Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sony eReader  (gelezen 2454 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Sony eReader
« Gepost op: 2012/12/24, 08:53:38 »
Zaterdag j.l. kreeg ik van mijn vrouw een Sony eReader PRST2BC. Thuis alles uitgepakt, usb-kabel in het apparaat en de Ubuntu-pc. Ik zag heel snel een melding van Shotwell om foto's te organiseren o.i.d. Daar heb ik verder niets mee gedaan. Nu zie ik verder niet op mijn bureaublad dat er een nieuw apparaat is aangesloten. Wel kwam er een melding binnen van "Wilt u dat de computer dit apparaat herkent?  Ja, dat heb ik gedaan. Maar tot nu toe is het mij nog niet gelukt om hier eBooks op te plaatsen, alleen met een micro SD-kaart. Weet een van jullie hoe het wel moet.

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jnom

  • Lid
Re: Sony eReader
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/24, 09:35:51 »
Installeer vanuit het softwarecentrum het programma Calibre. Zeer tevreden met dit programma niet allen om de boeken op de ereader te zetten maar ook voor beheer van de verzaneling. Heb zelf ook de Sony prs2 reader dus het moet lukken. Succes!

Offline atomos

  • Lid
Re: Sony eReader
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/24, 10:16:28 »
Ook goede ervaring met Calibre.. PRST1
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Sony eReader
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/24, 10:28:06 »
Hier ook de PRS-T1, werkt uitstekend via Calibre.

Ik haal overigens altijd de versie vanaf de Calibre site, die in de repos loopt vaak achter.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Sony eReader
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/24, 10:34:24 »
Ik heb het net nog even met mijn eigen PRS-T1 geprobeerd. Ik zet eerst de reader aan en daarna sluit ik de reader mbv de usb kabel aan op de pc (ubuntu 12.04). Ik krijg vervolgens op de reader een knop te zien "raak aan om aan te sluiten in gegevensoverdracht modus". Als ik daarop tik kan ik de reader vervolgens gewoon als een usb stick benaderen en ook boeken erop zetten.

Maar het kan dat jouw PRS-T2 dit anders doet, misschien dat 1 van de andere PRS-T2 bezitters dit even kan testen?

Re: Sony eReader
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/24, 10:54:30 »
Als ik mijn e-Reader aansluit voordat mijn Ubuntupc opgestart is, moet ik nog de e-Reader aanzetten, waardoor Ubuntu de e-Reader herkent....
Bene diagnoscitur, bene curatur

Offline jabuca

  • Lid
Re: Sony eReader
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/24, 11:39:41 »
Allemaal vriendelijk bedankt voor de tips en het meedenken.
Ik hoop na de kerstdagen te laten weten wat het geworden is. Maar als de standaardoptie, het gelijk herkennen niet lukt, ga ik verder met Calibre. Daar heb ik inmiddels een hoop goede dingen over gelezen.  Vanaf deze kant; iedereen hele goede feestdagen :) :) 

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jabuca

  • Lid
Opgelost Re: Sony eReader
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/25, 08:41:27 »
Gisteravond laat even bezig geweest, en het is Calibre geworden. Ik heb er inmiddels 98 boeken opstaan, en het werkt heel gemakkelijk. ;D Allemaal vriendelijk bedankt ! :)

Vr.gr.

jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Sony eReader
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/25, 09:15:32 »
Mooi dat het gelukt is, veel plezier ermee :)
En fijne feestdagen natuurlijk!

Offline DurQ

  • Lid
Re: Sony eReader
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/07, 13:53:08 »
Ik ben van plan om een ereader aan te schaffen. Het merk weet ik nog niet.

Waar moet ik nou precies op letten om het apparaat werkend te krijgen icm met Ubuntu?

Ik wil niet dat ik straks een reader koop en en er geen boeken op kan zetten. (Bijvoorbeeld de legale met Adobe DRM oid).

Offline rja

  • Lid
Re: Sony eReader
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/07, 22:12:24 »
Ik ben van plan om een ereader aan te schaffen. Het merk weet ik nog niet.

Waar moet ik nou precies op letten om het apparaat werkend te krijgen icm met Ubuntu?

Ik wil niet dat ik straks een reader koop en en er geen boeken op kan zetten. (Bijvoorbeeld de legale met Adobe DRM oid).
Die Adobe DRM werkt niet onder Ubuntu volgens mij.

Maar een Sony PRS-T2 heeft Wifi kun je bij boeken kopen bij Bol.com rechtstreeks van je ereader, ik heb mijn ereader PRS T1 bij bol.com gekocht inclusief een aantal gratis boeken.


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Sony eReader
« Reactie #11 Gepost op: 2013/04/08, 07:56:26 »
Ik heb zelf de PRS-T1 en die doet het prima met Ubuntu. Wel 1x de drm geactiveerd op een Windows machine maar de reader laat zich verder prima beheren met Calibre.

Wat betreft je keuze, Hardware.info heeft recent een e-reader test gedaan.
http://nl.hardware.info/reviews/3429/6-e-readers-review-lezen-voor-een-prikkie