Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mini-pc trage youtube  (gelezen 1612 keer)

mini-pc trage youtube
« Gepost op: 2013/08/23, 17:24:20 »
Ik heb een aantal gewone pc's met daarop Xubuntu 12.04  en een Fritzbox router. You Tube en Uitzending Gemist 'draaien' hierop prima. Zo'n 9 maanden geleden heb ik een Joy-IT mini-pc (os = Android) aangeschaft en deze aangesloten op de HDMI-poort van m' n tv, waarbij het ding gebruik maakt van de WiFi van voornoemde router. Tot enkele dagen geleden deed deze mini-pc het ook prima, echter sinds enkele dagen lukt het niet om fatsoenlijk youtube en uitzending gemist te bekijken (deze twee bekijk ik eigenlijk alleen maar). Als er al een video wordt ingeladen dan gebeurt dit tergend langzaam en om de 10 seconden slaat de video vast. Kortom, ondoenlijk. Ik heb de mini-pc al tig keer gereboot en ben alle instellingen nagelopen. Niets te vinden. Op mijn gewone pc' s werken youtube en uitzending gemist dus prima! Ik heb de Fritzbox van de netvoeding gehaald en weer opnieuw laten rebooten. Helpt ook niet. Mini-pc ook van de netvoeding gehaald en alle stekkers losgetrokken en weer opnieuw aangesloten. Nop! Probleem blijft en ik ben inmiddels door mijn opties heen.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn en hoe dit te verhelpen? Hardwarematig lijkt mij er geen probleem te zijn.

Thx!
Een boek doet het altijd...

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/24, 10:27:21 »
Denk dat het wifi je parten speelt, de NIC is bijzonder klein dus ook de antenne in die dingen, bijgevolg als er maar ergens iets niet in orde is heb je gelijk veel last....

Controleer het wifi bij jouw thuis door een scan uit te voeren, kijk op welk kanaal jij zit en welke kanalen om je heen gebruikt worden, kies dan een vrij kanaal uit....

Misschien ? ................. ;)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/24, 13:12:57 »
Mijn laptop bevindt zich op enkele meters afstand op dezelfde verdieping van de tv en daarop werkt wifi vlekkeloos. Wanneer het met wifi te maken zou hebben dan zou deze laptop soortgelijke problemen moeten ondervinden lijkt me?
Een boek doet het altijd...

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/24, 13:46:51 »
Nou, dat denk ik dus niet. Want een laptop is er voor gemaakt om via wifi internet op te kunnen.

[offtopic]Dan ben ik benieuwd waarom mijn Lenovo uit 2011 zo'n moeite heeft met WiFi... Is toch echt een laptop. Zelfs met Windows heeft ie moeite om een constante verbinding te houden via WiFi.[/offtopic]

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/24, 14:00:44 »
@femke

Mijn mini-pc is echt mini. Niet meer dan een uit de kluiten gewassen usb-stick. Kan alleen maar draadloos. Zit geen netwerkkabel aansluiting op.
Het ding update zichzelf automatisch. Dat gaat al 9 maanden goed. Ikzelf verander nooit iets aan de instellingen. Geen idee of er iets door een update is misgelopen? Da's zoeken naar een speld in een hooiberg.
Lastig dus...

(De laatste keer dat ik iets dergelijks meemaakte was toen ik nog met Windows draaide. Of je nou wel of niet iets aan dit puike OS wijzigde, uiteindelijk draaide de zaak altijd compleet in de soep =D. Linux was en is dan ook een droom! Maar dit even terzijde)

Enfin,  verdere suggesties zijn van harte welkom...
Een boek doet het altijd...

Offline vanadium

  • Lid
Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/24, 14:23:39 »
Als het android is, probeer dan ook eens de cache van applicaties te ledigen (inclusief en vooral de youtube app). Misschien nemen die ondertussen zoveel opslag in, dat er nog weinig ruimte is voor de normale werking van de applicaties. Data van een applicatie wissen gaat een stap verder: dan wordt de applicatie gereset naar fabrieksinstellingen. Te proberen als het vrijmaken van cache geen soelaas brengt.

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/06, 15:54:05 »
Als het android is, probeer dan ook eens de cache van applicaties te ledigen (inclusief en vooral de youtube app). Misschien nemen die ondertussen zoveel opslag in, dat er nog weinig ruimte is voor de normale werking van de applicaties. Data van een applicatie wissen gaat een stap verder: dan wordt de applicatie gereset naar fabrieksinstellingen. Te proberen als het vrijmaken van cache geen soelaas brengt.

Ik heb werkelijk alle instellingen van Android doorgelopen, maar tref nergens een mogelijkheid aan om de cache of data van applicaties  te ledigen. Wanneer ik YouTube als voorbeeld neem, daar kan ik alleen de search-history deleten, maar meer ook niet. Kortom, hoe ledig ik specifiek de cache en data van apps in Android?
Een boek doet het altijd...

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #7 Gepost op: 2013/09/07, 09:44:32 »
Ga naar je Instellingen -> Toepassingen -> daar heb je 3 tabbladen, "Gedownload - Actief - Alles " 
Wanneer je op die plek op een Toepassing/programma klikt kan je van dat programma de cache wissen en eventueel de gegevens wissen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #8 Gepost op: 2013/09/07, 16:22:44 »
Misschien zet ik je op een verkeerd spoor, maar een tijdje geleden had ik ook een dergelijk probleem. Mijn provider is Ziggo en op de Mijn Ziggo site staan aanwijzingen over hoe je een vertraging kon oplossen. Er moest, meen ik, een poort in mijn modem worden omgezet en toen was het probleem opgelost. Ik weet, het is een vaag verhaal, maar het is al even geleden, dus, sorry.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #9 Gepost op: 2013/09/08, 12:41:55 »
Ga naar je Instellingen -> Toepassingen -> daar heb je 3 tabbladen, "Gedownload - Actief - Alles " 
Wanneer je op die plek op een Toepassing/programma klikt kan je van dat programma de cache wissen en eventueel de gegevens wissen.

Gandyman bedankt! Dit was inderdaad de oorzaak van het probleem.  Caches geleegd. Alles draait nu weer als vanouds.  Soms moet je net even weten waar je precies moet zoeken tussen alle instellingsmogelijkheden :o
Een boek doet het altijd...

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #10 Gepost op: 2013/09/08, 12:45:52 »
... ik vergeet Vanadium helemaal. Ook jij natuurlijk many thx!!
Een boek doet het altijd...

Re: mini-pc trage youtube
« Reactie #11 Gepost op: 2013/09/09, 09:53:40 »
NP graag gedaan  ;)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D