Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nautilus could not create the following required folders  (gelezen 690 keer)

Nautilus could not create the following required folders
« Gepost op: 2010/10/31, 11:05:29 »
Hallo,


Ik heb een rechten probleem maar weet niet waar dat vandaan kan komen.

In het kort de situatie.

Cluster01 is up en running.
node01 en node02 zijn up en running.
node03 leek up en running op alle machines word regelmatig (2 keer per dag) update en upgrade gedaan.

Ik wilde op node03 een kleine GUI zetten.
Dus:  sudo apt-get install xorg gdm firefox xterm xfce4-terminal mousepad mc menu synaptic gedaan.
Daarna update-menus
Daarna sudo /etc/init.d/gdm start
En toen kon ik wel janken

Voor de tweede keer heb ik het volgende probleem:
Bij het starten krijg ik Could not update ICEautherity
dan de melding Exited with staus 256
Dan Nautilus could not create the folowing required folders:/home/naam/Desktop,/home/maa,/.nautilus.

Before running Nautilus, please create these folders, or set permissions such that Nautilus can create them.

Voor mij zijn deze meldingen een rechten probleem.
Het vreemde is, ik heb op deze machine dit eerder gehad.
Heb toen besloten omdat de machine schoon geinstalleerd was, oke niet doen niet met rechten spelen de server 10.10 cd er opnieuw in en een schone installatie.
Moet ik bij zeggen heb toen de ubuntu desktop geinstalleerd en nu gekozen voor een kleine gui.

Voor ik opdrachten als sudo apt-get install xorg gdm firefox xterm xfce4-terminal mousepad mc menu synaptic geef draai ik altijd eerst update en upgrade.

Wie kan me zeggen wat er verkeerd gaat ?

Nog een keer opnieuw installeren lijkt me geen nut hebben want ik zal redelijk zeker het zelfde probleem hebben.

Ik heb direct de node geinstalleerd, dus niet eerst de server en met Tasksel de node, immers kun je bij de installatie direct naar de cloud installatie gaan.

Graag sugessties wat ik verkeerd doe dan wel hoe ik dit op kan lossen.

Al vast bedankt voor enige reactie

Groetjes

Offline jan11000

  • Lid
Re: Nautilus could not create the following required folders
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/31, 11:20:04 »
Rechten goed gezet?

Zoek eens met google met "ubuntu+ICEauthority"

Re: Nautilus could not create the following required folders
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/31, 11:45:49 »
Hallo Jan,

Ik kan het probleem blijkbaar redelijk makkelijk oplossen door chmod 755 /home te gebruiken maar dat wil je niet.
Ik zie nu dat mijn probleem zit in het mounten
Bij het starten van een terminal (kan niet in de gui dus ik gebruik ctrl-alt-F2 zie ik het volgende:

keyctl1 Required key noy available
Perhaps try the interactive 'ecryptfs-mount-private'
Voor mij als Ubuntu starter wil dat zeggen, mijn home folder is versleuteld en dus kan er niet ingekomen worden omdat het mounten niet gelukt is.
In die hoek moet ik het eerst maar even zoeken
Dat wil voor mij dus zeggen dat mensen die geen inlog/wachtwoord gebruiken dit probleem niet zullen hebben omdat hun home folder niet versleuteld is (kan er naast zitten maar lijkt me zo).
Dus moet eerst maar even mijn ecryptfs-mount-private oplossen

Dank voor je hulp

Groetjes