Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: umount:/media/cdrom0:apparaat is bezig  (gelezen 999 keer)

Offline Ferry3

  • Lid
umount:/media/cdrom0:apparaat is bezig
« Gepost op: 2008/07/21, 17:30:28 »
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik van windows xp pro volledig over gestapt naar ubuntu, draai dus alleen Ubuntu. Ik ben mbt Ubuntu dus een echte noob
(zucht van xp wist ik best veel). Maar goed in die 2 dagen dat ik ubuntu draai heb ik al veel gelezen en gezocht op verschillende forums en gegoogeld naar umount:/media/cdrom0:apparaat is bezig, deze melding krijg ik bij het installeren van een spel en er om cd 2 wordt gevraagd en de lade geopend moet worden om cd1 te verwijderen. Tot nu toe heb ik geen passend antwoord kunnen vinden in deze, heb zelf al in de terminal geprobeerd met sudo umount:/media/cdrom0: maar dat werkt ook niet. Via synaptic pakketbeheer diverse mount programma`s geprobeerd maar ook zonder het gewenste resultaat.  Misschien zit ik met deze vraag verkeerd hier
maar ik probeer het maar,wellicht is er een enthousiaste Ubuntu gebruiker die mij kan helpen.

groet Ferry

Offline nor

  • Lid
umount:/media/cdrom0:apparaat is bezig
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/21, 18:12:33 »
Misschien heb je hier iets aan.

Offline Ferry3

  • Lid
umount:/media/cdrom0:apparaat is bezig
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 19:24:50 »
Bedankt voor de tip, maar werkt helaas ook niet.
Begrijp er niets van, zou toch niet zo moeilijk moeten zijn :).

Rune

  • Gast
umount:/media/cdrom0:apparaat is bezig
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/22, 10:48:02 »
Als je het hebt over een spel, is dat dan iets wat in wine draait?
Zo ja, dan heb ik wel een vermoeden wat er aan de hand is.

Offline Ferry3

  • Lid
umount:/media/cdrom0:apparaat is bezig
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/22, 14:56:29 »
Het spel draait inderdaad binnen wine, binnen ubuntu kon het spel uberhaupt niet geinstalleerd worden setup.exe. dus via Synaptic pakketbeheer wine geinstalleerd en aan de slag gegaan. Het spel kon nu geinstalleerd worden tot het moment dat er om  de tweede cd werd gevraagd en het probleem ontstond.

umount:/media/cdrom0:apparaat is bezig
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/22, 15:41:48 »
Wellicht de -f optie gebruiken om een umount te forceren?