Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice pagina draaien  (gelezen 33296 keer)

OpenOffice pagina draaien
« Gepost op: 2007/09/20, 17:03:44 »
Hoe draai je de pagina in OpenOffice.org? (Liggend ipv staand) Ik heb alle dingen geprobeerd die ietswat leken op MS Word, ook alle dingen geprobeerd die niet leken op MS Word, maar toch niet gevonden hoe ik het moet doen. Iemand raad?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
OpenOffice pagina draaien
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/20, 17:10:28 »
Microsoft Word is gewoon niet erg logisch op dat gebied, als ik me niet vergis bevindt het zich daar in het Bestand menu? De opmaak van de pagina heeft toch niets te maken met het huidige bestand?

Dus eventjes wennen aan de meer logische manier, in dit geval :)

In OpenOffice.org: menu Opmaak -> menu-item Pagina -> tabblad Pagina -> optie Richting: Liggend
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

OpenOffice pagina draaien
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/20, 17:21:11 »
Heel simpel in OO Writer: in het blad rechts klikken, dan pagina en Liggend kiezen ;)
Ik heb het vroeger ook altijd in de menus bovenaan gezocht maar zonder succes.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

OpenOffice pagina draaien
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/20, 17:40:09 »
Inderdaad, het is logisch, maar om het in "Printerinstellingen" te stoppen zit toch ook nog enkele logica in (Uiteindelijk is staand of liggend toch iets dat de printer beinvloed)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
OpenOffice pagina draaien
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/20, 17:47:05 »
Citaat van: SeySayux
Inderdaad, het is logisch, maar om het in "Printerinstellingen" te stoppen zit toch ook nog enkele logica in (Uiteindelijk is staand of liggend toch iets dat de printer beinvloed)
maar in Microsoft Office (alvast versie 2003) staat het niet bij "Printerinstellingen", maar bij "Pagina-instelling" onder het menu "Bestand". Ik vind het toch echt niet logisch om het daar te zetten. Ik heb de eerste keer dat ik Microsoft Word (na lange tijd weer een keer) gebruikte echt lang moeten zoeken voordat ik het vond.
Maarja, dat is nu een beetje off topic. Je hebt het nu tenminste ook gevonden in OpenOffice.org :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

OpenOffice pagina draaien
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/20, 17:50:21 »
Citaat van: profoX
Je hebt het nu tenminste ook gevonden in OpenOffice.org :)
Ja, dat is het belangrijkste uiteraard. Nu kan ik 2 flyers voor de Release party op mijn A4'tje zetten :D
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net