Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

gThumb toegangsrechten

(1/3) > >>

Rik123:
Hallo, ik heb een vraag over toegangsrechten met gThumb in Ubuntu Ubuntu 20.04.3 LTS.

Als ik met gThumb naar een harde schijf wil waar foto's op staan zie ik een leeg venster.. geen toegang, maar als ik de schijf open met bestandsbeheer, lukt het wel met gThumb.  Heeft dus te maken met toegangsrechten van gThumb volgens mij. Dit werkt zo omslachtig en ik ben vergeten wat ik nu moet doen om dit te verhelpen.

Mijn dank is groot voor diegene die me helpt met dit probleempje

Paul Matthijsse:
Hallo, als je de schijf opent met bestandsbeheer wordt deze kennelijk aangekoppeld. Als je dat niet doet, is je schijf nog niet aangekoppeld, vandaar dat gThumb 'm niet kan lezen! Heeft niets te maken met gThumb-rechten, maar alles met de status van je schijf. Misschien een idee om die schijf bij opstarten automatisch aan te laten koppelen? Dat doe je met het fstab-bestand, dat staat in /etc.

Als je daar vragen over hebt, dan roep je maar!

Rik123:
Bedankt Paul , het is me duidelijk nu. Het heeft inderdaad niets met gThumb te maken . Met bestandsbeheer open ik nu de foto's en dan   'openen met'  omslachtig. Je oplossing ken ik niet, weet niet precies wat ik moet doen.

Deze optie is blijkbaar verdwenen: https://www.fosslinux.com/4216/how-to-automount-hard-disk-partitions-in-ubuntu.htm

Rik123:
Edit, ik had niet goed gekeken.. het werkt nu, opgelost met Gnome Schijven .. hartelijk dank Paul, ik dacht echt dat het aan gThumb lag.

Paul Matthijsse:
Mooi en graag gedaan!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie