Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open IRC-meeting - Discussie-topic  (gelezen 84796 keer)

Offline siegi

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #25 Gepost op: 2008/11/26, 19:26:25 »
dat is ook weer waar ... irc ondersteund pidgin dat ook of niet ?
en zo niet wel programma moet ik gebruiken en wat zijn de instellingen
Je kan ook gewoon de vergadering volgen op de manier die ik beschreven heb enkele postjes geleden.
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,33481.msg323526.html#msg323526

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #26 Gepost op: 2008/12/06, 19:28:37 »

wat moet je invullen in je scat cliant  irc.freenode.net  en wat nog meer, buiten je nackname?

groetjes v reekje
Een wiki account mag iedereen aanmaken. Dit is gewoon een bescherming dat niet iedereen zomaar alle pagina's kan aanpassen.

Om de vergadering te volgen heb je ook geen wiki account nodig enkel als je agenda punten wil toevoegen op de wikipagina.

Voor wie de vergadering volgende zaterdag wil volgen.
* Surf naar http://chat.ubuntu-nl.org/
* Vul een nickname in (liefst je forum nick of gewone irc nick zodat we weten wie je bent)
* Wacht even tot het chatvenster verschijnt en typ /join #ubuntu-nl-meeting

Deze stappen kan je misschien best even op het voorrand testen.

Voor de gevorderde ubuntu gebruikers open je favoriete irc-client (xchat, konversation, quassel) Verbind met server irc.freenode.net en neem deel aan het kanaal #ubuntu-nl-meeting

Offline siegi

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #27 Gepost op: 2008/12/06, 19:47:14 »
/join #ubuntu-nl-meeting


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #28 Gepost op: 2008/12/12, 17:36:51 »
Er staan momenteel 10 punten op de agenda voor de meeting van morgen, waaronder enkele punten die vrij lang kunnen gaan duren waarschijnlijk.
Omdat het wel de bedoeling is dat we de vergadering na anderhalf uur afronden, kunnen we waarschijnlijk niet alles bespreken.

Daarom lijkt het me handig om de agenda wat in te korten, of zodanig in te delen dat de belangrijke punten eerst besproken worden. De minder belangrijke zaken waarvoor misschien geen tijd is worden dan doorgeschoven naar de volgende meeting.

Zijn er wat punten die ook in een topic hier op het forum besproken kunnen worden?
Welke zaken moeten hoe dan ook besproken worden en welke kunnen wel even wachten?

Andere ideeën zijn ook welkom :)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #29 Gepost op: 2008/12/12, 18:38:21 »
doorschuiven is een slecht plan, want dan heb je volgende week waarschijnlijk nóg meer
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline siegi

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #30 Gepost op: 2008/12/12, 18:46:01 »
ik zou eerder gewoon een maximum tijd zetten op de onderdelen appart.

Offline Drummies

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #31 Gepost op: 2008/12/12, 19:37:24 »
de enigste eerlijke manier is de punten die als eerste op de agenda zijn gezet te bespreken,of dat ook de belangrijkste zijn doet er (jammer maar helaas) even niet toe
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #32 Gepost op: 2008/12/12, 20:14:17 »
Of gewoon alle punten even goed voorbereiden. Zo heb ik voor beide agendapunten met mijn naam even uiteengezet wat de bedoeling is. Even in laten lezen en dan in het IRC kanaal snel ter zake komen. Ik denk dat we van degenen die mee willen praten mogen verwachten dat ze zich voorbereiden.  :rolleyes:

Offline Drummies

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #33 Gepost op: 2008/12/12, 20:34:35 »
Jan Stedehouder

+1 even een persoonlijke vraag jan,ben dmv email verkeer in kontakt gekomen met een computerclub,een stichting ingeschreven bij de kvk,en probeer met het bestuur een afspraak te maken voor een tweeledige informatief gesprek, ten eerste om bestuur en haar leden te interesseren in Ubuntu  ;)(club windows xp &vista georienteerd),en of de bereidwilligheid van het bestuur er is om ons te informeren/helpen als team Ubuntu-Nl over het vraagstuk ,

zou jij en de andere leden van de werkgroep bereid zijn om als er een afspraak komt,met deze computerclub een informatief gesprek aan te gaan
locatie Spijkenisse
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #34 Gepost op: 2008/12/12, 20:39:07 »
Jan Stedehouder

