Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verstandiger in mijn situatie?  (gelezen 1241 keer)

Offline Asperger

  • Lid
Verstandiger in mijn situatie?
« Gepost op: 2008/11/27, 18:58:41 »
Hoi,

Al heel wat problemen gehad, welke keuze zou voor mij het betse zijn?
Ubuntu HH behouden en zo door met al die problemen of toch maarde LTS opgeven en II installeren?
Wat raden jullie mij aan?
Zit met veel Windows progjes die ik graag onder XP in Wine of VC wil draaien.
Veel spellen draaien met een virtuele CD-ROM (ISO).
Wil PST-bestand gebruiken, is opgelost maar ook de settings en accounts van Outlook overzetten.
Daarop heb ik nog geen antwoord gehad hoe dat zou kunnen.
Misschien ook beter voor mijn vodafone mobiel internet
Groetjes,

HA.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Verstandiger in mijn situatie?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/27, 19:19:04 »
Hoi,

Al heel wat problemen gehad, welke keuze zou voor mij het betse zijn?
Ubuntu HH behouden en zo door met al die problemen of toch maarde LTS opgeven en II installeren?
Wat raden jullie mij aan?
Zit met veel Windows progjes die ik graag onder XP in Wine of VC wil draaien.
Veel spellen draaien met een virtuele CD-ROM (ISO).
Wil PST-bestand gebruiken, is opgelost maar ook de settings en accounts van Outlook overzetten.
Daarop heb ik nog geen antwoord gehad hoe dat zou kunnen.
Misschien ook beter voor mijn vodafone mobiel internet
Groetjes,

HA.


@HA,

Ten eerste....waarom wil je Linux draaien als je nog zoveel Windows proggies hebt? Ik snap het echt totaal niet van mensen die Linux installeren om vervolgens lekker binnen VirtualBox of Wine lekker verder gaan kloten en bakkeleien met Windows :|
Als je echt geen afstand kan doen van al die crashende Windows pracht en praal...ga dan gewoon verder met Windows.
Ten tweede: Ubuntu 8.04 is een LTS versie, dat wil zeggen dat er 3 jaar support aan wordt gegeven tegenover 1,5 jaar voor de overige versies. Ik gebruik de LTS versie vanwege stabiliteit, de Intrepid versie (8.10) is zeg maar gemakshalve een tussenversie tussen de huidige LTS versie en de komende LTS versie (Zal ergens 2011 zijn??). Ik lees dat er veel zijn die problemen ondervinden met Intrepid, zelf heb ik het ook een tijd geprobeerd en ben gauw na 3 weken terug gegaan naar Hardy Heron.
Mijn advies: Als je dan toch zo nodig en perse Windows prut wilt draaien binnen een Linux omgeving middels Wine of VB, neem dan de LTS versie vanwege de hogere stabiliteit en langere support.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Asperger

  • Lid
Re: Verstandiger in mijn situatie?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/27, 19:22:59 »
Ik vraag niet voor niets hoe ik die spellen in Ubuntu draaiend kan krijgen.
Heb daarop nog geen reacties gehad en maak dus een zijdelinkse voorzichtige conclusie dat ik wellicht dat niet anders kan dan onder een virtuele windows.
Ik hoor graag een Ubuntu-oplossing voor bijvoorbeeld hard Truck II. (King of the road van JoWood)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Verstandiger in mijn situatie?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/27, 19:32:27 »
Hoi,

Al heel wat problemen gehad, welke keuze zou voor mij het betse zijn?
Ubuntu HH behouden en zo door met al die problemen of toch maarde LTS opgeven en II installeren?
Wat raden jullie mij aan?
Zit met veel Windows progjes die ik graag onder XP in Wine of VC wil draaien.
Veel spellen draaien met een virtuele CD-ROM (ISO).
Wil PST-bestand gebruiken, is opgelost maar ook de settings en accounts van Outlook overzetten.
Daarop heb ik nog geen antwoord gehad hoe dat zou kunnen.
Misschien ook beter voor mijn vodafone mobiel internet
Groetjes,

HA.


@HA,

Ten eerste....waarom wil je Linux draaien als je nog zoveel Windows proggies hebt? Ik snap het echt totaal niet van mensen die Linux installeren om vervolgens lekker binnen VirtualBox of Wine lekker verder gaan kloten en bakkeleien met Windows :|
Als je echt geen afstand kan doen van al die crashende Windows pracht en praal...ga dan gewoon verder met Windows.
Ten tweede: Ubuntu 8.04 is een LTS versie, dat wil zeggen dat er 3 jaar support aan wordt gegeven tegenover 1,5 jaar voor de overige versies. Ik gebruik de LTS versie vanwege stabiliteit, de Intrepid versie (8.10) is zeg maar gemakshalve een tussenversie tussen de huidige LTS versie en de komende LTS versie (Zal ergens 2011 zijn??). Ik lees dat er veel zijn die problemen ondervinden met Intrepid, zelf heb ik het ook een tijd geprobeerd en ben gauw na 3 weken terug gegaan naar Hardy Heron.
Mijn advies: Als je dan toch zo nodig en perse Windows prut wilt draaien binnen een Linux omgeving middels Wine of VB, neem dan de LTS versie vanwege de hogere stabiliteit en langere support.


@nomko: ik vind het ongepast om zo neerbuigend te doen over iemands reële wens. Als je spellen wil spelen, zeker de meeste zwaardere 3-D-spellen, dan ben je voorlopig nog steeds aangewezen op Windows. Daar is nu eenmaal op dit moment niks aan te doen.

En dus ook geen reden om de vraagsteller af te zeiken. Overigens wordt afzeiken niet geduld op dit forum; het is maar dat je het weet.

@martie: als ik jou was, dan zou ik de computer tweevoudig opstartbaar maken: dus dat je in het opstartmenu kunt kiezen wat je wil starten: Windows of Ubuntu. Dat levert de beste resultaten voor de zware 3-D-spellen, beter dan Virtualbox en Wine.

Groet, Pjotr.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Verstandiger in mijn situatie?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/27, 19:43:15 »
wat verstandig is in jouw situatie, en mij verplaatsend in jouw situatie is: een dualboot situatie. windows, naast ubuntu 8.04 met een gnome werkomgeving.
er is voortreffelijke informatie bij zowel pjotr als de off. ubuntu-nl wiki te vinden hoe zo´n dualboot op te zetten op je systeem.
lees de handleidingen rustig door voor je begint! succes. :)

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Verstandiger in mijn situatie?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/27, 20:08:24 »
Hoi,

Al heel wat problemen gehad, welke keuze zou voor mij het betse zijn?
Ubuntu HH behouden en zo door met al die problemen of toch maarde LTS opgeven en II installeren?
Wat raden jullie mij aan?
Zit met veel Windows progjes die ik graag onder XP in Wine of VC wil draaien.
Veel spellen draaien met een virtuele CD-ROM (ISO).
Wil PST-bestand gebruiken, is opgelost maar ook de settings en accounts van Outlook overzetten.
Daarop heb ik nog geen antwoord gehad hoe dat zou kunnen.
Misschien ook beter voor mijn vodafone mobiel internet
Groetjes,

HA.


@HA,

Ten eerste....waarom wil je Linux draaien als je nog zoveel Windows proggies hebt? Ik snap het echt totaal niet van mensen die Linux installeren om vervolgens lekker binnen VirtualBox of Wine lekker verder gaan kloten en bakkeleien met Windows :|
Als je echt geen afstand kan doen van al die crashende Windows pracht en praal...ga dan gewoon verder met Windows.
Ten tweede: Ubuntu 8.04 is een LTS versie, dat wil zeggen dat er 3 jaar support aan wordt gegeven tegenover 1,5 jaar voor de overige versies. Ik gebruik de LTS versie vanwege stabiliteit, de Intrepid versie (8.10) is zeg maar gemakshalve een tussenversie tussen de huidige LTS versie en de komende LTS versie (Zal ergens 2011 zijn??). Ik lees dat er veel zijn die problemen ondervinden met Intrepid, zelf heb ik het ook een tijd geprobeerd en ben gauw na 3 weken terug gegaan naar Hardy Heron.
Mijn advies: Als je dan toch zo nodig en perse Windows prut wilt draaien binnen een Linux omgeving middels Wine of VB, neem dan de LTS versie vanwege de hogere stabiliteit en langere support.


@nomko: ik vind het ongepast om zo neerbuigend te doen over iemands reële wens. Als je spellen wil spelen, zeker de meeste zwaardere 3-D-spellen, dan ben je voorlopig nog steeds aangewezen op Windows. Daar is nu eenmaal op dit moment niks aan te doen.

En dus ook geen reden om de vraagsteller af te zeiken. Overigens wordt afzeiken niet geduld op dit forum; het is maar dat je het weet.

Ik zeik niemand af, ik noem een feit op. Als iemand onder Linux bezig wilt met Windows kan toch ie gewoon door blijven gaan met Windows? Is geen gezeik of gezeur, gewoon een feit. En ik merk al langer dat er hier genoeg te vinden zijn met korte teentjes, ik draai tenminste niet als een huichelaar om de pot heen, ik noem het beestje bij zijn naampje. Eerlijkheid noem ik dat en dat is iets wat ik gewoon meer waardeer dan dat draaikonterij. Als de vraagsteller spellen heeft die hij perse draaiende wilt hebben onder Windows....wat is dan het antwoord op zijn vraag????


Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Asperger

  • Lid
Re: Verstandiger in mijn situatie?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/27, 20:41:01 »
Hoi luitjes,

Ik heb reeds langer onder dualboot gewerkt maar wil eigenlijk vanuit Ubuntu controle kunnen houden wat betreft virussen, die kunnen in Windows niet gevonden worden omdat die zich verstoppen.
Bovendien denk ik dat het veiliger is Windows in Ubuntu te hebben dan hij los, al verschillende HD´s naar de haaien omdat Windows niet te beveiligen is. (Daar betaal ik me dan een ongekluk aan bij Norman)
In Ubuntu nhoop ik dat dan niet te hebben als het er is kunnen ze zich niet verstoppen voor de antivirus.
Dan ben ik ook die aparte partitie op HTFS kwijt...
Als het niet anders kan, dan moet het maar zoals het al was: Dual Boot, werkte op zich heel erg goed.

Offline Asperger

  • Lid
Re: Verstandiger in mijn situatie?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/28, 15:55:20 »
Inderdaad, als ik mijn dure spellen en andere zaken ook Ubuntu kan draaien is het afgelopen met MS.