Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Desktoppack  (gelezen 512 keer)

Offline sidonia

  • Lid
Ubuntu Desktoppack
« Gepost op: 2016/07/21, 08:25:34 »
Hoi, ik zag bij Distrowatch een voor mij nieuwe distro genaamd Ubuntu Desktoppack.

Wat nu precies anders is dan bij de 'gewone' Ubuntu is mij niet helemaal duidelijk.

Frederik

  • Gast
Re: Ubuntu Desktoppack
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/21, 10:32:09 »
Bij deze website staat het omschreven als:

Ubuntu DesktopPack is an Ubuntu remix built by Ukraine's UALinux, an official partner of Canonical. It comes with extra applications, drivers and media codecs, and includes full support for English, Russian and Ukrainian languages. Besides the default Ubuntu build, the project also releases variants based on Kubuntu and Xubuntu, as well as a free extension CD for schools and commercial CD/DVD packs with extra software for desktops, servers and gaming stations.

Google Vertaalmachine maakt er dit van:

Ubuntu DesktopPack is een Ubuntu remix gebouwd door Oekraïne UALinux, een officiële partner van Canonical. Het wordt geleverd met extra applicaties, drivers en media codecs, en biedt volledige ondersteuning voor Engels, Russisch en de Oekraïense taal. Naast de standaard Ubuntu op te bouwen, het project brengt ook varianten op basis van Kubuntu en Xubuntu, evenals een gratis extensie CD voor scholen en commerciële CD / DVD verpakkingen met extra software voor desktops, servers en gaming stations.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Desktoppack
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/21, 10:43:58 »
Kortom: de zoveelste Ubuntu-afgeleide.  Uiteraard een gat in de markt, want je hoeft blijkbaar geen vinkje te zetten tijdens de installatie, om de multimediacodecs erin te krijgen.  :laugh:

Overigens stel ik vraagtekens bij de bewering van maker UALinux, dat ze een officiële partner van Canonical zijn. Ze zijn niet te vinden op deze pagina:
http://partners.ubuntu.com/find-a-partner?technology=personal-computing/devices&_ga=1.194970660.802803006.1469090476

Offline sidonia

  • Lid
Re: Ubuntu Desktoppack
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/21, 11:10:04 »
Oke, bedankt.

Dus levert niks nieuws op. Kan ik dus verder vergeten.