Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu partities maken naast windows XP  (gelezen 1083 keer)

Offline elspierre

  • Lid
Ubuntu partities maken naast windows XP
« Gepost op: 2008/04/14, 09:46:07 »
Ik heb een PC met Windows XP. Ik wil daarnaast ook Ubuntu als 2e OS gaan installeren.
Ik heb onder Windows een C patitie, een logisch station met mijn data en een vrije ruimte van 35 GB. De vrije ruimte ga ik indelen voor Ubuntu. Ik heb begrepen dat het aanhechtingpunt van Windows    /media/windows   moet zijn. Wat moet ik nu als aanhechtingspunt bij het logische Windowsstation invullen, als ik de root van van Ubuntu    /  
als aanhechtingspunt noem en home  / home als aanhechtingspunt ?

Ubuntu partities maken naast windows XP
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/14, 09:59:31 »
elspiere, deze link
 http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/
en deze
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/installatie_gutsy_aparte_home/
als je er niet uitkomt schrijf je maar weer.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline elspierre

  • Lid
Ubuntu partities maken naast windows XP
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/14, 10:39:04 »
Bedankt Gijs , maar die had ik ook al gelezen. Die gaan echter uit van een Windows C partitie maar ik heb ook nog onder Windows ook nog een logisch station met data. En ik weet niet hoe ik dat als aanhechtingspunt onder Ubutu moet noemen.Misschien
 / media/data  ?

Offline vanadium

  • Lid
Ubuntu partities maken naast windows XP
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/14, 11:01:22 »
Je mag dat inderdaad noemen zoals je wil: /media/data is perfect OK.
Ook het aanhechtingspunt voor de Windows systeempartitie mag je vrij kiezen: dat mag, maar móet niet /media/windows zijn.

Offline elspierre

  • Lid
Ubuntu partities maken naast windows XP
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/14, 11:17:08 »
Dank je wel Vanadium. Ik ga snel aan de slag met installeren, want Windows ben ik zat. Ik ga me helemaal verdiepen in Ubuntu. Vanmiddag ga ik het boek kopen   "Probleemloos overstappen op Linux "  -lees Ubuntu- van de uitgever Academic Service.