Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600  (gelezen 1474 keer)

dlectable

  • Gast
Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Gepost op: 2007/10/08, 13:35:56 »
hi,

ik ben een echte beginneling met linux en heb dus meteen gekozen voor ubuntu.
het is me vandaag pas gelukt om ubuntu werkend te krijgen. nu wil ik dus alles 3d hebben door middel van beryl of compiz!

dit is mijn processor en video kaart

initel pentium D CPU 2.80 GHZ
RV530LE   (radeon x1600)

ik heb al veel opgezocht en geprobeerd heb volgens mij goeie ati drivers geinstalleerd. ik heb ook op de juiste methode eerst compiz geinstalleerd en kreeg een al te bekende foutmelding.

daarna wou ik het proberen met beryl en beryl lukt ook niet, het geeft geen foutmelding maar merk helemaal geen verschil

ik heb veel howto's geprobeerd en veel forums gelezen, heb dus eigenlijk geen verwijzingen naar dat nodig maar iemand die verstand heeft met de ati readeon x**** kaarten

ik wil dit zo graag werkend krijgen, ik zit al een ruime tijd te stressen achter mijn pc dus hopelijk is er iemand die mij zou kunnen helpen met mijn probleem

alvast bedank!!!

bruce

Offline patrick

  • Lid
Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/08, 13:51:14 »
Ik had tot eergisteren ook een ati kaar radeon 9550, en ati met linux zijn problemen heb ik ondervonden.
Heb eergisteren een simpel nvidea kaartje gekocht nieuw 32€ een FX5200.
kaart verwisselt ubuntu opstarten, even een melding dat er een andere videokaart was. Na de installatie van de nieuwe kaart, werkte compiz direct met alle opties.
Dus de kubus, transparantie enz.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

dlectable

  • Gast
Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/08, 14:29:55 »
als er helemaal geen enkele andere software matige oplossing is zou ik dat ook wel moeten doen.

maar op youtube vind ik mensen die ook alles werkend hebben met beryl en een ati x1300 kaart.

ik wacht nog eventjes af, misschien is er iemand die mij kan helpen.

Offline yamaha

  • Lid
Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/08, 18:17:50 »
Ik daai hier beryl op een laptop met een Ati X1600
Als je de onderstaande link volgt zou het moeten werken.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=488385&highlight=beryl+ati+radeon

Offline siegi

  • Lid
Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/08, 19:15:50 »
Inderdaad die nieuwe ati kaartjes hebben nog xgl nodig.  Het word dringend eens tijd dat er iets gebeurd aan die slechte ati drivers.

tuxido_devito

  • Gast
Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/08, 19:40:47 »
daar zijn ze al mee bezig ;)

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/08, 21:14:25 »
probeer is met de opensource driver die werkenten bij mijn x850 wel

Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/09, 14:33:05 »
Snap trouwens al helemaal niet waarom de mensen ATI kaarten blijven kopen.

Het is al vanaf dag 1 een drama met dit merk ook onder Windows.
Als de mensen nu eerst eens voor zichzelf een klein marktonderoekje doen en dan pas hardware kopen zou dit een boel ellende schelen ....

En wanneer ATI geen kaartjes meer verkoopt gaan ze zich vanzelf achter de oortjes krabben waarom dit nu zo is en gaan ze vanzelf wat meer inspanningen verrichten voor en betere en langere ondersteuning.

:P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/09, 15:53:04 »
Heb anders nooit of te nimmer problemen gehad met ATI. En ik heb al heel wat jaren ati-kaarten in m'n pc's gebruikt... Probleem is gewoon die linux-ondersteuning. Jammer dat ATI daar niet altijd even hard aan werkt.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Help! Compiz En Beryl Werken Niet Radeon X1600
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/09, 16:01:35 »
Mja kan wel wezen maar je hebt bij ATI geen continuering wbt verbetering van de drivers.

Ze maken een kaart pleuren hem op de markt en maken 1 malig ( heel soms) een revisie voor de drivers en verder nix meer.
Ze gaan ervan uit dat je na een jaartje of wat gewoon weer een pak geld uit je zak trekt en een nieuwe kaart koopt.

Bekijk waar ze mee gestopt zijn http://ati.amd.com/products/discontinued.html

En dus vind ik het onterecht dat de Linux community zich het zweet in het hemd moet werken om drivers te maken ...
Dit uiteraard nog naast het feit dat ATI ze niet beschikbaar steld voor Linux...

Al met al dus gewoon een bagger merk wat je niet moet kopen.

BTW Check http://ati.amd.com/support/driver.html

let op Linux.
Ik zie zat drivers :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D