Ondersteuning > Hardware en drivers

Nieuwe computer kopen en geld retour voor ongebruikte Windows OS

(1/4) > >>

mispelhage:
Hoihoi,

Jaren terug is het me gelukt een laptop te kopen en achteraf geld terug te krijgen omdat ik het geleverde besturings systeem vervangen had door Ubuntu. Hoe werkt dat tegenwoordig? Zijn er nog leveranciers die hier redelijk mee om gaan?

Mvg,
Jeroen

mispelhage:
Ik heb de vraag gesteld bij bol.com, antwoord NEE

Ik heb de vraag ook gechat bij Dell.com, maar die werd waarschijnlijk in India beantwoord, antwoord daar ook NEE

rico70:
Als er al leveranciers zijn die er aan meewerken is het een hoop gedoe voor weinig. Je krijgt meestal max €40 terug voor je windows licentie, de prijs van een bulk licentie
BTO en Computerstunt leveren zonder windows als je wilt.
BTO is niet echt goedkoop, Computerstunt heeft niet het laatste nieuwe

spievensterke:
@ mispelhage,

Je kan ook een refurbisched computer aanschaffen en kiezen dat die zonder W10 besturingssysteem geleverd wordt -- ofwel met W10 erop en achteraf kan je die verwijderen.

https://www.remarkt.nl/laptops/hp-elitebook-850-g2-intel-core-i5-5300u-16gb-500gb-hdd-hdmi.html    <--- op deze website kan je een computer kopen en kiezen dat er geen Windowsbesturingssysteem op geïnstalleerd staat (ik heb er een HP Elitebook zonder besturingssysteem gekocht).
De prijzen zijn schappelijk -- maar voel je vrij.
Succes met de zoektocht.

Spievensterke.

aartje:

--- Citaat van: rico70 op 2021/09/08, 14:58:29 ---Als er al leveranciers zijn die er aan meewerken is het een hoop gedoe voor weinig. Je krijgt meestal max €40 terug voor je windows licentie, de prijs van een bulk licentie

--- Einde van citaat ---
Nou dan bof je, een Windows 10 Pro licentie kan je tegenwoordig al voor een tientje of zo kopen (legaal)
zie bv https://www.gamekeydiscounter.nl/windows-10/windows-10-professional-oem.html?p=1408691438&pi=shopping-648&gclid=EAIaIQobChMImKa7r73v8gIVic13Ch2dvQ_nEAQYAyABEgJsMvD_BwE

Ik vind het trouwens altijd wel makkelijk om ook een windows systeem op je computer achter de hand te hebben oa
om te achterhalen of iets een hardware- of softwarestoring is en niet alle hardware kan aangestuurd worden door
Linux (geen drivers beschikbaar).
Wat kost een 100 GB diskruimte nou tegenwoordig helemaal....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie