Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: desktop in de war; not connect to session manager  (gelezen 1027 keer)

elisabeth

  • Gast
desktop in de war; not connect to session manager
« Gepost op: 2008/11/12, 10:33:42 »
Dag,
Ik heb iets raars met mijn desktop (ubuntu-eee). Bij opstarten verschijnt alleen mijn sdkaart-icon. Als ik deze open dan krijg ik na een minuut wel wat onderdelen van de desktop te zien maar niet alles. Aan de linkerzijde zijn de meeste iconen weg (de applicaties).
Ik kan ook niet 'normaal' afsluiten via het icoon 'afsluiten', dan krijg ik de melding:

could not connect to the session manager

Als ik in de user.log kijk dan staat dat er ook:
liesbeth-eee pulseaudio (7242): module-xll-xsmp.c: Failed to open connection to session manager:Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.

Hoe kan ik dit oplossen, iemand een idee?
Ik zou het zonde vinden om weer alles opnieuw te installeren.
Ben een beginner.
Alvast dank voor reacties.
Groet, Elisabeth

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: desktop in de war; not connect to session manager
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/12, 11:39:44 »
gebruik je KDE?

elisabeth

  • Gast
Re: desktop in de war; not connect to session manager
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/12, 13:47:28 »
eh, nee. Althans ik denk het niet. Ik heb ubuntu-eee geïnstalleerd. De grafische desktop heet geloof ik netbook remix.
Ik kom ook niet meer bij het terminalvenster. Ik vrees het ergste; weer opnieuw installeren...
 

Re: desktop in de war; not connect to session manager
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/12, 15:27:54 »
Zelfde fout hier.. ook met xsessions.. ligt volgends mij aan een update?
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: desktop in de war; not connect to session manager
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/12, 16:14:44 »
wanneer je bij het opstarten kunt kiezen uit verschillende kernels, kies eens een vorige (oudere) kernel om op te starten. zijn de problemen dan weg?
dan zou het kunnen betekenen dat het aan een bepaalde update ligt.

elisabeth

  • Gast
Re: desktop in de war; not connect to session manager
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/12, 17:02:53 »
ben nu toch maar met een nieuwe installatie begonnen. Ik vond op internet een aantal keer berichten van gebruikers met hetzelfde probleem maar zonder oplossing.   :(

Ik las (zoals ook leoquant meldt) dat het met een update te maken kan hebben. Dat brengt me eigenlijk op de vraag of automatisch updaten dan wel zo verstandig is. Ik vertrouw er steeds op dat het allemaal wel goed is maar misschien moet ik dat dan eerst opzoeken op internet en dan pas updaten. Hoe doen anderen dat?
Groet, Elisabeth

Offline rja

  • Lid
Re: desktop in de war; not connect to session manager
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/12, 17:47:33 »
ben nu toch maar met een nieuwe installatie begonnen. Ik vond op internet een aantal keer berichten van gebruikers met hetzelfde probleem maar zonder oplossing.   :(

Ik las (zoals ook leoquant meldt) dat het met een update te maken kan hebben. Dat brengt me eigenlijk op de vraag of automatisch updaten dan wel zo verstandig is. Ik vertrouw er steeds op dat het allemaal wel goed is maar misschien moet ik dat dan eerst opzoeken op internet en dan pas updaten. Hoe doen anderen dat?
Groet, Elisabeth
Ik ben niet zo fanatiek met de updates, die ik installeer ongeveer 1 in de week.

Nog niet mee gemaakt onder de  normale Ubuntu, dat het systeem niet goed meer werkt, meestal lossen zulke problemen zich op, na een tijdje na de volgende update.

Met je probleem met Ubuntu eee kan ik niet meer helpen, op mijn netbook draait sinds gisteren 8.10 en geen Ubuntu eee meer en ook geen netbook remix, was ik niet te vreden over.

Die heb ik geinstalleerd aan de hand van deze log

http://blog.bokhorst.biz/ubuntu-intrepid-ibex-op-de-eee-pc-installeren/791/

Alleen doen, als je redelijk handig bent met Ubuntu en de commandline.
Bijna alles werkt onder standaard 8.10 met kernel van Array.org alleen de microfoon werkt niet, die kreeg ik wel aan de praat onder ubuntu eee na wat gerommel

elisabeth

  • Gast
Re: desktop in de war; not connect to session manager
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/12, 20:12:29 »
Dank voor de link! Ik kijk het nog even aan met ubuntu-eee. Maar als er weer rare dingen zijn dan stap ik ook over.
Ik heb op een andere computer ubuntu 6 en deze heb ik nooit opnieuw hoeven installeren. Ubuntu-eee heb ik een paar weken en al 4 keer opnieuw geinstalleerd. Maar verder ben ik zeer tevreden  =D