Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] | IE & margin-left:auto  (gelezen 1996 keer)

[OPGELOST] | IE & margin-left:auto
« Gepost op: 2010/07/07, 10:06:50 »
Hallo,

ik ben bezig met een website te bouwen (http://barbamamas.be ), maar ik heb een probleempje ontdekt in IE.
Voor de div #content staat de width op 65% , en margin-left: auto margin-right:auto
zodat deze div mooi in het midden staat.
Werkt in tal van echte browsers (chrome chromium firefox safari midori opera) maar in IE (enkel 8 getest) plakt hij alles naar de linkerkant. Wat ik niet zo heel erg fijn vindt.

Ik heb al gezocht op het internet, maar vind het zelf niet meteen, dus bij deze:
weet iemand een CSS hack zodat IE deze pagina wel weergeeft zoals het hoort.

bedankt
Lennert
« Laatst bewerkt op: 2010/07/08, 13:24:12 door schwarzproductions »

Re: IE & margin-left:auto
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/07, 10:37:56 »
Niets van IE aantrekken is mijn motto. Komt het door de standaardenparser? Check. Werkt het op Webkit- of Geckobrowsers? Check.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: IE & margin-left:auto
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/07, 10:48:42 »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: IE & margin-left:auto
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/07, 11:14:22 »
Ik heb nu de <div align="center"></div> erbij gezet, en nu staat het idd gecentreerd. Bedankt
Verder trek ik me niets meer aan van IE, moeten ze maar op een deftige manier leren surfen :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: IE & margin-left:auto
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/07, 13:57:48 »
Ik houd altijd rekening met IE, daar word ik echt niet blij van. Maar helaas gebruikt nog een groot deel van de doelgroep IE :(. En ik wil dat de bezoekers altijd een "mooie" site (zoals die bedoeld is) te zien krijgen.

Gek dat het bij jou niet werkt, want hier werkt het wel goed in IE: http://oriental-zutphen.nl/
En daar heb ik ook die margin-left: auto margin-right:auto gebruikt...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: IE & margin-left:auto
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/08, 09:36:38 »
LOL. IK lees net dit op Wikipedia : Een browser zet webpagina's, die door een webserver zijn aangeleverd, om in een voor mensen leesbare vorm. > dit doet IE niet altijd, dus is het in feite geen browser :rolleyes:

Mais enfin, de website ziet er nu redelijk uit onder IE > wat gecentreerd moet zijn staat ook gecentreerd. de ruimte tussen de != div's is wel afwezig, maar ik zal me er niet teveel van aantrekken (tenzij de klant er moeilijk overdoet...)
Ik zet het even als [OPGELOST]