Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux  (gelezen 164843 keer)

skatefreak

  • Gast
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #50 Gepost op: 2009/05/05, 20:30:24 »
Hallo,

Echt een super programma wat je hebt geschreven! Ik ben een tijd geleden geprobeerd teach2000 via wine te laten draaien, maar dat lukte niet.
Ik heb het net geïnstalleerd op ubuntu 9.04. Installatie (via de synaptic) verliep goed. Alle pakketten die ik nog niet had haalde hij netjes op en installeerde hij. Hij staat gewoon in het menu onder education en het lijkt stabiel te draaien (ik heb hem nu drie kwartier gebruikt). Als ik dit zo zie zou ik echt mee willen helpen met de ontwikkeling ervan...ik heb alleen de ballen verstand van linux en van phyton, maar daar wil ik verandering in gaan brengen.
Ik heb twee dingen die eventueel verbeterd kunnen worden:
- Nadat een overhoring klaar is switched hij van het "Overhoor me!" tabblad naar het "Voeg toe" tabblad. Ik neem woordenlijsten soms 6 of 7 keer achter elkaar door, en dan begint dat best irritant te worden.
- En ik hou van sneltoetsen. Dus misschien is het een idee om het switchen van "Voet toe" naar "Overhoor me!" en weer terug via een sneltoets/sneltoetsen te kunnen doen. Dan kan ook meteen de knop "Toch goedkeuren" en sneltoets krijgen (net als in Teach2000).
Dus als dat aangepast zou kunnen worden (ik ga het zelf ook wel even proberen) dan zou het helemaal geweldig zijn, maar nu werkt het ook al hartstikke fijn. Echt top dit programma!

edit:
Na heel wat geprobeer heb ik het voor elkaar gekregen om mijn eerste punt in het programma te krijgen (dus dat hij in overhoren blijft nadat de overhoring klaar is). Het is niet zo netjes gedaan, maar het lijkt te werken De code:
zoek de volgende code in openteacher.py:
#Stop the lesson
    def stopLesson(self):
        self.overhoring = False
        self.ui.totalQuestionsLabel.setText("0")
        self.ui.rightAnswersLabel.setText("0")
        self.ui.noteLabel.setText("0")
        self.ui.progressBar.setValue(0)
        self.ui.tabWidget.setCurrentIndex(0)
voeg aan het eind van dit stuk code het volgende toe:
        self.ui.tabWidget.setCurrentIndex(1)
    #Stop lessen without loop
    def stopLessona(self):
        self.overhoring = False
        self.ui.totalQuestionsLabel.setText("0")
        self.ui.rightAnswersLabel.setText("0")
        self.ui.noteLabel.setText("0")
        self.ui.progressBar.setValue(0)
        self.ui.tabWidget.setCurrentIndex(0)

zoek daarna het volgende stuk code in openteacher.py op (staat in de functie tabChange)

            if warn == QtGui.QMessageBox.Yes:
                self.stopLesson()

en vervang aan het einde de
self.stopLesson()
in
self.stopLessona()
Wat ik gedaan heb.
Eigenlijk heel simpel. Als hij klaar is en stopt met de overhoring, schakelt hij terug naar de tab "Voeg toe". Na de code van tab verandering laat ik hem meteen weer terugspringen naar de "Overhoor me!" tab (Het was niet mogelijk om bij het overschakelen van de tabs van de "Overhoor me!" tab naar de "Overhoor me!' tab over te schakelen -> ik kreeg één of andere error))
Maar er deed zich een probleem voor. Als je tijdens de overhoring op de "Voeg toe" tab klikt, dan wordt de "Voeg toe" tab getoond. Dit gebeurt via de zelfde functie die na de overhoring de tab veranderd van "Overhoor me!" tab naar de "Voeg toe" tab (de functie die ik dus net had aangepast). Het komt er dus op neer dat je ook als je tijdens de overhoring naar de "Voeg toe" tab wilt je meteen weer terug wordt geschakeld naar de "Overhoor me!" tab. Dit heb ik omzeilt door een nieuwe functie te maken (eigenlijk de oorspronkelijke stopLesson() functie): stopLessona(). Deze springt van de "Overhoor me!" tab naar de "Voeg toe" tab laat springen, maar daarna niet meer terug naar de "Overhoor me!" tab. Probleem opgelost. Hopelijk heeft iemand er wat aan. En als dit in een volgende versie van OpenTeacher wil intergreren met deze code, doe het gerust!

edit 2:
na weer wat geprobeer is het ook gelukt om mijn tweede punt erin te krijgen: het alsnog goed rekenen van een fout antwoord via een sneltoets
open openteachter_ui.py
en voeg helemaal aan het eind van het bestand de volgende regel code toe:
self.correctButton.setShortcut("Ctrl+E")en thada, de "Toch goedkeuren" button werkt nu via de sneltoets Ctrl+E
« Laatst bewerkt op: 2009/05/06, 13:26:59 door skatefreak »

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #51 Gepost op: 2009/06/09, 21:17:41 »
Hoi lordnoid,

ben je geintresseerd in een functie om lijsten via de wrts-api rechtstreeks in OpenTeacher te laden? Ik ben nu zelf een tijdje bezig met PyQt4 en wil zoiets wel programmeren als je geintresseerd bent.

