Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu One in Xubuntu.  (gelezen 1118 keer)

Ubuntu One in Xubuntu.
« Gepost op: 2011/08/06, 20:12:28 »
Ik weet niet of ik het hier goed neerzet, maar ik heb Ubuntu One werkend gekregen in Xubuntu.

Hiertoe zoek je in Synaptic op het trefwoord Ubuntuone

de pakketten aangegeven in de afbeelding op de onderstaande link zijn de pakketten die nodig zijn. Ik vermoed dat dit ook zal werken voor Kubuntu en Bodhi linux. Eventueel zou dit ook nog kunnen werken op Debian, maar ik heb dit nog niet getest.

http://imageshack.us/photo/my-images/683/ubuntuoneinxubuntu.png/
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Ubuntu One in Xubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/06, 21:45:14 »
Dankje! Nu weet ik weer wat ik nog moest doen op Bodhi! Bedankt, ik ga het direct even terug opzetten :)
(ik kan trouwens bevestigen dat het daarmee ook in Kubuntu werkt, want dat heb ik meerdere malen uitgetest)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu One in Xubuntu.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/06, 23:01:31 »
In Xubuntu kun je de extensie installeren zodat je ziet wat er word gelijk getrokken en voor hoeveel procent het is gedaan.
Ook zie je onder het envelopje waar ook pidgin en zo staat en UbuntuOne ding.

Het werkt prima in Xubuntu, het enige wat je mist is het geen wat Ubuntu heeft met Nautilus, daar zitten iets meer opties in maar die zijn niet echt een gemis.

Re: Ubuntu One in Xubuntu.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/06, 23:12:33 »
Inmiddels heb ik het getest met Debian en ook daar werkt het in de gnome en xfce versie (heb ik op een oude pc staan).
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu One in Xubuntu.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/06, 23:16:48 »
Voor zover ik weet draait het ook in alle versies die op Ubuntu zijn gebaseerd dus zal het denk ik ook wel op alle Debian versies werken.

Re: Ubuntu One in Xubuntu.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/06, 23:43:14 »
als ik de deb pakketten opsla, opensuse opstart en daar alien installeer zou ik het zelfs op opensuse moeten kunnen draaien.  :evil:
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu One in Xubuntu.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/07, 00:08:37 »
Geloof dat het met meer versies kan werken.
Er is een Mac versie en er komt een Windows versie dus dan is het in OpenSuse eigenlijk best logisch.

Straks met Windows er bij is het helemaal fijn want dan kan ik dat ook gelijk trekken.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Ubuntu One in Xubuntu.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/07, 00:21:41 »
Voor Windows is er al wel een beta versie, werkt wel, alleen nog erg eenvoudig (je kan bijvoorbeeld nog niet zelf mappen aanwijzen om te syncen), en het uploaden en downloaden gaat nogal traag. Het is al wel een tijdje geleden dat ik het geprobeerd heb, dus misschien hebben ze e.e.a. verbeterd.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Ubuntu One in Xubuntu.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/07, 16:09:40 »
@Vincent: Alleen heeft openSUSE andere pakketnamen en afhankelijkheden, dus het kan ook zijn dat je conflicten krijgt met de omgezette pakketten.

@Emiel: Alleen die KDE-versie is er nog niet. Ik weet jou punt over KDE wel, maar weet wel dat Canonical al sinds het begin van U1 beloofd heeft dat Kubuntu ook een KDE-versie zou krijgen, maar ze hebben nog niks gedaan. Harald Sitter van Kubuntu probeerde het in zijn eentje, faalde en toen beloofde Canonical opnieuw z.s.m. een KDE-versie uit te brengen. Maar nog steeds zijn ze er niet aan begonnen. Dat is wel wat flauw, want die belofte staat er langer dan dat er een cross-platform client op de planning staat.