Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Krijg je als steunpunt hulpverzoeken via de nieuwe steunpuntenkaart?

Ja, ik krijg ze zowel met de oude als met de nieuwe kaart
0 (0%)
Nee, terwijl ik ze met de oude kaart wél kreeg
2 (40%)
Nee, ik krijg nooit hulpverzoeken via de kaart :(
3 (60%)

Totaal aantal stemmen: 3

Auteur Topic: Werking (nieuwe) steunpuntenkaart  (gelezen 5580 keer)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Werking (nieuwe) steunpuntenkaart
« Gepost op: 2015/08/05, 17:14:43 »
Het valt me op dat ik sinds de nieuwe steunpuntenkaart, geen enkel verzoek heb gekregen voor hulp. Nu was het al mondjesmaat (~4 berichten per jaar), maar helemaal niets is wel heel erg weinig!

Mijn vraag: hebben jullie (als steunpunt) dezelfde ervaring? Want als dat zo is, werkt die kaart dus niet (meer) voor het doel waarvoor deze opgesteld is. Het geacht mede-forumlid (femke98) heeft een alternatief voor die kaart gemaakt: http://steunpunt-almere.nl/steunpunten-nl-be/. Prijzenswaardig, maar een beetje jammer van de energie vind ik, het zou niet nodig moeten zijn. Het zou mooi zijn (zeker vanuit de hulpvrager geredeneerd) als we met één kaart uit zouden kunnen.

Nu hebben we al een hele discussie gehad over de (vermeende) verslechtering van de toegankelijkheid in de nieuwe opzet omdat je nu alleen maar hulp kunt vragen nadat je een account op het forum hebt aangemaakt: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=84188.0 Nu is het niet mijn bedoeling om die discussie weer helemaal op te rakelen (de gemoederen liepen hoog op!), maar meer om te inventariseren wat de huidige stand van zaken is: werkt de kaart wel of niet?

Ben benieuwd!

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Werking (nieuwe) steunpuntenkaart
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/05, 17:25:04 »
Markba, goed initiatief.

Ik ben geen steunpunt, maar heb wel een opmerking: over een toelichting m.b.t. steunpunten (Hoofdpagina Ondersteuning) :

Citaat
Steunpunten
Binnen Nederland en Vlaanderen zijn er vele vrijwilligers waar u persoonlijk mee in contact kunt komen voor ondersteuning. Zij kunnen u bijvoorbeeld helpen bij het installeren van Ubuntu of ondersteunen bij het werken met Ubuntu. Ook voor afgeleiden als Xubuntu kunt u vaak bij een steunpunt terecht. Om een steunpunt in uw buurt te vinden en hier contact mee op te nemen kunt u kijken op de Ubuntu-NL Steunpunten-pagina of de pagina van gemeenschapslid femke98: Steunpunten NL-BE. Indien u vragen of opmerkingen heeft over de Steunpunten(kaart), dan kunt u dit doorgeven via dit topic op ons Ubuntu-NL Forum.
Mijn voorstel zou zijn om duidelijker aan te geven dat de mogelijkheid om een steunpunt te vinden/benaderen bestaat indien u zich aan meldt op het forum.

En de subtitel zou ik veranderen in :   Steunpunten - voor leden
« Laatst bewerkt op: 2015/08/05, 17:55:14 door EZ-man »

Offline Nero

  • Lid
Re: Werking (nieuwe) steunpuntenkaart
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/05, 18:40:52 »
Het laatste jaar enkele steun verzoeken gekregen, maar geen idee of dat via de steunpuntenkaart is gegaan. Gewoon enkele vragen in mijn Ubuntu mailbox.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Werking (nieuwe) steunpuntenkaart
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/05, 19:00:49 »
Je kan in je forumprofiel opgeven of je mailadres openbaar mag zijn. Doe je dat, dan kan iedereen je rechtstreeks mailen ook als ze geen forumlid zijn. Zie de bijlage.

Iedereen die zijn e-mail liever privé houdt ga ik niet dwingen om hun adres openbaar te maken. Die personen zijn alleen per PM te bereiken.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Werking (nieuwe) steunpuntenkaart
« Reactie #4 Gepost op: 2015/08/05, 19:42:37 »
Je kan in je forumprofiel opgeven of je mailadres openbaar mag zijn. Doe je dat, dan kan iedereen je rechtstreeks mailen ook als ze geen forumlid zijn.
Nu breekt bij mij de spreekwoordelijke klomp! Kijk, ik kan iets gemist hebben, maar aan de hand van deze draad (die gesloten werd vanwege emoties en zo) waarbij ik (en anderen) de stellige indruk had dat dit (het optioneel openbaar maken van het email-adres) nooit een optie zou zijn, blijkt dat we nu die optie ineens *wel* hebben?!??!? Waar ging die discussie dan over vraag ik me af?

Enfin. Goed dat deze er is.

Maar het lijkt niet te werken. Mijn mailadres is ingevuld, en ook het vinkje om dat mailadres te tonen bij het steunpunt-bullet staat aan. Toch heb ik alleen de optie om een PM te sturen als ik op dat ballonnetje klik. Wat gaat er niet goed?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Werking (nieuwe) steunpuntenkaart
« Reactie #5 Gepost op: 2015/08/05, 20:17:33 »
Probeer mijn email eens uit dan. Kijken of ik deze wel binnen krijg.jn website. En zit er mee op facebook. Dat scheelt wel.
Heb je net een mail gestuurd via die kaart. Het is echter wel een ubuntu-org.nl adres. Weet niet of je die regelmatig checkt.

Citaat
ik was ook verwonderd hoor, je bent niet de enige :P  :-X
Gelukkig maar. Dacht dat er iets met mijn geheugen aan de hand zou zijn..... ;-)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Werking (nieuwe) steunpuntenkaart
« Reactie #6 Gepost op: 2015/08/05, 21:43:48 »
Ik dacht dat ik dat al op meerdere plekken gemeld had. Maar goed, bij deze dan nog een keer :) : in je profiel kan je aangeven of je mailadres openbaar op de kaart mag komen.

De kaart vernieuwt zich ieder kwartier of zo, dus de veranderingen in je profiel zie je pas enkele minuten later op de kaart.