Marten
P.S. Zou iemand die functie gebruiken als hij erin zat? (hier alvast iemand, maar het is altijd goed om te kijken of er vraag naar is ;))
« Laatst bewerkt op: 2009/06/09, 21:33:07 door commandoline »

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #52 Gepost op: 2009/06/10, 10:16:25 »
Volgens mij ligt het project stil, maar als ge wat PyQT ervaring hebt en iets nieuws wilt inbouwen, kunt ge dat altijd doen he :).

bzr branch lp:openteacher

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #53 Gepost op: 2009/06/10, 15:32:36 »
Volgens mij ligt het project stil, maar als ge wat PyQT ervaring hebt en iets nieuws wilt inbouwen, kunt ge dat altijd doen he :).

bzr branch lp:openteacher
Ik weet dat het project stil ligt, maar dat is juist een reden om het wat uit te breiden, al is het alleen maar om duidelijk te maken dat het project niet dood is. Maar ik zal de source zeker eens wat uitgebreider gaan bekijken, en als ik zin heb schrijf ik er wel wat code bij.

Offline Double12

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #54 Gepost op: 2009/06/10, 17:04:45 »
Het is denk ik het beste om een patch te maken van je wijzigingen tegen de laatste versie van de code op Bzr, en die patch dan naar Milan te mailen (aangezien ze geen mailinglist hebben).

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #55 Gepost op: 2009/06/10, 18:59:10 »
Het is denk ik het beste om een patch te maken van je wijzigingen tegen de laatste versie van de code op Bzr, en die patch dan naar Milan te mailen (aangezien ze geen mailinglist hebben).

Ik heb nog nooit eerder via bzr gewerkt. Toen ik begon met programmeren heb ik de bzr gespiegeld naar ~/openteacher. Is het nu mogelijk om mijn versie te vergelijken met die die online staat en er een patch van te maken?

Marten
P.S. Het werkt al, een groot deel van de code kon ik bijna kopieren uit oude scriptjes van mijzelf. En het parsen van xml kon ik omleiden naar de functie die erin zat om wrts-bestanden te openen. Er bleef dus eigenlijk niet zoveel over, op het zo mooi mogelijk aan elkaar lijmen na. :)

Offline Luuk58

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #56 Gepost op: 2009/06/10, 19:36:59 »
P.S. Zou iemand die functie gebruiken als hij erin zat? (hier alvast iemand, maar het is altijd goed om te kijken of er vraag naar is ;))

IK! IK! IK!
En dan ook meteen lijsten direct exporteren naar Wrts, een soort IMAP-client voor Wrts ofzo?
Hm, why the hell not, maak er meteen een Wrts Offline van ofzo. (daar zeur ik al maanden om @ Wrts)


Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #58 Gepost op: 2009/06/12, 19:50:35 »
IK! IK! IK!
En dan ook meteen lijsten direct exporteren naar Wrts, een soort IMAP-client voor Wrts ofzo?
Hm, why the hell not, maak er meteen een Wrts Offline van ofzo. (daar zeur ik al maanden om @ Wrts)

Importeren en Exporteren werkt nu, het enige waarvoor je nog op WRTS moet inloggen is voor onderhoud aan de lijsten. (Verwijderen, aanpassen e.d.) De code heb ik naar lordnoid gemaild, dus het is nu even afwachten.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #59 Gepost op: 2009/06/12, 21:40:12 »
Ook nog een 'bugje': als je twee woorden hebt met dezelfde betekenis (zoals 'tu offres' = 'jij biedt aan' en 'jij geeft') weet je nooit welke je moet hebben.
Misschien regelen dat hij alle betekenissen van dat woord goed telt, en erbij laat zien welke betekenis het ook kan zijn (net zoals bij Wrts dus)

Ook vind ik de manier van invoeren (woord1=woord2) heel irritant, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik Wrts gewend ben O0



(eigenlijk wil ik gewoon een offline Wrts kloon maar dat gaat niet door :D)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/12, 21:42:21 door Luuk58 »

Offline lordnoid

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #60 Gepost op: 2009/06/12, 22:01:31 »
Ik heb de versie die commandoline naar mij heeft gestuurd geupload op de Bazaar branch. Ik ben zelf niet meer met OpenTeacher bezig, maar ik sta altijd open voor aanpassingen en patches van anderen :)

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #61 Gepost op: 2009/06/12, 22:23:56 »
Als commandoline nu ook een bzr branch aanmaakt, dan kan hij zelf bijdragen zonder code door te sturen. Daar dient het toch allemaal voor :).

Offline lordnoid

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #62 Gepost op: 2009/06/12, 22:24:57 »
Ja of misschien kan ik de lp:openteacher branch openstellen voor commandoline. Ik zou alleen niet weten hoe, dus dat moet ik dan nog even uitzoeken :P

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #63 Gepost op: 2009/06/12, 22:28:03 »
Volgens mij moet hij eerst member worden van uw team. Dan kunt ge een nieuwe branch aanmaken met hem als owner.

Maar pas op, ik ben nog maar net begonnen met bazaar :).

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #64 Gepost op: 2009/06/13, 12:22:40 »
Ik ben ook nog maar pas met bazaar begonnen, maar ik heb mezelf wel member van het OpenTeacher Maintainers team gemaakt. Als dat bevestigd wordt door een Milan, kan ik kijken of ik dan ook bij de bazaar branch kan. Wel lastig dat we allemaal niet weten hoe ik nou toegang krijg, maar we komen er wel uit :P
« Laatst bewerkt op: 2009/06/13, 12:25:02 door commandoline »

Offline lordnoid

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #65 Gepost op: 2009/06/13, 22:03:40 »
Ik heb je in het team gezet en vervolgens het hele team eigenaar van de bazaar branch gemaakt, dus nu zou het moeten werken denk ik.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #66 Gepost op: 2009/06/14, 12:59:11 »
Bedankt, als ik even tijd heb zal ik kijken of ik erbij kan. Ik denk er nu over om in de toekomst verschillende overhoormodussen te implementeren, evt. van woordjesleren.nl te importeren en een printfunctie te maken.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #67 Gepost op: 2009/06/14, 13:36:47 »
Misschien ook: direct woorden invoeren in de tabel.
Dus niet eerst in een tekstvak met die is-tekens ertussen, maar direct in de tabel met de tab-knop.

Is der ergens op internet een tutorial voor de basis van python? Ik kan dat helemaal niet... ???
(ye i know dat ik kan googlen. maar ik kan niks vinden)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/14, 13:39:59 door Luuk58 »

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #68 Gepost op: 2009/06/14, 14:00:03 »
Is der ergens op internet een tutorial voor de basis van python? Ik kan dat helemaal niet... ???
(ye i know dat ik kan googlen. maar ik kan niks vinden)


Op Google niks te vinden? Oeioeioei...
Op de site van Python zelf: http://www.python.org/doc/
En kijk ook eens in ons Programmeren forumgedeelte.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #69 Gepost op: 2009/06/17, 21:50:56 »
Vandaag heb ik een basis printfunctionaliteit ingebouwd, en die naar de bazaar geupload.

Offline lordnoid

  • Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #70 Gepost op: 2009/06/17, 21:53:38 »
Nice, dus je kunt nu uploaden :) Da's mooi.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #71 Gepost op: 2009/07/02, 15:32:58 »
De laatste tijd heb ik nogal wat veranderingen doorgevoerd in OpenTeacher. Op mijn systeem werkt alles zonder problemen, maar op andere sytemen misschien niet. Heb je even tijd over en wil je ons even helpen met OpenTeacher? Test dan op devolgende manier het programma:

We gaan openteacher installeren vanuit de laatste versie van de code die online staat. Daarvoor heb je een aantal programma's nodig, die je installeerd door te klikken op toepassingen>hulpmiddelen>terminalvenster en het volgende in te typen/te kopieren:
sudo apt-get install python-qt4 bzrAls dat is uitgevoerd tik je hetvolgende in:
bzr branch lp:openteachergevolgd door
cd openteacheren
python openteacher.pyDe allerlaatste (soms fouten bevattende) testversie van OpenTeacher start nu, en je kunt die vervolgens testen. Als je een fout vind kan je die melden op https://bugs.launchpad.net/openteacher of hier op het forum, hoewel de eerste optie onze voorkeur heeft. De nieuwe functies waarin voornamelijk fouten kunnen zitten zijn:
  • Printen
  • Exporteren naar .txt
  • Importeren van en exporteren naar WRTS
  • Sorteren van de woordenlijst door te klikken op de kopjes waarop je van de kolom waarop je wilt sorteren.
  • Het 'in gedachten' oefenen

Alvast bedankt,
commandoline
« Laatst bewerkt op: 2009/07/02, 21:15:05 door commandoline »

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #72 Gepost op: 2009/07/02, 17:50:15 »
Ik denk dat ge deze stap vergeten zijt tussen 1 en 2:
bzr branch lp:openteacher

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #73 Gepost op: 2009/07/02, 21:13:54 »
Ik denk dat ge deze stap vergeten zijt tussen 1 en 2:
bzr branch lp:openteacher
Ja, per ongeluk vergeten. Ik zal het toevoegen. Bedankt.

Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #74 Gepost op: 2010/02/09, 13:42:27 »
kan je ook de woordjes scheiden door ´tab´?
= vind ik zo lastig :(
cd's ubuntu 9.10 verkrijgbaar!