Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taal selectie per gebruiker  (gelezen 3491 keer)

volpesce

  • Gast
Taal selectie per gebruiker
« Gepost op: 2007/11/20, 21:36:29 »
Tegenwoordig is zelfs mijn zoon van 6 op Ubuntu bezig. Ik heb voor hem de spellen van GCompris geinstalleerd, en die speelt hij met veel plezier. Alleen is hij de engelse taal nog niet machtig.

Maar aangezien ubuntu (ik draai 7.10 op dit moment) meerdere talen ondersteund, moet dat geen enkel probleem zijn.

Middels "Language Support" had ik al  twee talen (Engels en Nederlands) geselecteerd.
Daar vondt ik ook de optie om de taal voor nieuwe gebruiker aan te passen. Dus voordat ik het account voor mijn zoon had aangemaakt de "Default language for new user accounts and the login screen: " op Dutch gezet. Daarna het systeem opnieuw opgestart en als de verse gebruiker ingelogd.
Briljant alles in het nederlands, GCompris ; Gnome (inclusief GDM), (voor zover de vertallingen dan ook al gedaan zijn).

Maar helaas bleek de pret van korte duur, ook mijn account bleek nu nederlands te zijn. En dat was niet de bedoeling. Zeker met een terminal open die niet meer reageerd op de commando's die ik ingeef, zelfs quit was niet meer goed. Balen......

Dus ik heb toen maar weer gekozen voor de engelse taal voor alle "nieuwe" accounts in Language support

Nu ben ik nog wel opzoek naar een methode om een taal per gebruiker te kunnen selecteren.
Ik kan me niet voorstellen dat dit moeilijk moet zijn.
Heeft iemand een suggestie hoe ik dit elkaar kan krijgen.

volpesce

  • Gast
Taal selectie per gebruiker
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/21, 20:36:17 »
Het probleem is opgelost.

volpesce

  • Gast
Taal selectie per gebruiker
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/21, 22:05:31 »
Oja, Sorry.

De oplossing is simpel en vrij voor de hand liggend.
Voordat je inlogd, kun je een taal kiezen in GDM. Voor mijn zoon heb ik dus Dutch gekozen.
Je krijgt dan een aantal vragen of je dit default wilt vast leggen of alleen voor deze sessie.

Daarna is de taal voor die gebruiker bijvoorbeeld nederlands. Terwijl de rest van de gebruikers de default taal kunnen blijven gebruiken.

In eerste instantie had ik die opties in GDM niet, ik had de theme aangepast en kennelijk kreeg ik dus ook niet de mogelijkheid om te kiezen. Nadat ik de originele ubuntu theme had terug geplaats was het kuze menu er wel.

Succes.