Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?  (gelezen 1667 keer)

Offline KeesS

  • Lid
bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Gepost op: 2007/12/07, 19:53:20 »
Sinds enkele maanden probeer ik van Windows over te stappen op Ubuntu.

Werkend onder Windows XP kan ik met "Imageshackert" bewegende plaatjes (*.gif) plaatsen in berichten in een forum.

Dit zou ik graag onder Ubuntu 7.04 ook willen doen.

Bestaat "imageshackert" ook in Ubuntu, of is er iets dergelijks/vergelijkbaars?

Ofwel, hoe kan ik in Ubuntu een leuk plaatje (*.jpg of *.gif) in een forum-bericht plaatsen?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

kalden

  • Gast
bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/07, 21:04:23 »
In een forum kan je meestal een plaatje tevoorschijn toveren door de link naar de afbeelding tussen deze twee tags te plaatsen :


Groeten, Kalden

Offline KeesS

  • Lid
bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/07, 22:08:26 »
Kalden>>, bedankt voor je snelle antwoord, maar zo lukt het bij mij niet.

Als ik bijvoorbeeld vanuit /Documenten/"mijn plaatje.gif" kopiëer en daarna in het forum-bericht tussen wil plakken krijg ik het volgende te zien:



dus gewoon de tekst, maar niet het plaatje (de afbeelding)

Voor het overbrengen van "mijn plaatje.gif" heb ik iets nodig zoals in Windows "imagesheckert", maar ik weet dus niet wat???
Wie weet hier raad op?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Bandicoot

  • Gast
bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/07, 22:33:43 »
Voor de image tag hheeft u, zoals hierboven gezegd is een link nodig dat wil dus zeggen een link naar een url . Het programmaatje waar U op doelt is de automatisering van het volgende (deze stappen zult u dus nu zelf uit moeten voeren:)

1. U gaat naar : www.imageshack.us
2. U kiest upload file en verwijst naar een plaatje op je pc
3. U Klikt op host it
4. Als het uploaden klaar is krijgt u een pagina met links , een aantal met tags er voor, de link met het image tag ervoor plakt u in het forum

imageshack is echter niet de heilige graal hiervoor, voer in google maar eens imagehosting als zoekterm in, het reultaat zal een flink aantal links zijn naar sites die exact hetzelfde doen.

bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/08, 00:26:47 »
Citaat van: KeesS
Als ik bijvoorbeeld vanuit /Documenten/"mijn plaatje.gif" kopiëer en daarna in het forum-bericht tussen http://en wil plakken krijg ik het volgende te zien:

http:///Documenten/"mijn plaatje.gif"

dus gewoon de tekst, maar niet het plaatje (de afbeelding)[/url]
Zo gaat dat inderdaad niet lukken :D Wat u hier doet kan niet, omdat het plaatje lokaal op uw computer staat. Je moet daarom eerst het plaatje op uw harde schijf sturen (uploaden) naar een plek die voor heel het internet toegankelijk is (een host).

Zo'n host is bijvoorbeeld: http://www.plaatjesupload.nl

Wat je doet is het volgende:
- klik op 'bladeren'
- selecteer het plaatje dat je wilt uploaden
- klik op 'upload!'

Nu kun je in het volgende scherm drie opties kiezen. Als je een plaatje op een forum wilt neerzetten, dan kopieer je de tweede link (waar '(UBB) Code voor forums' voor staat). Deze link zet je in je posting, en voila:



Ik heb trouwens deze code gekopieerd:
[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijk31/-462032.html][img]http://www.plaatjesupload.nl/img33/1197067330-850.gif[/img][/url]Let op: plaatjes die je upload via plaatjesupload.nl zijn voor iedereen te bekijken! Dus geen persoonlijk dingen ofzo erop zetten (tenzij je dat niet erg vindt ;))
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline KeesS

  • Lid
bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/08, 17:40:18 »
Allen bedankt voor Uw snelle antwoorden.

Bandicoot>>
het doorlezen van Uw antwoord bracht mij weer terug bij de oplossing.
In Windows gebruikte ik een snelkoppeling naar Imageschak.us en kwam dan rechtstreeks in het programma terecht.Dan was het verder heel gemakkelijk.
Nu ik ben overgegaan op Ubuntu komt er zo(te)veel informatie op me af dat ik even de weg kwijt was.
Bedankt!!!


crashit>>
Leuk dat ik van U een "Nederlandse" site als oplossing kreeg.
Dat werkt voor mij toch wat makkelijker (Engels is niet mijn sterkste zijde)

Uw voorbeeld met http://www.plaatjesupload.nl maakt het ook voor mij heel simpel.
Maar met de Code die U gekopieerd hebt gaat het mij wat te hoog.
Dit is vermoedelijk iets wat in de "Terminal" moet worden in- of uit-gevoerd en daar durf ik nog niet aan te beginnen; wat dat betreft ben ik nog maar een "beginner".


***Nog een vraag over het forum.
Omdat ik kennelijk mijn vraag op de verkeerde plaats gesteld heb, is hij verplaatst. Dit vind ik niet erg, want hij is toch beantwoord en opgelost.
Nu de vraag:
Hoe en waar geef ik aan dat mijn probleem opgelost is en deze vraag evt. gestopt en/of verwijderd kan worden?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline Dave

  • Lid
bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/08, 17:44:19 »
als je tevreden bent kun je in je openingspost klikken op opgelost oid.

sluiten en verwijderen doen we niet want ook anderen kunnen er tegen aan lopen als vraag of de oplossing niet als werkbaar ervaren.

bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/08, 18:19:19 »
Citaat
crashit>>
Leuk dat ik van U een "Nederlandse" site als oplossing kreeg.
Dat werkt voor mij toch wat makkelijker (Engels is niet mijn sterkste zijde)
Zeg maar jij hoor, zo oud ben ik nu ook weer niet ;)

Citaat
Uw voorbeeld met http://www.plaatjesupload.nl maakt het ook voor mij heel simpel.
Maar met de Code die U gekopieerd hebt gaat het mij wat te hoog.
Dit is vermoedelijk iets wat in de "Terminal" moet worden in- of uit-gevoerd en daar durf ik nog niet aan te beginnen; wat dat betreft ben ik nog maar een "beginner".
Het enige wat u hoeft te doen, is de code te selecteren en te kopiëren. Daarna moet u het in een posting op het forum plaatsen. Dat is alles.

Onderaan dit forum staat een reactieveld. Daarin kunt u uw verhaal schrijven. Als u de code in dit veld plaatst, krijgt u het plaatje te zien als u het bericht plaatst.

Citaat
***Nog een vraag over het forum.
Omdat ik kennelijk mijn vraag op de verkeerde plaats gesteld heb, is hij verplaatst. Dit vind ik niet erg, want hij is toch beantwoord en opgelost.
Nu de vraag:
Hoe en waar geef ik aan dat mijn probleem opgelost is en deze vraag evt. gestopt en/of verwijderd kan worden?
Rechts onderaan het eerste bericht staat een link: "dit topic markeren als opgelost". Klik erop. Daarmee kunt u aangeven dat uw vraag is opgelost.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline KeesS

  • Lid
bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/08, 20:42:36 »
Citaat van: crashit
Rechts onderaan het eerste bericht staat een link: "dit topic markeren als opgelost". Klik erop. Daarmee kunt u aangeven dat uw vraag is opgelost.
crashit bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Ik begin langzaam te geloven dat in Ubuntu "alles" vanzelf gaat.;=)

Ik had mijn vraag in het verkeerde topic geplaatst en een vriendelijk persoon heeft hem netjes naar de juiste plaats verhuisd.

Als ik aangeef dat mijn probleem is opgelost heeft iemand mijn topic al gemarkeerd als "opgelost".

Ik kan het topic nu alleen maar "markeren als NIET opgelost" ;=)

Nietemin, allen bedankt voor de hulp!!
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
bestaat "imageshackert" o.i.d. ook in Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/09, 16:14:41 »
Citaat van: crashit
Onderaan dit forum staat een reactieveld. Daarin kunt u uw verhaal schrijven. Als u de code in dit veld plaatst, krijgt u het plaatje te zien als u het bericht plaatst.
Even proberen of ik dit goed begrepen heb.



dit is de code gekopieerd en geplakt

ben benieuwd wat het resultaat is :=)


Dat is heel mooi!!!!!!!!!!!!!! precies wat ik wil: Windows ..wegwezen en Ubuntu, kom in mijn armen (ofwel computer)

Crashit bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg