Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muis doet raar  (gelezen 754 keer)

muis doet raar
« Gepost op: 2007/09/03, 16:44:45 »
Ik gebruik Ubuntu 7.04 (overgestapt van 6.06), en ben nog redelijk nieuw met linux.
Nu heb ik het volgende probleem: Mijn muis doet raar.
Dat wil zeggen: het pijltje valt wel te beturen, maar als ik dan ergens op klik dan gebeurt er niks. Soms gebeurt er wel wat maar dan kan ik b.v. alleen binnen het actieve venster klikken (En niet op de menubalk, of op de desktop, of op de taakbalk/de menu's Toepassingen Locatie Systeem)

Ik vind dit toch wel erg vervelend, ik ben wel net-aan goed genoeg in keyboardcommandos om dit hier te posten maar het navigeert toch wel wat makkelijker met een muis.

rebooten loste tot voor kort het probleem (tijdelijk) op, nu helaas niet meer.

EDIT:
de muisaanwijzer zit "gevangen" binnen een bepaald deel van het venster, b.v. binnen de schuibalk aan de zijkant (van aMSN), boven een icoontje (GAIM) in de taakbalk, binnen een website in firefox .

EDIT2:
het lostrekken en weer vaststeken van de USB stekker van de ontvanger (draadloze "desktop set" (tobo en muis) van labtech) zorgt ervoor dat ik weer gewoon kan muizen, ik weet alleen niet of dat ook zo blijft nu, en ik vind het sowiso vreemd, dus als iemand weet waar het door veroorzaakt kan zijn?

Offline siegi

  • Lid
muis doet raar
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/06, 18:21:50 »
sommige programma's gebruiken een optie om de muis binnen hun kader te houden.  
Bv spelletjes onder wine met directX