Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na intypen nieuw wachtwoord start PC niet door en komt weer in aanmeldscherm  (gelezen 281 keer)

In mijn overmoed vandaag mijn wachtwoord aangepast. UItgevoerd op de manier zoals Pjotr het op zijn site aangeeft.
Lukte zonder mankeren en na bevestiging van het nieuwe wachtwoord dus opnieuw de pc opgestart.
Kom normaal in het aanmeld scherm met mijn naam en de vraag om het wachtwoord..
Typ dan mijn nieuwe ww in en dan lijkt hij door te starten, maar komt telkens opnieuw terug in dat opstartscherm om mijn ww in te geven.
Het intypen van het oude ww  geeft de melding dat het fout ww is zoals ook elke andere input die ik daar probeerde.
Het nieuwe ww is dus wel goed maar het systeem draait daarna in een cirkel.
De recovery opstarten en de verschillende kernels leidt helaas nergens toe.
Wie weet goede raad?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Stel een nieuw wachtwoord in, met alleen letters en/of cijfers. Zonder spaties, zonder hoofdletters, zonder bijzondere tekens. Lukt 't dan wel?

Na enig uitproberen en steeds weer vastlopen zoals ik hierboven beschreef heb ik nu mijn OUDE ww weer hersteld op precies dezelfde wijze als door Pjotr beschreven.
Spaties komen daar niet in voor; net zomin als in dat nieuwe ww dat ik probeerde.
De enige reden voor een andere ww was dat ik bij de oorspronkelijke installatie van Ubuntu op deze PC tijdens het intypen van mijn ww de capslock (per ongeluk) had aanstaan. En dat probeerde ik nu met dit nieuwe ww ongedaan te maken.
Want ik heb een hekel aan die capslock toets en zet die graag helemaal uit.
Na het oude ww weer te hebben hersteld (en geloof me: het was het enige dat ik nog kon bedenken) startte Ubuntu gewoon door.
GELUKKIG !!
Wel kwam er een melding waarin een fout werd gemeld betreffende Xorg.
Heb dus het bange vermoeden dat die nieuwe Nvidia driver mogelijk weer eens opspeelt na de laatste kernel-update.
Ga nu opnieuw de nvidia driver herinstalleren zoals in een ander topic gemeld en dan opnieuw opstarten
Mocht er nog andere suggesties of opmerkingen zijn dan zijn die welkom natuurlijk.

Aanvulling: de herinstallatie en de herstart daarna verliepen probleemloos.
Misschien liep na dat nieuwe ww mijn Ubuntu niet verder vanwege die lastige Nvidiadriver...??
« Laatst bewerkt op: 2015/03/01, 18:34:37 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood