Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ryzom: Crossplatform MMORPG  (gelezen 1501 keer)

Ryzom: Crossplatform MMORPG
« Gepost op: 2011/12/01, 08:46:48 »
Hallo

Ik heb daarnet Ryzom gevonden in Ubuntu Software Center. Het staat te koop voor €0,00.
Zijn er nog mensen die dit spelen, want als ik op het forum zoek, vind ik niets terug, alsof het een totaal onbekend spel is?

Toch zou ik durven zeggen dat dit het beste MMORPG game is op Linux (en Mac en Windows).

Re: Ryzom: Crossplatform MMORPG
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/01, 11:12:20 »
Goede tip! Ik ben niet echt into dat soort spellen maar heb toch even een account gemaakt om te testen omdat ik het wel een symphatiek project vind (want open source en Linuxondersteuning).
 
In Ubuntu 10.04 staat ie trouwens niet in het softwarecentrum. Zo heb ik het in Lucid aan de praat gekregen:
- Client downloaden: http://ignum.dl.sourceforge.net/project/ryzom/ryzom_client.7z (let op: groot bestand, ongeveer 1,5 GB)
- 7zip installeren als je dat nog niet eerder gedaan hebt (pakket heet p7zip)
- Client uitpakken ergens in je persoonlijke map (let op: uitgepakt 6,4 GB groot)
- Open Terminal, navigeer naar de map "ryzom" en typ ./ryzom_client spel start nu op als het goed is.
- Maak een Account aan op de site.
- Account gegevens invullen in het spel om in te loggen en klaar.

Overigens is het spel niet onbeperkt gratis, er zitten gameplaylimieten aan een "Free Trial"-account:
Citaat
New Free Trial System

We are pleased to announce that from now on, players that create a new account can play Ryzom without time or place limits. Instead, free trial accounts are now limited to a maximum level of 125 in all different skills, enabling everyone to sample all aspects of Ryzom and to discover what makes this MMO unique. When you reach level 125 in a skill you can still continue playing, but you will gain no more experience points. The second limitation is storage: you cannot own any mektoub packers, use the inventory of your apartment or take any items from a guild hall.

Despite the freedom of this new system, we would like to remind you that Ryzom can only live on through your paid subscriptions. Thank you for the confidence you have in us.

http://forums.ryzom.com/showthread.php?t=35224

« Laatst bewerkt op: 2011/12/01, 11:23:22 door erik1984 »

Re: Ryzom: Crossplatform MMORPG
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/01, 11:15:15 »
Ik ben er een tijdje terug mee begonnen, maar helaas werkte hij maar op 1 pc. Ik speel dat soort spellen graag samen met mijn vriendin, en op haar laptop (intel chipset) wil Ryzom helaas niet starten...
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Ryzom: Crossplatform MMORPG
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/01, 11:54:43 »
Ik ken hem niet. Ga hem wel uitproberen z.s.m.

Re: Ryzom: Crossplatform MMORPG
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/01, 20:20:54 »
Ik ben er een tijdje terug mee begonnen, maar helaas werkte hij maar op 1 pc. Ik speel dat soort spellen graag samen met mijn vriendin, en op haar laptop (intel chipset) wil Ryzom helaas niet starten...

Weet niet ofdat aan het spel ligt, werken andere 3D games goed? Zoals Regnum Online?

Re: Ryzom: Crossplatform MMORPG
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/01, 23:54:15 »
Ik ben er een tijdje terug mee begonnen, maar helaas werkte hij maar op 1 pc. Ik speel dat soort spellen graag samen met mijn vriendin, en op haar laptop (intel chipset) wil Ryzom helaas niet starten...

Weet niet ofdat aan het spel ligt, werken andere 3D games goed? Zoals Regnum Online?

Geen idee, de enige die ik tot nu toe heb getest zijn urban terror en hedgewars.
Op de chat te vinden als debiantux