Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afscheid Firefox ,na jaren van samenwerking (2006) heb ik afscheid genomen.  (gelezen 2998 keer)

Offline Tom

  • Lid
 Het layout en de symbolen zijn mij te onduidelijk om vlot mee te werken ga nu verder met Google - Chrome .
De belangrijkste add-ons zijn de zelfde in Chrome ,uBlock origin.
Firefox staat dus niet meer op mijn HDD.
« Laatst bewerkt op: 2017/11/16, 14:04:46 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Grappig, ik ben ooit van FF naar chrome overgestapt en met de nieuwe versie van deze week meteen weer teruggestapt.
(Processor belasting en geheugengebruik lijkt in deze versie echt veel minder dan eerst en zeker veel minder dan Chrome.)
Ik haal nu (weer) 4 uur op een accu ipv 3.

En qua layout lijkt het zoveel op chrome dan ik er zo verder mee kon.

Ik heb hem 'los' staan van mijn normale firefox en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de nieuwe firefox. In mijn beleving is hij een stuk sneller dan de oude. Wellicht een tip voor Tom, je kunt erop wachten (tenminste dit gebeurde eerder nagenoeg altijd) dat er een thema voor de nieuwe firefox komt zodat hij als 2 druppels water op de oude lijkt.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

youpie123

  • Gast
Jammer Tom. Maar ik denk dat je er nog wel eens op terug komt. Ik had de laatste tijd ook wat probleempjes maar na uitkomen van de nieuwe versie gaat het weer goed. De nieuwe Layout is wel wennen idd. dat moet ik toegeven. Het lijkt een beetje op Brave waar ik de laatste tijd meer mee online was. Jammer dat je voor Chrome hebt gekozen, product van Google maar iedereen is daar vrij in gelukkig  :)

Offline rico70

  • Lid
Uiterlijk verschilt zo goed als niets met FF 56, komt mss omdat ik Web Browser Renaissance als thema had.

Offline EvC

  • Lid
De Add-ons voor Firefox 57 zijn nog lang niet op orde, en dat is jammer, maar gaandeweg zal dat verbeteren.
Toch stap ik tijdelijk over naar Chromium, met de intentie om Firefox weer te gebruiken als het voldoende ondersteund wordt.
Versie 57 heeft inderdaad een spuuglelijke layout, Had men daar echt geen oog voor? Waar wil het op lijken of wat probeert men na te apen?
Een beetje eye candy was wel op zijn plaats geweest.

Dit heeft iets wat Firefox 57 totaal mist.
De titelbalk is uitschakelbaar en de trapeziumvorm maakt het wat speelser:


Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Ik heb het donkere thema: dat ziet er wel mooi uit.
Alleen ben ik het print-screen icoontje/funktie in de werkbalk kwijt... dat was nu net zo'n handige funktie (sinds nog maar een paar versies geleden).
 ???

Edit: screenshot gevonden: zit nu in het zoekvenster, drie puntjes geeft een pulldownmenu.
« Laatst bewerkt op: 2017/11/16, 21:49:39 door VuurVosje »

Dit heeft iets wat Firefox 57 totaal mist.
De titelbalk is uitschakelbaar en de trapeziumvorm maakt het wat speelser:
Het belang van dat eerste ontgaat me, evenals de lol van die trapeziumvorm.

Naar mijn mening is FF57 idd sneller en vreet minder geheugen. De blokvorm van de tabs is niet het mooiste wat ik me voor kan stellen maar tevens geen dealbreaker. En wat anderen al riepen, daar komen vast snel nieuwe thema's of hoe ze ook heten, voor. Ik gebruik Firefox al sinds Netscape en blijf daar voorlopig nog even bij. Chromium gebruik ik liever niet om privacyredenen (en ja, ik ben me ervan bewust dat privacy überhaupt nier meer bestaat). Dus zoveel keus is er niet, als je geen zin hebt in Spartaans aandoende dos-achtige webbrowsers of terminalbrowsers die je het best met je neus bedient...

Chromium gebruik ik liever niet om privacyredenen (en ja, ik ben me ervan bewust dat privacy überhaupt nier meer bestaat). Dus zoveel keus is er niet, als je geen zin hebt in Spartaans aandoende dos-achtige webbrowsers of terminalbrowsers die je het best met je neus bedient...

Chromium is volgens mij de open-source variant van Chrome en deze zou dus beter met privacy dingen omgaan dan Chrome van Google. Tenminste dat heb ik mij laten vertellen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

youpie123

  • Gast
knip knip

Aaaahh gets, heb jij ook die dikke jaren 70 oranje balken.... oww wacht... excuse me  ;) that's not Firefox hihi

Offline HWE64

  • Lid
Dit heeft iets wat Firefox 57 totaal mist.
De titelbalk is uitschakelbaar en de trapeziumvorm maakt het wat speelser:
Het belang van dat eerste ontgaat me, evenals de lol van die trapeziumvorm.

Naar mijn mening is FF57 idd sneller en vreet minder geheugen. De blokvorm van de tabs is niet het mooiste wat ik me voor kan stellen maar tevens geen dealbreaker. En wat anderen al riepen, daar komen vast snel nieuwe thema's of hoe ze ook heten, voor. Ik gebruik Firefox al sinds Netscape en blijf daar voorlopig nog even bij. Chromium gebruik ik liever niet om privacyredenen (en ja, ik ben me ervan bewust dat privacy überhaupt nier meer bestaat). Dus zoveel keus is er niet, als je geen zin hebt in Spartaans aandoende dos-achtige webbrowsers of terminalbrowsers die je het best met je neus bedient...
Ik was al bijna overgestapt naar Chromium maar de FF57 valt me reuze mee. Dus geen overstap. De koude start van Chromium is veeel langen dan FF. Het privenavigatievenster geeft toch weer een iets veiliger gevoel ^-^.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline EvC

  • Lid
Aaaahh gets, heb jij ook die dikke jaren 70 oranje balken.... oww wacht... excuse me  ;) that's not Firefox hihi

Hetzelfde zie je in Firefox 57: de titelbalk krijg je er gratis bij:

Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

De nieuwe FF bevalt me prima. Ik gebruik overigens ook Chromium, daar ben ik standaard ingelogd op het Google Apps account van mijn werkgever. Probeer werk en privé een beetje gescheiden te houden op die manier :-)

Offline vanadium

  • Lid
Firefox quantum: merkbaar veel sneller, in het laden en het openen van tabs en websites! De rechthoekige tabs? Niets nieuws onder de zon, want voor 2013 waren die ook vierkant. De weinige addons die ik gebruik, waren wél klaar voor de nieuwe technologie.

Offline MKe

  • Lid
Aaaahh gets, heb jij ook die dikke jaren 70 oranje balken.... oww wacht... excuse me  ;) that's not Firefox hihi

Hetzelfde zie je in Firefox 57: de titelbalk krijg je er gratis bij:


Die balk is van je desktop systeem, niet van FF. Ik draai het in i3WM en heb geen balk. Je moet het dus in Unity (binnenkort GNome) zoeken om dit op te lossen.

Offline Tom

  • Lid
Het layout en de symbolen zijn mij te onduidelijk om vlot mee te werken ga nu verder met Google - Chrome .
De belangrijkste add-ons zijn de zelfde in Chrome ,uBlock origin.


De nieuwe FF staat er terug op ,begin mij eraan te gewennen  ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Nou zeg Tom, jij bent ook gemakkelijk om te praten zeg!  :)

Offline Tom

  • Lid
Nou zeg Tom, jij bent ook gemakkelijk om te praten zeg!  :)

Toch niet hoor ,moet het eerst zelf ervaren  ,maar dan geef ik het ook eerlijk toe  :rolleyes:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline rico70

  • Lid
In het vervolg eerst eens een poosje mee werken ipv roepen "het is niks"  8-)

In het vervolg eerst eens een poosje mee werken ipv roepen "het is niks"  8-)
Nee hoor. Sommige programma's vind ik ook niks en daar ga ik DUS niet eerst een poosje mee werken om bevestigd te zien wat ik tijdens de eerste momenten van onze 'ontmoeting' meteen al dacht. Dat zit in de hoek van 'liefde op het eerste gezicht' - of juist niet. ;)

Offline HWE64

  • Lid
Nou zeg Tom, jij bent ook gemakkelijk om te praten zeg!  :)

Toch niet hoor ,moet het eerst zelf ervaren  ,maar dan geef ik het ook eerlijk toe  :rolleyes:
In het begin moest ik Tom gelijk geven, ik vond FF57 maar niks. Ik had als 2e browser altijd al Chromium en deze een paar dagen gebruikt. Werkt net zo snel als FF alleen koude start duurt veel langer dan bij FF. Paar dagen Chromium gebruikt maar dat vond ik maar niks en weer terug naar FF en ik moet zeggen ik begin eraan te wennen. Wat!!!, ik ga hem steeds mooier en fijner vinden ^-^.
firejail er weer ingezet, en klaar. Ik blijf bij FF want samen met TB zijn het familie van elkaar.
Nu alleen TB sneller maken. ;)
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline carbon

  • Lid
Ik heb Firefox er ook afgeflikkerd, veel te zwaar en te LOMP.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Ik heb Firefox er ook afgeflikkerd, veel te zwaar en te LOMP.
Heb je ook de nieuwe FF Quantum (v57+) geprobeerd?

Offline carbon

  • Lid
Ik heb Firefox er ook afgeflikkerd, veel te zwaar en te LOMP.
Heb je ook de nieuwe FF Quantum (v57+) geprobeerd?
Nee niet, (hoef ik ook niet) qua snelheid kan het niet tegen uzbl luakit en dat soort van browsers op.
Ik had eerst Conkeror en dan heb je Firefox gewoon nodig, maar ook Conkeror haalt het niet bij uzbl.
En heb ik ooit eens een keer FF nodig apt install firefox en dat apt remove FF ;)

Mijn cpu met uzbl op facebook scrollen is 15%
« Laatst bewerkt op: 2017/11/25, 16:47:02 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Ik heb Firefox er ook afgeflikkerd, veel te zwaar en te LOMP.
Heb je ook de nieuwe FF Quantum (v57+) geprobeerd?
Nee niet, (hoef ik ook niet) qua snelheid kan het niet tegen uzbl luakit en dat soort van browsers op.
Bijzonder. Iets niet uitproberen maar toch al zeker weten dat het niks is.