Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu harde schijf controle blijft hangen  (gelezen 947 keer)

themonk21

  • Gast
Ubuntu harde schijf controle blijft hangen
« Gepost op: 2007/08/23, 20:35:32 »
hallo

bij Ubuntu 7.04 dekstop start ik de live cd op en wil dan instaleren maar als ik bij stap 4 ben blijft hij bij de harde schijf controle hangen bij 46 % heeft iemand een idee hoe ik hem tog kan installeren

bedankt

P.S.

 ben ook al bezig met de ubuntu 7.04 alternate cd te downloaden

Ubuntu harde schijf controle blijft hangen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/23, 22:27:51 »
Lees de tweede bijdrage in dit onderwerp. Het geeft je de opeenvolgende stappen. Veel succes.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline vanadium

  • Lid
Ubuntu harde schijf controle blijft hangen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/24, 12:18:32 »
De tip in de link heeft te maken met het niet goed detecteren van het scherm, niet met de schijf, helaas. Anderszijds is "blijven hangen" een rare term in Linux: ik zou zeker voldoende lang wachten. Veel kans dat hij er zich toch door worstelt.

Nu zou het goed zijn als je een beetje vertelt hoe je installatie eruit ziet. Is het een installatie naast Windows? Welke keuzes heb je gemaakt tijdens de installatie?

Ubuntu harde schijf controle blijft hangen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/24, 14:03:43 »
@Vanadium:
mijn tip gaat over de keuze van themonk om de alternate CD te downloaden en die te gebruiken om de installatie te doen. Het onderwerp van die draad is inderdaad (waarschijnlijk) een probleem met het scherm. Zo zou ook hier het probleem van themonk een hardwareprobleem met de harde schijf kunnen zijn.

@themonk:
de antwoorden op de vragen van Vanadium zijn echt wel nodig, hoor...
Wat stond er op die harde schijf ?
Wil je Ubuntu alleen installeren, of blijft er Windows ook op staan ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...