Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: URI vinden  (gelezen 1679 keer)

Offline jede

  • Lid
URI vinden
« Gepost op: 2017/09/10, 10:21:43 »
Ik wil een printer Canon mg 2450 installeren in Xubuntu . Ik heb de installatie gevolg via de site Computertips.(prima hulp!!)
Heb op de Canon site de drivers voor printer en scanner opgehaald en vervolgens ginstalleerd. Ging prima. Alleen.... onder afrukbeheer moet ik
de printer toevoegen en..... er wordt gevraagd naar  de URI. Hoe kan ik die vinden? Alles afgezocht, ook onder systeem,(daar staat wel dat de printer is geinstalleerd , zo ook bij geinstalleerde softwarem) het forum doorzocht enz.
geen idee meer hoe het verder moet.want de printer moet, om herkend te worden, onder afdrukbeheer toegevoegd worden. Via virtual box? Onder windows XP( andere computer) werkt de  printer prima.,
« Laatst bewerkt op: 2017/09/10, 10:32:36 door jede »

Offline peer

  • Lid
Re: URI vinden
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/10, 11:50:28 »
als het een netwerkprinter is dan zou die gevonden moeten kunnen worden. Dat kan soms wel lang duren en lukt niet altijd. Ik weet niet precies hoe het bij xubuntu gaat omdat ik deze niet gebruik.

Ik stel in de router een vast ip-adres in voor de printer. Dat adres kan ik dan handmatig invoeren op de pc en dan wordt de printer alsnog gevonden.

Offline jede

  • Lid
Re: URI vinden
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/10, 12:49:07 »
Dit is geen netwerkprinter.

Re: URI vinden
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/10, 13:19:28 »
Trek de usb kabel eens uit de printer.
Zet de printer aan en plaats de usb kabel weer in de printer.
Nou zou de computer de printer moeten installeren.

Zo heb ik de Canon MG3155 aan de praat gekregen zonder extra drivers te installeren.

Succes!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jede

  • Lid
Re: URI vinden
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/10, 14:14:58 »
Geen sucses, bedankt voor het meedenken.(allemaal)
Onder afdrukbeheer wordt alleen gevraagd om URI in te vullen ,wat ik niet kan vinden.
Ook de lijst met printers ontbreekt.
Geen idee waar ik dat vinden kan.Ik heb ook de Windows installatie cd doorzocht, niets!
Graag nog wat andere oplossingen!
« Laatst bewerkt op: 2017/09/10, 16:13:26 door jede »

Frederik

  • Gast
Re: URI vinden
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/10, 17:54:25 »
De URI wordt ingegeven tijdens het installatie proces en dat hoef je niet zelf te doen.
Schaf een Brother of ander merk aan. Canon geeft geen ondersteuning op Linux en hier lees je nog meer Canon ellende:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=search2

Offline koos4401

  • Lid
Re: URI vinden
« Reactie #6 Gepost op: 2017/09/10, 18:49:40 »
Omdat naar mijn smaak Canon beter print dan anderen, zweer ik erbij. Ik heb tot nu toe (sinds Jaunty Jackalope!!) al mijn Canons (3 stuks in successie) aan aan de praat gekregen, met hulp van Canon zelf,  dit forum en internet. Nu heb ik een MG4250.
De moeite waard!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: URI vinden
« Reactie #7 Gepost op: 2017/09/10, 19:49:11 »
Canon geeft geen ondersteuning op Linux en hier lees je nog meer Canon ellende:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=search2
Nou kan dat jouw ervaring wel zijn, maar dat heeft niks te maken met de TS.

Aandelen Brother?
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jede

  • Lid
Re: URI vinden
« Reactie #8 Gepost op: 2017/09/10, 21:53:15 »
Als ik , na intikken van het item Afdrukbeheer , de lijst kreeg te zien van alle beschikbare printers was ik
ver genoeg, want de canon printer staat erin vermeld. Dit heb ik eerder gezien, maar na de installatie van de
drivers van Canon zie ik alleen, uri invullen of netwerkprinter zoeken, de lijst met printers is weg.
Vandaar mijn vraag.
Ook vraag ik me af wat bedoeld wordt met een commom driver? Op de site van Canon
vind ik die benaming niet. Hij staat wel in de lijst met geinstalleerde onderdelen.
via synaptic.
« Laatst bewerkt op: 2017/09/10, 22:07:52 door jede »

Offline peer

  • Lid
Re: URI vinden
« Reactie #9 Gepost op: 2017/09/11, 11:32:24 »
misschien heb je canon drivers voor een netwerkprinter geïnstalleerd???

Offline jede

  • Lid
Re: URI vinden
« Reactie #10 Gepost op: 2017/09/11, 13:29:15 »
Nee, geen netwerkprinters geinstalleerd. Inmiddels heb ik via deze site, https://unix.stackexchange.com/search?q=device+uri++, device uri , ingetikt als zoekopdracht, in antwoord commando's gevonden en gebruikt.
De printer wordt herkend,werkt nu ten dele, en wil alleen a4 afdrukken, alle instellingen uitgeprobeer maar niks!!
Voor zover allen bedankt, maar weet iemand HIER(MEER AFDRUKKEN ALS A4) nog een oplossing voor?
Anders ga ik over tot virtualbox maar dat vind ik nogal gedoe!
« Laatst bewerkt op: 2017/09/11, 19:14:14 door jede »

Offline Nero

  • Lid
Re: URI vinden
« Reactie #11 Gepost op: 2017/09/16, 19:57:20 »
Tot nu toe alle Canon printers aan de praat gekregen met cups-backend-bjnp. Geen drivers van Canon zelf gebruikt.sudo apt install cups-backend-bjnp

Offline jede

  • Lid
Re: URI vinden
« Reactie #12 Gepost op: 2017/09/17, 10:15:23 »
DiI commando heeft het probleem opgelost.
De printer ziet en print nu ook andere formaten, mits de printopdracht bij afdrukheheer juist wordt ingesteld.
(Lijkt mij logisch)
Bedankt allemaal voor het meedenken, maar vooral  Nero bedankt voor de laatste bijdrage!