Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met mn resolutie  (gelezen 897 keer)

breukkie

  • Gast
problemen met mn resolutie
« Gepost op: 2006/11/23, 23:01:03 »
Heb edgy opnieuw geinstalleerd en in mn conf aangegeven dat  ik  1280x1024 wil hebben ,kijkt ietwat prettiger.
Ik kan deze via de schermresolutie wel instellen maar deze word niet gepakt.
Mn scherm geeft dan allerlei vreemde schermpjes door elkaar en daar houd het mee op.
Na 20 seconden wachten word de oude resolutie weer terug gezet op 1024x768 met een verversingins frequentie van 51hz ?
Op de andere installtie van edgy was dit 62 hz.
Kheb aardig gezocht op verschillende ubuntu forums maar kom nergens de oplossing tegen.
Op windows draai ik 1600x1200 met 60hz zonder problemen .
Heeft iemand een tip of idee waar het probleem in kan zitten ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
problemen met mn resolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/23, 23:27:26 »
Heb je dit probleem ook in Dapper (6.06)?

breukkie

  • Gast
problemen met mn resolutie
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/23, 23:37:53 »
Das al weer een tijd geleden pjotr.
Ik heb  nu mn tweede instal gedaan van edgy, de eerste gaf door een corrupte source.list nogal wat vervelende problemen dus heb ik deze install schoon erop gezet .
Ben dus weer kaal begonnen,daarna nvidia driver erop gezet beryl geinstalleerd en dat werkt allemaal weer als een speer.
Toen net als tijdens de eerste install in de x11/xorg mn resolutie aangepast zodat ik ook 12809x1024 kan draaien alleen op deze install doet ie dat niet en blijft mn verversings freqentie op 51hz steken ,dit doet hij ook bij 1024x768

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
problemen met mn resolutie
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/23, 23:39:59 »
Tja, die Edgy.....

Als je die gebruikt, moet je wel rekening houden met allerhande fouten en foutjes....

Helaas kan ik je niet helpen. Sterkte en succes.

Groet, Pjotr.

breukkie

  • Gast
problemen met mn resolutie
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/24, 17:54:52 »
Probleem opgelost.

Ik heb via  sudo gedit /etc/X11/xorg.conf mn monitor device section bekeken en aangepast

Section "Monitor"
    Identifier     "Generic Monitor"
    HorizSync       28.0 - 60.0
    VertRefresh     43.0 - 60.0
    Option         "DMPM"
EndSection


    Identifier     "Generic Video Card"
    Driver         "nvidia"
    BusID           "PCI:1:0:0"


hierin stond mijn  VertRefresh    op deze waarde ingesteld  43.0 - 51.0 dit kwam ook overeen met de verversingsfrequentie van mn monitor.(dit via de instellingen van mn tft scherm opgezocht)
Deze heb ik gezet op   VertRefresh     43.0 - 60.0 opgeslagen en crtl-alt-backspace gedaan.
Vervolgens via systeem  voorkeuren  schermresolutie  en daarin de optie 1280x1024 weer opgegeven mn verversinfrequentie was naar 50hz gezakt maar na toepassen en ok komt mn scherm nu wel op 1280x1024 te staan en het beeldscherm van mn tft is weer zoals ik het wou en is gewoon rustiger kijken.

Offline Soul-Sing

  • Lid
problemen met mn resolutie
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/24, 17:57:25 »
Citaat van: breukkie
Probleem opgelost.

Ik heb via  sudo gedit /etc/X11/xorg.conf mn monitor device section bekeken en aangepast

Section "Monitor"
    Identifier     "Generic Monitor"
    HorizSync       28.0 - 60.0
    VertRefresh     43.0 - 60.0
    Option         "DMPM"
EndSection


    Identifier     "Generic Video Card"
    Driver         "nvidia"
    BusID           "PCI:1:0:0"


hierin stond mijn  VertRefresh    op deze waarde ingesteld  43.0 - 51.0 dit kwam ook overeen met de verversingsfrequentie van mn monitor.(dit via de instellingen van mn tft scherm opgezocht)
Deze heb ik gezet op   VertRefresh     43.0 - 60.0 opgeslagen en crtl-alt-backspace gedaan.
Vervolgens via systeem  voorkeuren  schermresolutie  en daarin de optie 1280x1024 weer opgegeven mn verversinfrequentie was naar 50hz gezakt maar na toepassen en ok komt mn scherm nu wel op 1280x1024 te staan en het beeldscherm van mn tft is weer zoals ik het wou en is gewoon rustiger kijken.
knap werk!! :D