Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf  (gelezen 17295 keer)

Bonehead

  • Gast
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Gepost op: 2008/01/20, 12:19:12 »
Sinds kort beweegt mijn muisaanwijzer (optische muis) vanzelf over het beeldscherm. Als ik vervolgens wil muizen gaat dit minder soepel. Moet ik ergens de instellingen van de muis wijzigen?

Offline Tom

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/20, 12:34:02 »
Citaat van: Bonehead
Sinds kort beweegt mijn muisaanwijzer (optische muis) vanzelf over het beeldscherm. Als ik vervolgens wil muizen gaat dit minder soepel. Moet ik ergens de instellingen van de muis wijzigen?
Leg eens een wit A4 onder uw muis als het dan gedaan is is uw muismatje niet goed.
Muisjes hebben graag een hel uni kleurig matje.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

ipsos

  • Gast
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 12:35:10 »
Met een vel A4 onder de muis gaat het niet beter helaas. Ik gebruik sowieso geen muismat.

Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/20, 12:39:38 »
antwoord van Wandarooze klopt. Is vaak de oorzaak van "spokende" muisaanwijzers. Maar ook de kwaliteit van optische muizen is niet altijd even goed. Ik heb een paar draadloze optische muizen liggen die niks anders doen dan wiebelen. Ook in Windows..

Offline lizardman

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/20, 13:02:40 »
Sinds ik een mat grijs muismatje heb --> nooit geen problemen niet meer nie met wandelende muizen. Ik zie wel soms mieren over m'n scherm kruipen :P
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/20, 15:36:29 »
ik heb wel eens ooit hetzelfde probleem als de batterijen op zijn of als er een haar of ander vuiligheid onder zit
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline eendje

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/20, 15:42:25 »
Voor het geval dat er een draadje aan die muis zit (USB of PS/2) dan is de draad brak. Waarschijnlijk waar de draad uit de muis komt. Op het werk hebben we er ook een muis die af en toe over het scherm wandelt en als je dan aan de draad zit stopt het...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline hvb

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/20, 15:58:04 »
De muis wandelt bij mij op één bepaalde site, http://www.puzzelsport.nl/puz/lg/suextra.php#.
Als ik één van deze puzzels open en dan met de muis probeer een cijfer in een van de vakjes in te vullen gaat hij vreselijk zelfstandig verder, slechts met de grootste moeite lukt dat.
Ik denk dat het iets met flash te maken heeft,  maar heb geen idee wat het eigenlijke probleem is.

Hans

Offline eendje

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/20, 16:11:41 »
Citaat van: hvb
De muis wandelt bij mij op één bepaalde site, http://www.puzzelsport.nl/puz/lg/suextra.php#.
Als ik één van deze puzzels open en dan met de muis probeer een cijfer in een van de vakjes in te vullen gaat hij vreselijk zelfstandig verder, slechts met de grootste moeite lukt dat.
Ik denk dat het iets met flash te maken heeft,  maar heb geen idee wat het eigenlijke probleem is.

Hans
Ik heb zojuist wat zitten Sudokuen maar hier gaat het prima (Dapper + Flash 9)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline hvb

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/20, 16:29:34 »
Citaat van: eendje
Citaat van: hvb
De muis wandelt bij mij op één bepaalde site, http://www.puzzelsport.nl/puz/lg/suextra.php#.
Als ik één van deze puzzels open en dan met de muis probeer een cijfer in een van de vakjes in te vullen gaat hij vreselijk zelfstandig verder, slechts met de grootste moeite lukt dat.
Ik denk dat het iets met flash te maken heeft,  maar heb geen idee wat het eigenlijke probleem is.

Hans
Ik heb zojuist wat zitten Sudokuen maar hier gaat het prima (Dapper + Flash 9)
Eendje

Onder windows heb ik geen problemen met deze site, maar dat is een 2 jaar oude computer.
Ik draai gutsy op een 7-8 jaar oude computer (667mHz), maar met feisty had ik het ook al. Soms leek het het na een update van firefox beter te gaan, maar dat was schone schijn.
Voor de duidelijkheid: als de muis naast het eigenlijke sudoku vlak zit is er niks aan de hand. Zo gauw de muis er in komt begint het verhaal, ik kan zelfs de muis er weer "uit" halen waarbij hij gelijktijdig nog zelfstandig (zij het kort) blijft voortbewegen in de sudoku.

Offline wutnubu

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/20, 17:05:19 »
Een klein haartje o.i.d. in de straal van het muislichtje onderaan kan dit ook veroorzaken.

Groet

Offline hvb

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/20, 17:19:11 »
Citaat van: w.hellinga
Een klein haartje o.i.d. in de straal van het muislichtje onderaan kan dit ook veroorzaken.

Groet
Hellinga

Helemaal vergeten te melden, maar ik heb een bedrade muis (kan niet weglopen).

Het probleem zit in die ene specifieke site en nergens anders. Zo gauw de muis een cijfer heeft verandert hij in een potlood, misschien is dit teveel gevraagd.
In eerste instantie had ik gnash geïnstalleerd maar daarmee lukte het helemaal niet, daar kwam het sudoku venster door zonder inhoud. Zodoende zit ik weer bij flash.
Het lijkt mij toch met flash te maken te hebben.

Uiteraard heb ik al een andere muis geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten.

vriendelijke groet,

Hans

Offline visser

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/20, 19:41:02 »
Destijds heb ik ook eens last gehad van een wiebelende muis. Bij mij kwam dit toen door powernowd. Als ik powernowd uitzette was het probleem over. Daarna heb ik powernowd maar verwijderd, en heb hier nooit geen problemen meer mee gehad.

Offline hvb

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/20, 19:56:01 »
Citaat van: visser
Destijds heb ik ook eens last gehad van een wiebelende muis. Bij mij kwam dit toen door powernowd. Als ik powernowd uitzette was het probleem over. Daarna heb ik powernowd maar verwijderd, en heb hier nooit geen problemen meer mee gehad.
Visser

Ik heb powernowd opgezocht in synaptic, maar kan ik dit ongestraft verwijderen?

Hans

Offline visser

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/20, 20:15:43 »
hvb

Ik zou gewoon eerst eens het proces beëndigen en kijken of dat dit voor u de oplossing is. Wanneer je powernowd verwijdert, verwijder je ook ubuntu desktop mee. Zelf heb ik er geen nadelen van ondervonden. Ik denk dat powernowd enkel nuttig is voor een laptop.

Offline hvb

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/20, 20:19:54 »
Citaat van: hvb
Citaat van: visser
Destijds heb ik ook eens last gehad van een wiebelende muis. Bij mij kwam dit toen door powernowd. Als ik powernowd uitzette was het probleem over. Daarna heb ik powernowd maar verwijderd, en heb hier nooit geen problemen meer mee gehad.
Visser

Ik heb powernowd opgezocht in synaptic, maar kan ik dit ongestraft verwijderen?

Hans
Ik heb het ondertussen verwijderd, op hoop van zegen.

Het "lijkt" alsof de muis iets rustiger is geworden, vooral als je hem langzaam beweegt. Dit gevoel had ik echter ook toen ik van feisty naar gutsy overging. Een echte oplossing is het nog niet.
In ieder geval bedankt.

Hans

Offline wutnubu

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #16 Gepost op: 2008/01/21, 06:46:04 »
Weet je ook zeker dat jij (of de muis) niet te veel koffie heeft gedronken ;)

Groet en succes

Offline hvb

  • Lid
Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #17 Gepost op: 2008/01/21, 20:20:18 »
Citaat van: w.hellinga
Weet je ook zeker dat jij (of de muis) niet te veel koffie heeft gedronken ;)

Groet en succes
w.hellinga

Aan de tijd kun je zien dat ik mijn berichten gisteravond heb ingeleverd, en 's avonds drink ik nooit koffie (wil graag goed slapen).

DarkEra

  • Gast
Re: Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #18 Gepost op: 2008/12/02, 11:59:32 »
Ik heb dat probleem laatst ook eens gehad dat de muisaanwijzer vanzelf begon te bewegen en zat toen op internet met Firefox. Ik moet erbij zeggen dat ik geen muis gebruik op de laptop maar de touchpad dus. Dit probleem lijkt me meer een geval van het opduikende "hijacking" op bepaalde sites.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/02, 12:01:16 door DarkEra »

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Re: Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #19 Gepost op: 2008/12/02, 20:40:11 »
Ik had hetzelfde probleem met mijn Logitech MX 5000 setje muis (MX1000) , bluetooth, die wandelt ook steeds vaker over het scherm heen. Heb al van alles geprobeerd, zelfs contact met Logitech opgenomen, en mijn ongenoegen duidelijk gemaakt over het jammer genoeg niet ondersteunen van linux. Heb maar weer een bedraade laser muis gehaald. Maar ik ga ook eens proberen om powernowd te deinstalleren, want die MX 1000 is toch wat beter.
Ubuntu user#: 24352

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #20 Gepost op: 2008/12/02, 20:54:26 »
Ik had hetzelfde probleem met mijn Logitech MX 5000 setje muis (MX1000) , bluetooth, die wandelt ook steeds vaker over het scherm heen. Heb al van alles geprobeerd, zelfs contact met Logitech opgenomen, en mijn ongenoegen duidelijk gemaakt over het jammer genoeg niet ondersteunen van linux. Heb maar weer een bedraade laser muis gehaald. Maar ik ga ook eens proberen om powernowd te deinstalleren, want die MX 1000 is toch wat beter.

Dan werkt Cool & Quiet niet meer volgens mij.

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Re: Muisaanwijzer 'beweegt' uit zichzelf
« Reactie #21 Gepost op: 2008/12/03, 20:46:52 »

Dan werkt Cool & Quiet niet meer volgens mij.

Maakt voor mij niet uit met mijn quadcore Intel ;) Ik heb sowieso al een geluidsarm systeem. Datgene wat bij mij het meeste geluid maakt aan/op mijn pc zijn mijn twee Raptors.
Voor de rest hoor ik zo ongeveer niets.
Ubuntu user#: 24352