+1 even een persoonlijke vraag jan,ben dmv email verkeer in kontakt gekomen met een computerclub,een stichting ingeschreven bij de kvk,en probeer met het bestuur een afspraak te maken voor een tweeledige informatief gesprek, ten eerste om bestuur en haar leden te interesseren in Ubuntu  ;)(club windows xp &vista georienteerd),en of de bereidwilligheid van het bestuur er is om ons te informeren/helpen als team Ubuntu-Nl over het vraagstuk ,

zou jij en de andere leden van de werkgroep bereid zijn om als er een afspraak komt,met deze computerclub een informatief gesprek aan te gaan
locatie Spijkenisse

Spike City moet wat mij betreft wel kunnen.

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #35 Gepost op: 2008/12/12, 20:44:05 »
Punt 10 gaat over een voorstel voor een organisatiestructuur voor Releaseparties. Het inhoudelijk bespreken lijkt me ondoenlijk in een chatbox met beperkte tijd. Er is reeds veel tijd geweest om inhoudelijk aan de discussie op het forum deel te nemen, dus ik denk ook niet dat dit nog nodig is. Ik neem aan dat iedereen die zijn zegje over het voorstel wil doen inhoudelijk op de hoogte is. Het lijkt me van belang dat de leiding van Ubuntu-nl tot een oordeel komt over twee punten. Ten eerste of er behoefte is aan meer structurering van de organisatie van releaseparties. Ten tweede of de voorgestelde structuur goed is om mee verder te gaan. Het nemen van deze beslissingen hoeft wanneer iedereen vooraf een mening gevormd heeft denk ik niet zoveel tijd te kosten.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 20:45:52 door tommie74 »

Offline Drummies

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #36 Gepost op: 2008/12/12, 20:45:00 »
klasse hou je op de hoogte,als kontakt met bestuur positief uitpakt

BTW zijn er nog wat installatie cd¨s aan de strijkstok blijven hangen,zou als evt introductie leuk overkomen  ;)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #37 Gepost op: 2008/12/12, 20:48:43 »
klasse hou je op de hoogte,als kontakt met bestuur positief uitpakt

BTW zijn er nog wat installatie cd¨s aan de strijkstok blijven hangen,zou als evt introductie leuk overkomen  ;)

Nope, ik ben helemaal los. Alle 400 cd's zijn opgegaan bij de HCC dagen.

Offline Drummies

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #38 Gepost op: 2008/12/12, 20:56:02 »
ja domme vraag........ natuurlijk zijn die cd¨s allemaal uitgegeven aan belangstellende  XD

nou ja laten we eerst maar afwachten of het leggen van het kontakt positief uitvalt,zal toch pas volgend jaar worden,tegen die tijd regelen we wel iets

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Drummies

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #39 Gepost op: 2008/12/12, 21:04:22 »
als of de duivel er mee.......krijg net namens het bestuur onderstaand mailtje


Goede avond terug
U mailt op een ongelukkig moment daar onze kerstvakantie een donderdag ingaat.
We zijn dan tot 8 jan niet aanwezig op onze clubavond.
Natuurlijk willen we wel met U overleggen en eventueel met raad bijstaan.
Eventueel kunt U 8 jan langs komen maar ik raad aan een week later omdat wij ondervonden hebben dat zo n eerste dag na een vakantie altijd hekties is.
Ook wij hebben 1 comp draaien op Ubuntu als testexemplaar.
Van gedachte wisselen kan nooit geen kwaad
In iedergeval prettige kerstdagen en eventueel tot volgend jaar.
Groeten   B.W.Tijl penningmeester
« Laatst bewerkt op: 2008/12/13, 09:39:56 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #40 Gepost op: 2008/12/12, 21:11:04 »
Mooi. Dat wordt plannen voor de vijftiende januari  :D

Kun je mij een cc-mailtje sturen bij het bevestigen van de afspraak?

Offline Drummies

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #41 Gepost op: 2008/12/12, 21:14:34 »
wordt geregeld evt nog meer leden v/d werkgroep die geinformeerd willen worden
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #42 Gepost op: 2008/12/12, 21:18:28 »
Niet eerst even afwachten wat er morgen besloten wordt?

Offline Drummies

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #43 Gepost op: 2008/12/12, 21:30:32 »
Niet eerst even afwachten wat er morgen besloten wordt?

je heb misschien gelijk tommie74 en zijn we al te enthousiast bezig,maar kan wil deze uitnodiging eigenlijk niet laten lopen,ga ervan uit de we medewerking en support van de leiding Ubuntu-Nl genieten, zoniet dan hoor ik het graag kan dan alsnog de afspraak te niet doen,zeg het maar wat is wijsheid
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #44 Gepost op: 2008/12/12, 22:42:10 »
kan iemand mij vertellen wat de status is van de open IRC-meetings? worden op die plek voorstellen geinventariseerd? zeg maar een soort luisterend oor wat binnen de ubuntu-nl gemeenschap leeft, of worden er op die plek en op dat moment spijkers met koppen geslagen en vergaande beslissingen genomen over de toekomst van ubuntu-nl.
ik zou heel graag willen dat iemand uit de teamleiding van ubuntu-nl deze vraag duidelijk beantwoordt, immers de teamleding is gekomen met deze irc-meetings. een idee dat ik overigens toejuich, dat is het punt niet. ik krijg de indruk dat enkele leden verwachten daar, op die plek, zaken te kunnen doen over zaken die het wezen, en toekomst van ubuntu-nl bepaalt, of in ieder kan bepalen. er staan namelijk nogal wat wezenlijke dingen op de agenda.....
gaat de leiding van ubuntu-nl daar, op die plek en op dat moment, definitieve uitspraken doen over de verschillende voorstellen?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 22:46:25 door leoquant »

Offline siegi

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #45 Gepost op: 2008/12/12, 23:34:25 »
@leoquant
Citaat van: prikbord
De Ubuntu-NL gemeenschap zal meer betrokken worden door een maandelijkse IRC vergadering. Daar kan de status van beslissingen opgevolgd worden, er kunnen vragen gesteld worden en er kunnen nieuwe ideeën gelanceerd worden.
De week na de open meeting wordt er een gesloten irc meeting gehouden. Op deze meeting worden de punten van de open meeting uiteindelijk definitief worden gemaakt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #46 Gepost op: 2008/12/13, 11:22:02 »
De besluiten worden tijdens de teammeeting genomen, dus het gaat vooral om de input van de community. Er worden geen besluiten genomen tijdens de open meeting.

Dus graag nog even een week wachten voordat er allerlei afspraken gemaakt worden met andere clubs. Dan kunnen we met het team er over overleggen en kunnen we een officieel werkgroepje instellen als alles goed is. Als we dit centraal regelen zodat de goede mensen erbij betrokken zijn, hebben we er het meest aan.

Dit is absoluut niet bedoeld om mensen tegen te werken of te stoppen, de ideeën vind ik persoonlijk wel goed. We moeten alleen in goed overleg kijken of alles mogelijk is. Zo is het opzetten van een vereniging of stichting niet mogelijk zonder goedkeuring van Canonical, vanwege het merkenrecht bijvoorbeeld. Daar zijn we al mee bezig.

Dus voordat we overhaast dingen gaan doen zonder overleg en mekaar in de weg gaan zitten: even geduld :)

Offline Double12

  • Lid
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #47 Gepost op: 2008/12/13, 12:44:05 »
Als het alleen om input van de community gaat, zijn de punten denk ik ook sneller te bespreken.
We zouden de punten zoals die van Tumie en profoX trouwens ook via een topic kunnen afhandelen - mits de desbetreffende personen dat ook willen.

Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #48 Gepost op: 2008/12/13, 13:28:06 »
Wat betreft punt 10, als het om input van de community gaat, dan zal ik (o.a.) voor dit punt aanwezig zijn om vragen te beantwoorden over het voorstel zodat de leiding van Ubuntu-nl later een besluit kan nemen op de twee volgende punten:

1) Is meer structurering van de organisatie van releaseparties wenselijk?

Wanneer het eerste punt positief is beantwoord, dan de volgende vraag:

2) Is de voorgestelde structuur (met aanpassingen) goed om als uitgangspunt te nemen om verder te gaan, of moet een gewenste structurering in een andere vorm plaatsvinden?

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Re: IRC meeting discussie topic
« Reactie #49 Gepost op: 2008/12/13, 17:00:52 »
wordt geregeld evt nog meer leden v/d werkgroep die geinformeerd willen worden
Als dit over de media groep gaat, stuur mij dan ook een cctje.

groetjes v reekje