Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) geen verbinding met printer in windows 7 netwerk  (gelezen 2255 keer)

(opgelost) geen verbinding met printer in windows 7 netwerk
« Gepost op: 2010/12/09, 12:58:32 »
Ik heb een labtop met ubuntu 10.10 met een draadloze internetverbinding.
Helaas krijg ik de printer, een HP F380, op een desktop windows 7 niet aan de praat.
Het netwerk met de desktop computer wordt wel gevonden maar er wordt gevraagd naar een wachtwoord. Geen enkel wachtwoord werkt tot nu toe want ik krijg elke keer de melding dat het wachtwoord en de toegang niet klopt. Wachtwoorden van mijn desktop en laptop zijn gelijk.
Ik heb ook gekeken op deze topic,: http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/geen-toegang-tot-windows-computer-in-netwerk/, maar hier stond verder geen oplossing bij.
Deze melding in Ubuntu krijg ik : "niet gemachtigd uw wachtwoord kan onjuist zijn!"
Ik heb ook deze topic bekeken : http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/wachtwoord-netwerk-windows7/
Hierbij staat dat het opgelost is maar de oplossing staat er helaas niet bij
« Laatst bewerkt op: 2010/12/18, 20:22:37 door Wierd Kooistra »

Offline Blnrimese

  • Lid
Re: geen verbinding met printer in windows 7 netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/14, 09:58:03 »
Hier het zelfde probleem printer aan windows 7 pc draai ubuntu  10.04.1 LTS krijg dezelfde wachtwoord melding hoe ik ook inlog

gr Patrick

Re: geen verbinding met printer in windows 7 netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/17, 14:33:56 »
Ben ook al op verschillende manier met windows 7 aan het werk geweest volgens de informatie uit de links. Maar tot nu toe geen resultaat.
Het probleem zit hem waarschijnlijk toch in windows 7 en heeft niets met Ubuntu te maken.
Jammer maar helaas.!!!

Offline Mikkel

  • Lid
Re: geen verbinding met printer in windows 7 netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/17, 19:40:07 »
Ergens op deze site staat het advies van profster om Windows Live Assistant te deïnstalleren. Schijnt dé oplossing te zijn.

Re: geen verbinding met printer in windows 7 netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/18, 20:22:14 »
Ik ben verder gekomen met het printer probleem. Ik alle live software verwijderd uit win 7. Live mail en live msn en de printer krijgt nu contact en er wordt ook niet meer om een wachtwoord gevraad.