Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe fonts installeren  (gelezen 1554 keer)

Paulus4605

  • Gast
hoe fonts installeren
« Gepost op: 2006/05/20, 12:09:11 »
Beste
ik heb voor een pagina de Bradley hand ITC font nodig waar kan ik deze voor ubuntu dapper vinden en hoe moet ik deze installeren?
alvast bedankt voor de moeite en feedback
Paul

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
hoe fonts installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/20, 12:17:31 »
Installeer msttcorefonts, zou het moeten doen denk ik.

Saamelainen

  • Gast
hoe fonts installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/20, 12:58:23 »
Je zou met de zoekfunctie in Synaptic (Systeem > Beheer > Synaptic Pakketbeheer) eens kunnen kijken. Zoeken op het woord fonts tovert veel fonts tevoorschijn.

hoe fonts installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/20, 13:21:01 »
Hoe kan je losse ttfs installeren? Op Windows had ik een hele verzameling ongewone lettertypen  gebruikt. Volgens een wiki ergens op het internet moest je die kopieren naar /usr/share/fonts/myfonts en dan in de terminal fc-cache -f doen. Als gevolg daarvan sloten een heleboel programma's zonder reden af. Dat werd pas verholpen als ik ze weer verwijderde(ik had libotf en de X ttf server nog niet ge
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Aline

  • Gast
hoe fonts installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/20, 16:32:28 »
Citaat van: Ytrecq
Hoe kan je losse ttfs installeren? Op Windows had ik een hele verzameling ongewone lettertypen  gebruikt. Volgens een wiki ergens op het internet moest je die kopieren naar /usr/share/fonts/myfonts en dan in de terminal fc-cache -f doen. Als gevolg daarvan sloten een heleboel programma's zonder reden af. Dat werd pas verholpen als ik ze weer verwijderde(ik had libotf en de X ttf server nog niet ge

hoe fonts installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/21, 14:59:00 »
Het werkt! Bedankt! Maar kan je zo ook .pfb en .oft(OpenFontType) installeren?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Merodach

  • Gast
hoe fonts installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/21, 15:40:11 »
Er is nog een hele makkelijke manier in Nautilus: fonts:/// in de locatiebalk geeft de fonts-directory...