Ondersteuning > Software en configuratie

Geen Internet meer

(1/1)

Mustangman1966:
Nu heb ik mijn PC opnieuw voorzien van Ubuntu 20.04.3 (dit ging met de nodige problemen, de DVD speler blijkt stuk te zijn gegaan bij het installeren en heeft daardoor de Bios in de war gegooid. Dit opgelost door de DVD speler los te koppelen en de Cmos batterij eruit te halen om de Bios te resetten).
Maar nu blijkt na een dag met Proton VPN app te draaien (ik was niet de hele dag thuis) en heeft, denk ik, Proton mijn internet bestand in Ubuntu veranderd waardoor ik niet meer op het internet kan (bedraad), wel kan ik intern in de modem kijken.
Door het probleem met de Bios werkt ook de USB poort niet meer met het booten, dus een live sessie starten werkt ook niet.

Hoe kan ik mijn Ubuntu weer terug aan het internet leggen, welke bestanden moet ik ik daarvoor terugzetten naar standaard?

Ron:
Heb je al geprobeerd, om de BIOS te resetten naar default ?

Mustangman1966:

--- Citaat van: Ron op 2021/09/25, 14:34:44 ---Heb je al geprobeerd, om de BIOS te resetten naar default ?

--- Einde van citaat ---
Ja, maar dat helpt ook niet helaas.

Ron:
Wanneer je van een bootable USB (of DVD) opstart, werkt het dan wel?
Ziet het besturingssysteem wel de netwerk poort?

Mustangman1966:
Nu heb ik weer wat geprobeerd, ik dacht als toch niets werkt, dan maar een Bios update.
De Bios update heeft mijn moederbord alle USB aansluitingen weer laten herkennen, dus ik ben Ubuntu er weer opnieuw op aan het zetten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie