Teams > Forum feedback

Een sticky maken over Gparted ?

(1/3) > >>

Joshua Orbit:
Het komt steeds meer en meer voor dat mensen in 'Software en Configuratie' vragen stellen over wie de eigenaar is van hun externe media (Sticks, schijven, etc) .

Meestal is dat probleem er door Gparted te gaan gebruiken om dat extern medium te formatteren, Gparted maakt ROOT eigenaar van dat extern medium.

Ik dacht dat misschien een Sticky in het forumgedeelte Software en Configuratie, wel op zijn plaats zou zijn om forumleden en gasten te waarschuwen voor het gebruik van Gparted en de rechten op het externe medium. Ik zou dan ook daar verwijzen naar de app 'Schijven' (dat in alle afgeleiden ook aanwezig is) dat het externe medium ook formatteert, en de rechten ook meteen juist zet of laat.

Het is een ding dat nogal veel voorbij komt dus veel forumleden en mogelijk ook gasten weten niet dat Gparted eigenlijk tot niets dient als Tool in Ubuntu.

Polleke:
Lijkt mij zeer terecht en een welkome aanvulling.

Ron:
Misschien is een artikel in de wiki beter, dan kan het simpel aangepast worden, wanneer dat nodig blijkt.
Op het forum is dan het plaatsen van een link, als antwoord op een vraag, voldoende.

Joshua Orbit:

--- Citaat van: Ron op 2020/09/11, 14:08:06 ---Misschien is een artikel in de wiki beter, dan kan het simpel aangepast worden, wanneer dat nodig blijkt.
Op het forum is dan het plaatsen van een link, als antwoord op een vraag, voldoende.

--- Einde van citaat ---

Zeker geen slecht idee. En ook een betere plek voor het algemene nut. Want ook in 'Hardware en Drivers' komt dit hoofdstuk al eens voorbij gevlogen.

Enig idee, Ron, hoe we dat moeten aanpakken ? Ik wil gerust helpen, maar ik zit niet in het Wiki-team .

Ron:

--- Citaat van: Joshua Orbit op 2020/09/11, 14:55:37 ---Enig idee, Ron, hoe we dat moeten aanpakken ? Ik wil gerust helpen, maar ik zit niet in het Wiki-team .

--- Einde van citaat ---
Volgens mij is de wiki openbaar, dus iedereen kan (dacht ik) een pagina aanmaken.
Mijn idee:
Er is al een https://wiki.ubuntu-nl.org/community/GPartedLiveCD
Maak een pagina op wiki.ubuntu-nl.org/community/GParted en maak een verwijzing naar die pagina op https://wiki.ubuntu-nl.org/Overig .
Je kunt mogelijk stukken van de bestaande GPartedLiveCD pagina gebruiken in de nieuwe pagina, gemak dient de mens.

testcees gaat over de documentatie, misschien in overleg met hem?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie