Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2j gratis 100GB OneDrive  (gelezen 2381 keer)

2j gratis 100GB OneDrive
« Gepost op: 2015/02/16, 23:31:12 »
2j gratis 100GB extra cloudruimte:
http://www.schnaeppchenfuchs.com/geschenktes-geld-verdienen/100gb-cloud-speicher-gratis-bei-onedrive
http://www.schnaeppchenfuchs.com/goto/100GB_freier_Speicherplatz_bei_OneDrive/199297/2

(overigens gebruik ik zelf vooral Dropbox omdat deze ook een goede Linux en BB app heeft....  )  :)

« Laatst bewerkt op: 2015/02/16, 23:38:17 door VuurVosje »

Offline Henkp

  • Lid
Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/16, 23:53:15 »
@VuurVosje, vriendelijk bedankt voor het plaatsen van die linken.
Ik heb mij net weer eens aangemeld, en inderdaad is het van 4 gigabyte naar 104 gigabyte opgewaardeerd.  =D =D

Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/16, 23:53:39 »
Nice! Ik had al ongelimiteerde opslag bij OneDrive maar nu heb ik er nog meer bij :)

Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/17, 12:57:37 »
Ik kreeg bij mijn chromebook (die overigens te koop staat) ook 2 jaar lang 100 gb. erbij, maar voor mij hoeft het niet.

Verkeerde draadje? ;) Dit gaat over OneDrive, bij jou Chromebook kreeg je 100 GB bij Google Drive.

Leuk als anderen het wel willen, maar vergeet dan niet om een melding in je agenda te maken dat je over bijna 2 jaar je bestanden moet weghalen of moet betalen!

Ik heb zelf ongelimiteerde opslag waar ik voor betaal, dus voor mij maakt het niet uit. Maar gelukkig is OneDrive erg goedkoop: vanaf 1,99 per maand heb je al 100 GB opslag en voor 6,99 per maand ongelimiteerd + Office 365 :) En dat is nu, over 2 jaar zal het vast nog wel goedkoper en/of meer opslag voor dezelfde prijs zijn.

Maar wel goed dat je dat inderdaad vermeld, want het is wel belangrijk om te vermelden :)

Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/17, 20:41:20 »
Ik ben er wel weer blij mee.
Ondanks de onnodige discussies!
 :rolleyes:

 @VuurVosje nog bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/17, 21:26:16 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/17, 21:26:37 »
Ik heb zelf ongelimiteerde opslag waar ik voor betaal, dus voor mij maakt het niet uit.
Als gebruiker van ownCloud maakt het ook niet uit, Microsoft OneDrive kan niet als externe opslag worden gekoppeld (bovendien heb ik op mijn ownCloud nog een paar TB vrij :P).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/17, 23:23:13 »
@testcees
Owncload ziet er interessant uit: kun je daar meer over vertellen?
Misschien in een apart topic.
Wat heb je er voor nodig?
Hoe installeer je het?
etc?

Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/17, 23:28:23 »
Maar gelukkig is OneDrive erg goedkoop: vanaf 1,99 per maand heb je al 100 GB opslag en voor 6,99 per maand ongelimiteerd + Office 365 :)
Tjeeeetje, dat is geen geld man, voor een ongetwijfeld meer dan fantastisch Microsoft-product! Heel erg dank dat je me hier op hebt gewezen, ik ga hier morgen meteen achteraan. Wie wil er nou niet gratis Microsoft Office 365 voor 7 euroballen per maand? Hè?

Tegenvraag Vistaus. Waarom loop je in dit Ubuntu-forum zonder ophouden te roepen dat producten van Microsoft zo goed en geweldig zijn of mensen die een andere mening zijn toegedaan meteen te wijzen op de forumregel dat Microsoft-bashing hier niet is toegestaan?

Zie hier bv.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87896.msg943519#msg943519, post #15.

Kun je dat niet in een Windows-forum gaan roepen? Het interesseert mij namelijk minder dan niets of producten van Microsoft goed zijn of niet. Ik ben een fan én actief ondersteuner van opensourcesoftware en ik heb daar hele goede redenen voor.

« Laatst bewerkt op: 2015/02/18, 00:16:50 door Paul Matthijsse »

Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #8 Gepost op: 2015/02/17, 23:34:28 »
@testcees
Owncload ziet er interessant uit: kun je daar meer over vertellen?
Let even op, Owncloud is uit de Ubuntu-repo's verwijderd vanwege een security-probleem, waarvan de maker zelf zegt daar op korte termijn geen oplossing voor te hebben.
Citaat vanuit het Softwarecentrum van Ubuntu:

"The ownCloud package has been removed from Ubuntu due to security issues that can not easily be updated.
Alternative ways to install are: using the ownCloud packages on OBS:
http://software.opensuse.org/download/package?project=isv:ownCloud:community&package=owncloud
Or the Juju ownCloud charm:
https://jujucharms.com/precise/owncloud/"

[/citaat]

Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #9 Gepost op: 2015/02/18, 02:23:08 »
@Paul: Geen idee waarom ik zo'n antwoord verdiende op een goedbedoelde post, maar ik ben qua gezondheid niet meer bij krachte om op zulk soort posts in te gaan (hulp bieden op het forum kost me al kracht genoeg). Dus laat ik dit erop zeggen: jammer van je onnodige heftige antwoord.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/18, 03:07:39 door Vistaus »

Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #10 Gepost op: 2015/02/18, 08:09:18 »
@Paul: Geen idee waarom ik zo'n antwoord verdiende op een goedbedoelde post, maar ik ben qua gezondheid niet meer bij krachte om op zulk soort posts in te gaan (hulp bieden op het forum kost me al kracht genoeg). Dus laat ik dit erop zeggen: jammer van je onnodige heftige antwoord.

Inderdaad jammer dat je je mening niet meer mag zeggen.... , Microsoft doet geweldig goede dingen ook hoor. Dat hun besturingssysteem wat brak is wil niet zeggen dat men bij Microsoft 'evil' is eh. Open Source is allemaal heel goed, en ik ben daar ook grote fan van, maar ik momenteel zie ik bij de gesloten source ook mooie dingen bovendrijven. Ik gebruik nog steeds hotmail b.v. juist omdat ik daar enorm tevreden over ben, én dat het steeds in een goede evolutie zit.

En geef toe Office 7€ / maand (dus maal 12) oftewel 84€ op jaarbasis met alle moderne features en gebruiksgemak, is uiteindelijk een mooie zet. Maar voor wat ik Office nodig heb, zowel voor werk als voor privé, is LO prima en heeft voor mij zelfs teveel functies aan boord.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #11 Gepost op: 2015/02/18, 10:32:48 »
En dan nu weer ontopic...  ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: 2j gratis 100GB OneDrive
« Reactie #12 Gepost op: 2015/02/18, 10:43:07 »
En geef toe Office 7€ / maand (dus maal 12) oftewel 84€ op jaarbasis met alle moderne features en gebruiksgemak, is uiteindelijk een mooie zet.
Mijn ownCloud draait op een RaspberryPi2 van 35 euro en een aantal usb-schijven. Stroomverbruik ongeveer 10W. Over 3 jaar afschrijven is dat ook snel 100 euro op jaarbasis. Ben je kostenbewust kies je Microsoft en ga je niet (uren) zelf prutsen met open source.

Voor hetzelfde geld krijg je integratie met MS Office online cadeau (ownCloud ondersteund “slechts” LibreOffice).
Let even op, Owncloud is uit de Ubuntu-repo's verwijderd vanwege een security-probleem, waarvan de maker zelf zegt daar op korte termijn geen oplossing voor te hebben.
Terechte waarschuwing met betrekking tot de (slechte) kwaliteit van de Ubuntu pakketbron. Duidelijk voorbeeld dat open source niet vanzelf veilig is (Ubuntu, ownCloud, and a hidden dark side of Linux software repositories).

OpenSuse heeft wel een actueel ownCloud pakket voor Ubuntu en zelf download ik ownCloud direct (als .tar) van owncloud.org.

Voordeel van OneDrive is dat Microsoft (professioneel) zorgt voor de veiligheid van de software (en je data) en je niet afhankelijk bent van een Linux community of eigen huisvlijt.

Klik links bovenin op Documentatie