Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)firefox cookies  (gelezen 1175 keer)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
(opgelost)firefox cookies
« Gepost op: 2012/06/13, 11:54:56 »
Firefox-voorkeuren- Aangepaste voorkeuren voor geschiedenis- cookies van derden accepteren-bewaren tot "ik firefox afsluit".
Als je dit zo instelt en sluit firefox af  en start die vervolgens weer op ....dan staan de cookies er nog in (cookies tonen)

Wat doe ik fout of wat is er mis. Leek mij een handige oplossing om je cookies bestanden te verwijderen echter het lukt niet.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/13, 22:55:55 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: firefox cookies
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/13, 12:31:28 »
Ik denk dat je ook even een winkje moet zetten bij "Geschiedenis wissen zodra ik Firefox sluit"
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: firefox cookies
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/13, 12:51:30 »
Ik denk dat je ook even een winkje moet zetten bij "Geschiedenis wissen zodra ik Firefox sluit"

Dat heb ik ook gedaan en vervolgens kun je nog het e.e.a instellen. Echter dit helpt niet de cookies blijven.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Tom

  • Lid
Re: firefox cookies
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/13, 13:00:56 »
Klopt wat BorisM zegt heb dat ook al een tijd bemerkt.
Maar als ik ga naar Extra - Recente geschiedenis en daar druk op wissen dan zijn ze wel weg.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: firefox cookies
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/13, 14:07:30 »
Vreemd. Ik heb er geen last van; alle koekjes worden netjes gewist bij afsluiten van Firefox. In een Xubuntu 12.04 die weinig afwijkt van de standaardinstallatie.

Wel heb ik ook "Geschiedenis wissen zodra ik Firefox afsluit" aangevinkt staan.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/13, 14:15:44 door Pjotr »

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: firefox cookies
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/13, 14:14:20 »
Klopt wat BorisM zegt heb dat ook al een tijd bemerkt.
Maar als ik ga naar Extra - Recente geschiedenis en daar druk op wissen dan zijn ze wel weg.


Dat klopt, dat gaat prima, maar het zou aardig zijn als het automatisch gebeurt.
Draai firefox in xubuntu 12.04  maar dat mag toch niets uitmaken lijkt mij.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: firefox cookies
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/13, 14:17:21 »
Wellicht wat teveel weggehakt en veranderd in de standaardinstallatie? Mijn Xubuntu 12.04 wijkt weinig af van de standaardinstallatie, en daarin functioneert het prima....

Ook zou het een apart geïnstalleerde Firefox-add-on kunnen zijn, die roet in het eten gooit. Als je veel add-ons in je Firefox propt, dan moet je niet raar opkijken als het ding zich vreemd gaat gedragen. :P
« Laatst bewerkt op: 2012/06/13, 14:21:25 door Pjotr »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: firefox cookies
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/13, 15:13:05 »
Er zijn wel extensies die cookies aamaken/aanpassen.
Bijvoorbeeld een extensie die je automatisch afmeldt voor de verschillende advertentienetwerken, zodat ze je niet volgen.
Dan hou je altijd een hele berg "opt-out"-koekjes, ook al verwijder je alle cookies.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: firefox cookies
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/13, 16:25:33 »
Wellicht wat teveel weggehakt en veranderd in de standaardinstallatie? Mijn Xubuntu 12.04 wijkt weinig af van de standaardinstallatie, en daarin functioneert het prima....

Ook zou het een apart geïnstalleerde Firefox-add-on kunnen zijn, die roet in het eten gooit. Als je veel add-ons in je Firefox propt, dan moet je niet raar opkijken als het ding zich vreemd gaat gedragen. :P

mijn addons zijn:

VLC context menu
ubuntu firefox modifications
webmail notifier

Lijkt mij niet zoveel maar er kan een storen.
Heb jij deze ook?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: firefox cookies
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/13, 16:26:27 »
Er zijn wel extensies die cookies aamaken/aanpassen.
Bijvoorbeeld een extensie die je automatisch afmeldt voor de verschillende advertentienetwerken, zodat ze je niet volgen.
Dan hou je altijd een hele berg "opt-out"-koekjes, ook al verwijder je alle cookies.

Kun je daar een voorbeeld van geven?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: firefox cookies
« Reactie #10 Gepost op: 2012/06/13, 16:54:39 »
TACO, Beef Taco, Universal Behavioral Advertising Opt-out, TrackerBlock en zo zijn er nog wel meer...
Voor Chrome zijn ze er ook trouwens, bijv. Keep My Opt-Outs

Verder moet je er natuurlijk ook op letten dat wanneer je Firefox opent en er meteen in een aantal tabbladen een aantal websites geladen worden dat die ook weer cookies plaatsen. Heb je net alle cookies gewist, dan plaatsen zij ze net zo hard weer terug...

Misschien is het ook wel handig om een overzicht te geven van de koekjes die je verwijdert, maar die later toch weer tevoorschijn komen? Zijn het alle koekjes of maar een paar? Zijn het koekjes van bepaalde websites?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: firefox cookies
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/13, 18:28:04 »
Schakel VLC context menu en webmail notifier eens uit, en probeer het dan opnieuw. Indien koekjes succesvol automatisch verwijderd: activeer VLC context menu en probeer opnieuw. Indien wederom succes: dan ligt het aan webmail notifier.

Offline Tom

  • Lid
Re: firefox cookies
« Reactie #12 Gepost op: 2012/06/13, 18:45:43 »
Ik heb mijn boosdoener gevonden.
Als ik een schone Firefox opstart gaat gelijk mijn WebMailNotifier zoeken of er mail is voor mijn vier Gmail accounts heb hem dus even uitgezet en inderdaad de cookies zijn weg na een herstart.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: firefox cookies
« Reactie #13 Gepost op: 2012/06/13, 18:57:44 »
Add-ons zijn de gebruikelijke verdachten bij zowat alle Firefoxproblemen.  :evil:

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: firefox cookies
« Reactie #14 Gepost op: 2012/06/13, 22:57:36 »
Ik heb mijn boosdoener gevonden.
Als ik een schone Firefox opstart gaat gelijk mijn WebMailNotifier zoeken of er mail is voor mijn vier Gmail accounts heb hem dus even uitgezet en inderdaad de cookies zijn weg na een herstart.

Iedereen dank voor de bijdrage van de oplossing bij mij werkt het precies zo als bij Wanda.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..