Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: *.mpg.avi, mime= video/msvideo  (gelezen 1421 keer)

*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Gepost op: 2007/03/27, 18:13:55 »
Van een arme windows bezitter kreeg ik een *.mpg.avi, mime= video/msvideo file die ge-edit moet worden. Er moeten stukken uit geknipt worden.
De Windows vriend heeft geen editor en mijn KINO of AVIDEMUX kunnen dze file (soort) niet laden. Wie heeft een oplossing?

Dank jullie alvast hartelijk!

Frits.
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/27, 19:38:50 »
Heb je nu een .avi of een .mpg bestand gekregen?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/27, 20:52:58 »
Fijn dat er gereageerd is en,
ik wilde dat ik het wist!
De file die ik kreeg ziet er uit als "film.mpg.avi".
Als ik van die file de properties aanklik dan zie ik o.a. Mime=video/msvideo.

Voor mij kan het zowel mpeg als avi zijn, maar gezien het "msvideo" is een microsof ook mogelijk...
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/27, 20:56:50 »
Probeer dit in een terminal:

file naam-van-de-film.mpg.avi

Dan krijg je te zien wat het is.

*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/27, 21:20:04 »
Dag Johanvd,

als ik doe wat je zegt is dit het antwoord:

frits@frits-desktop:~$ file composite-03-27_10-00-10h.mpg.avi
composite-03-27_10-00-10h.mpg.avi: ERROR: cannot open `composite-03-27_10-00-10h.mpg.avi' (No such file or directory)
frits@frits-desktop:~$

Ik weet dat de file gemaakt is vanuit een analoge Sony camera, aangesloten op een Pinnacle Stereo TV/capture kaart en het bijbehorende programma heet PCTV vision de CD versie was 5.9, met een geldige mpeg2 module. In het opnameveld staat als compressie DV aangegeven. Andere compressiemogelijkheden zijn MPEG 1,
MPEG 1 HQ en MPEG 2. Ik heb een zo hoog mogelijke kwaliteit nodig dat gezien het soort camera al moeilijk genoeg is. Bovendien zitten in de opname wat "vreemde" beelden die eruit geknipt moeten worden.
Wat moet ik doen, om een een DVD met maximale kwaliteiten te krijgen?
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/27, 21:28:26 »
Waar heb je dat bestand opgeslagen?
Als het op je desktop is, dan moet je eerst naar die map gaan in de terminal:
cd Desktop
Daarna nog een keer file naam-van-de-film.mpg.avi

*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/27, 21:49:00 »
Ik zal jullie mijn gestuntel in en met de terminal besparen.
Het uiteindelijke resultaat is:

 file Composite-2007-03-27_10-00-10h.mpg.avi
Composite-2007-03-27_10-00-10h.mpg.avi: RIFF (little-endian) data, AVI, 720 x 540, ~30 fps, video:, audio: uncompressed PCM (stereo, 48000 Hz)

Als jullie daar iets aan hebben neem ik mijn pet voor jullie af. Mij zegt het hoegenaamd niets!
Ik ben benieuwd...
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/27, 21:58:45 »
Probeer Cinelerra:
http://cvs.cinelerra.org/getting_cinelerra.php

Edit: In de uitkomst van file staat trouwens niet welke codec er gebruikt is.
Heb je misschien een Windows installatie in de buurt waarop je dat kan bekijken?
Je kan met programma's als g-spot kijken welke codec er gebruikt is.


Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/27, 22:42:58 »
Citaat van: fritsmartfu
Composite-2007-03-27_10-00-10h.mpg.avi: RIFF (little-endian) data, AVI, 720 x 540, ~30 fps, video:, audio: uncompressed PCM (stereo, 48000 Hz)
klinkt toch als een .avi:
AVI 720 x 540, ~30fps
ik heb het gevoel dat ze de naam speciaal zo gemaakt hebben om andere players in de war te krijgen.
Wat voor type zegt Ubuntu als je op 't icoontje gaat staan en met de rechtermuisknop klikt en eigenschappen selecteerd?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/27, 22:47:43 »
Dit zegt hij bij mij bij een willekeurige avi:
Citaat
metallica.avi: RIFF (little-endian) data, AVI, 512 x 208, 25.00 fps, video: XviD, audio: MPEG-1 Layer 3 (stereo, 48000 Hz)

*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/27, 22:56:17 »
Sommige mensen zijn te goed voor deze wereld!
Dank je wel voor de moeite en programma tips.
Ik ga ze morgen proberen en laat weten wie of wat voor mij het plezierigste werkt.

Nogmaals, reuze bedankt.

Frits.
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D

*.mpg.avi, mime= video/msvideo
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/28, 19:41:13 »
Dag Bartek en Johanvd!

Als jullie nog geinteresseerd zijn in mijn ervaringen, dan heb ik verschillende programma's bekeken en ongelooflijk wat een mogelijkheden allemaal...
Maar eerst even voor Johanvd: nee, ik heb géén Windows computer bij de hand. ik kan dus niet zien welke codex gebruikt wordt door Pinnacle.
Lives, de web site ten spijt, gaat van de lijn als ik mijn file probeer te laden. Opnieuw opstarten helpt niet, want daarna gebeurt hetzelfde.
Kdenlives lijkt erg mooi en niet te gecompliceerd, op het installeren na. Alleen al de installatie instructies zijn zo gecompliceerd dat ik mij daar niet aan heb durven wagen. De "klik" optie start wel het programma, maar zodra ik daar iets probeer te laden (om het even welk video formaat) stopt het programma en bij klik betekent dat dat opnieuw gedownload moet worden. Dat is iets voor bejaarden en anderen met veel tijd...
Uiteindelijk heb ik Cinerella geprobeerd. Cinerella had een geheugenprobleem maar via een gebruiksaanwijzing kon ik dat tijdelijk en later ook definitief verhelpen in.
Cinelerra is niet het gemakkelijkste en meest intuitive programma, maar ik denk dat ik daar voorlopig bij blijf. MPEG2 files kan ik daaar trouwens niet laden. Een paar minuten testfile heb ik na een half uur wachten maar afgebroken. Voorlopig allebei nogmaals hartelijk dank voor de hulp van gisteren avond.

Frits.
Ik ben geen computer held. Ik weet begrijp niets van programmeren, maar sedert februari 2007 gebruik ik UBUNTU! =D