Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]python modules op Pythonpath met simlink  (gelezen 862 keer)

Offline MKe

  • Lid
[opgelost]python modules op Pythonpath met simlink
« Gepost op: 2013/03/05, 15:38:38 »
Hoi,

Ik heb een directory pymods aan mijn PYTHONPATH toegevoegd met daarin een __init__.py bestand. De bedoeling is dat deze map als een soort library dient voor eigen modules die ik schrijf.
De ontwikkeling doe ik in andere directories (o.a. vanwege versie beheer). Nu dacht ik dat het handig zou zijn om de module bestanden te simlinken naar pymods zodat de bestanden automatisch op de pythonpath worden gezet.
dus:ln -s ./mijnmodule.py ~/pymodsDe simlink verschijnt idd in pymods, maar hij wordt op een of andere manier niet in de pythonpath geplaatst. Ik kan het niet importeren. Blijkbaar is dit dus geen goede manier. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
« Laatst bewerkt op: 2013/03/06, 15:28:02 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: python modules op Pythonpath met simlink
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/05, 18:09:24 »
Bij mij werkt dit ook niet, terwijl even snel googlen anders zou doen verwachten. Wat vreemd is, is dat de map waar al mijn scripts in staan, zelf via een symlink benaderd wordt. Ik heb een map ~/scripts in mijn pythonpath wat een symlink is naar een owncloud map en dit werkt prima.

Re: python modules op Pythonpath met simlink
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/06, 08:45:51 »
Als ik het absolute path gebruik in de link werkt het wel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: python modules op Pythonpath met simlink
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/06, 09:07:10 »
Inderdaad. Vervang ./mijnmodule.py door een absolute pathverwijzing (ofwel een relatieve padverwijzing die geldig is vanuit de pymods folder).

Offline MKe

  • Lid
Re: python modules op Pythonpath met simlink
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/06, 15:27:46 »
Ah, dat is het. Bedankt!