Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: *.JPG (hoofdletters) uploaden bij marktplaats.  (gelezen 1324 keer)

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
*.JPG (hoofdletters) uploaden bij marktplaats.
« Gepost op: 2013/01/21, 18:52:59 »
Zojuist de volgende vraag naar marktplaats verstuurd. Volgens mij is het de flash uploader die roet in het eten gooit. Of zie ik iets binnen Ubuntu over het hoofd?

Hallo, Ik werk met firefox 18 onder ubuntu 12.10. Alles is bijgehouden en up to date. Als ik een foto wil plaatsen op marktplaats worden foto's met de extensie .JPG (hoofdletters) niet gezien! Wat kan ik hier aan doen?
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: *.JPG (hoofdletters) uploaden bij marktplaats.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/21, 19:31:02 »
Ah, er liep al een draadje. Bedankt voor het zoeken.

Het ligt dus bij marktplaats dit te verbeteren en (gelukkig niet bij ons). Ben benieuwd naar het antwoord van marktplaats. Ze "doen hun best binnen 3 dagen te antwoorden".
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: *.JPG (hoofdletters) uploaden bij marktplaats.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/23, 17:23:22 »
Misschien heb ik de vraag verkeerd gesteld? Ik had moeten vragen wat zij er aan gaan doen. Weer zo een helpdesk medewerkster die nix van linux snapt.

Citaat
Beste Frank,
 
Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u problemen heeft met het plaatsen van foto's met JPG. Ik kan me voorstellen dat u dit heel vervelend vindt. Helaas kan ik u niet vertellen wat u hieraan kunt doen.

U gebruikt Linux die per gebruiker in werking verschilt. Dit maakt het voor ons niet mogelijk ondersteuning te bieden hoe jammer ik dat ook vindt.

Ondanks dat ik u geen oplossing heb kunnen bieden hoop ik dat u met veel plezier van Marktplaats gebruik blijft maken.

Met vriendelijke groet, 

Antonette

Helpdesk medewerker 
www.marktplaats.nl 


edit:
 toch nog maar een mail eraan wagen:

Beste Antonette,

Waarschijnlijk heb ik mijn vraag fout gesteld. Het had moeten zijn:
Kunnen jullie je uploader (welke op jullie server staat) zo configureren dat ook bestanden met de extensie *.JPG (hoofdletters) geaccepteerd worden? Het zou de platform onafhankelijkheid en gebruikerservaring voor Linux gebruikers van marktplaats zeker verbeteren.
Overigens maken alle Linux systemen een onderscheid in hoofdletters en kleine letters. Dit is zeker niet per gebruiker of distributie verschillend.

Vriendelijke groet,
« Laatst bewerkt op: 2013/01/23, 17:35:51 door dallco »
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: *.JPG (hoofdletters) uploaden bij marktplaats.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/23, 17:37:48 »
Misschien heb ik de vraag verkeerd gesteld? Ik had moeten vragen wat zij er aan gaan doen. Weer zo een helpdesk medewerkster die nix van linux snapt.

Citaat
Beste Frank,
 
Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u problemen heeft met het plaatsen van foto's met JPG. Ik kan me voorstellen dat u dit heel vervelend vindt. Helaas kan ik u niet vertellen wat u hieraan kunt doen.

U gebruikt Linux die per gebruiker in werking verschilt. Dit maakt het voor ons niet mogelijk ondersteuning te bieden hoe jammer ik dat ook vindt.

Ondanks dat ik u geen oplossing heb kunnen bieden hoop ik dat u met veel plezier van Marktplaats gebruik blijft maken.

Met vriendelijke groet, 

Antonette

Helpdesk medewerker 
www.marktplaats.nl 


edit:
 toch nog maar een mail eraan wagen:

Beste Antonette,

Waarschijnlijk heb ik mijn vraag fout gesteld. Het had moeten zijn:
Kunnen jullie je uploader (welke op jullie server staat) zo configureren dat ook bestanden met de extensie *.JPG (hoofdletters) geaccepteerd worden? Het zou de platform onafhankelijkheid en gebruikerservaring voor Linux gebruikers van marktplaats zeker verbeteren.
Overigens maken alle Linux systemen een onderscheid in hoofdletters en kleine letters. Dit is zeker niet per gebruiker of distributie verschillend.

Vriendelijke groet,
Ha, wat een onzin. Ze hoeven enkel de geaccepteerde mimetypes uit te breiden. Het is aan de camera om de foto's op .JPG te laten eindigen. Typisch een voorbeeld van technische onbekwaamheid.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: *.JPG (hoofdletters) uploaden bij marktplaats.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/23, 18:11:41 »
@femke98
Idd de extensie veranderen naar *.jpg werkt wel. 
Het is volgens mij een kleine moeite om het te veranderen voor marktplaats. Kleine moeite voor mij om ze er op te wijzen met een mailtje.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: *.JPG (hoofdletters) uploaden bij marktplaats.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/23, 18:14:13 »
Sowieso heeft het feit dat jouw afbeeldingen eindigen op .JPG niets te maken met Linux. Ik denk dat ze van het woord alleen al schrikken.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: *.JPG (hoofdletters) uploaden bij marktplaats.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/06, 15:06:20 »
Ik heb ze gewoon met .jpg kunnen plaatsen. Dus kleine letters, het kan wel.
Het probleem is juist dat het met *hoofdletters* niet lukt.

Sowieso heeft het feit dat jouw afbeeldingen eindigen op .JPG niets te maken met Linux.
Direct niet, indirect wel.

Mijn vermoeden is dat het dialoogvenster wat vraagt om de bestanden, geïmplementeerd is met een filter op '*.jpg' (kleine letters). Op een niet-hoofdlettergevoelig systeem als Windows zullen door óók de *.JPG's (hoofdletters) getoond worden. Linux, als hoofdlettergevoelig systeem zal echter alleen de bestanden tonen die exact gelijk zijn aan het filter (*.jpg). Mijn aanname is dat elk hoofdlettergevoelig systeem (MacOS, Android, etc.) dit probleem heeft.

Citaat
Ik denk dat ze van het woord alleen al schrikken.
Dat denk ik ook. Als ze Linux horen vinden ze dat een reden om geen ondersteuning te geven omdat Linux niet in hun script voorkomt (letterlijk). Je kunt het de gemiddelde helpdeskmedewerker ook  eigenlijk niet kwalijk nemen.

Als ik contact heb met mijn provider, zeg ik ook niet (meteen) dat ik Linux heb, anders stokt de communicatie meteen is mijn ervaring. Wel laat ik blijken dat ik als techneut alles al heb gedaan wat ze me zouden kunnen vragen zodat het duidelijk is dat er geen nitwit aan de lijn hangt.

@femke98
Idd de extensie veranderen naar *.jpg werkt wel. 
Het is volgens mij een kleine moeite om het te veranderen voor marktplaats. Kleine moeite voor mij om ze er op te wijzen met een mailtje.
Dat lijkt me ook.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/06, 15:11:52 door markba »