ubuntu 11.10 Oneiric met de laaste Wine versie 1.3.28 met een goedlopende wine Internet Explorer. Er is alleen een klein programmaatje die om het javascript in deze wine Internet Explorer vraagt. Java voor Windows heb ik ook al geïnstalleerd in wine, maar dat helpt niet.
In deze Internet Explorer kan ik geen Extra->Opties doen om javascript aan te vinken. Evenmin in Pagina Opties.
Hoe kan ik dit dan doen?

Dat is mijn vraag, bedankt voor het advies.

Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/09, 16:44:24 »
Javascript heeft niks te maken met Java.
Javascript staat als het goed is standaard al aan, het is een van de basiselementen in een pagina. Al vraagt een programmatje (?) om javascript, dan heb je javascript ergens uitgezet (perongeluk of express) of (Wine) IE heeft een slechte javascript engine.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/09, 17:18:07 »
Ik heb niets expres of per ongeluk iets gewist. Dat weet ik zeker, maar kan ik iets doen als ik de Wine Configuratie openstel? Kan ik daaraan iets toevoegen voor de javascript?

Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/09, 17:25:00 »
Nee, Javascript zit als het goed is puur alleen in de browser.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/10, 00:54:43 »
Nou, laat dat nou eens niet waar zijn, in Firefox werkt dit perfect (onder Ubuntu), maar blijkbaar in de door Wine geleverde IE niet echt, zie maar.
Dus ik moet het toch ergens kunnen aanvinken, maar bepaalde functies zijn in de door Wine geleverde IE niet aanwezig, zoals Extra->Opties enz.
Moet daarin van dit programma ook "cookies toestaan" aanvinken in IE, waarschijnlijk toch ook in de "ontbrekende" Extra->Opties.

Hoe nu even verder?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 00:58:25 door c.w.Tol »

Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/10, 00:57:05 »
Ik weet niet. Internet Explorer onder Wine is beperkter dan de gewone Internet Explorer, dus het kan best dat er een en ander ontbreekt. Het Wine-team weet in ieder geval wel dat er scherpe randjes aanzitten, misschien is dit wel 1 van die scherpe randjes ;)

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/10, 01:00:22 »
Lees ook s.v.p. mijn vorige bericht.

Bedankt Vistaus, maar ik heb die vraag ook al lang geleden op het forum van winehq.org gezet, maar deze is vele malen gelezen, maar nooit en te nimmer beantwoord. Dus of ze daarvan zo op de hoogte zijn, vraag ik me serieus af.

Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/10, 01:16:09 »
Ik had het over dat de ontwikkelaars weten dat die hele Wine Internet Explorer scherpe randjes bevat en ik had het dus niet specifiek over jou probleem ;) Ik zei alleen dat jou probleem wellicht 1 van die scherpe randjes is. Ze hebben dat ook een keer gezegd, maar kan het niet meer vinden,

http://wine.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=wine/wine-gecko;a=shortlog;h=refs/heads/master
In ieder geval kun je hier zien hoeveel bugs er dagelijks opgelost worden, dus dat geeft wel aan dat het een heavy work-in-progress is. Dus verschillende scherpe randjes kunnen eraan zitten, maar sommige dingen kunnen ook ontbreken.

Overigens staat hier een kleine workaround voor Javascript-pagina's:
http://bugs.winehq.org/show_bug.cgi?id=25615#c1

"confirm with wine1.3.18
remove all the codes like
<!--[if gte IE 8]><script src="http://www.googletagservices.com/tag/js/gpt.js"
type="text/javascript"></script><![endif]-->
will workround on it."

Misschien dat dat helpt? :)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 01:19:02 door Vistaus »

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/10, 12:37:10 »
Citaat
"confirm with wine1.3.18
remove all the codes like
<!--[if gte IE 8]><script src="http://www.googletagservices.com/tag/js/gpt.js"
type="text/javascript"></script><![endif]-->
will workround on it."

Heb trouwens Wine 1.3.28, mag toch niet uitmaken?

Beste Vistaus, bedankt.
Even een vraagje, waar moet ik dat invullen en wat moet ik hiervan exact invullen, via terminal, gedit, of wat dan ook, en bestaat er al zo'n bestand ergens?

Sorry nog even voor deze vragen. Bedankt vast.

Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/10, 15:47:57 »
Het valt altijd te proberen. En je had het over dat Javascript het niet deed, maar Java moet je wel weer apart installeren (wat die screenshot van je ook verteld)
Java en Javascript zijn (nogmaals) 2 verschillende dingen. Haal ze niet door de war, anders krijg je zulk soort misverstandjes ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/10, 19:35:02 »
Maar weet jij hoe of wat ik dat script moet invullen, waar, en wat en via terminal, sudo, of gedit en in welk bestand/map?

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/14, 16:22:09 »
Bedankt mensen, maar maak me even niet meer zo druk hierover. Had toch een crash van de Windows partitie, alles opnieuw geïnstalleerd, alleen Ubuntu 11.10 Oneiric, geen Wine meer, maar ook Virtual Box geïnstalleerd en daarin een virtuele WinXP Pro van 20Gb met daarin alleen Everest Poker en een antivirus programma. Waarom nu Everest Poker? Vanwege het enorme punten aantal.

Zal nog even meedelen dat ik destijds Grand Virtual, ontwerper van o.a. Everest Poker, heb benaderd voor een Linux-versie, geen antwoord. Everest Poker zelf benaderd hierover: geen interesse. Grappig is wel dat alle andere door Grand Virtual ontworpen poker- en spellen programma's zich vrij eenvoudig in Wine laten installeren en nog goed werken ook, behalve dat vermaledijde Everest Poker.
Opvallend is dan ook dat je praktisch geen Russen of Chinezen (vanuit de landen zelf) op Everest Poker terugvindt, omdat Linux in die landen groter is.

Heb zelfs met Mono getracht het exe-bestand te compileren, maar het mist een CLI-bestand, een source code, jammer dus, had ik anders (zonder exe dus!) een rpm, deb of tar kunnen maken en wellicht Everest Poker hiermee kunnen pesten  :D .

In elk geval bedankt.

00melo00

  • Gast
Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/05, 10:34:10 »
Lol ik heb precies hetzelfde probleem! Ik poker niet meer zoveel, maar Everest is wel mijn pokersite waar ik vroeger op pokerde toen ik windows had.

Jammer.

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/13, 14:02:48 »
Klopt 00melo00, ik heb hetzelfde. Maar dit heb ik nu opgelost om een vrij kale Windows in VirtualBox binnen Ubuntu Oneiric te installeren, puur en alleen voor Everest Poker, en dat werkt goed, muis wil soms wel eens een klein beetje zenuwachtig zijn, maar het gaat goed.

Re: javascript in de wine Internet Explorer
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/13, 22:15:22 »
Internet Explorer onder Wine gebruikt de Gecko-renderengine, en zal dus hetzelfde renderen als Firefox. Dit heeft dus geen zin.