Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XCFA en Sound Converter  (gelezen 395 keer)

Offline JohnVC

  • Lid
XCFA en Sound Converter
« Gepost op: 2015/05/25, 11:01:06 »
Hallo,

Ik ben John en sinds kort Ubuntu 14.04 LTS gebruiker. Ik heb dus nog heel veel te leren  :)
Mijn schoonbroer vraagt me om (delen van) zijn muziekverzameling (m4a) te converteren naar mp3, met als doel ze te spelen in zijn auto.
- Sound Converter (software center) werkt niet en zeurt om een alac decoder, al heb ik die afzonderlijk geïnstalleerd.
- xcfa (software center) loopt vaak vast en meld een sox error die ik niet kan achterhalen in Terminal.
Alle add-ons en niet vrije codecs zijn geïnstalleerd via software center.

Converteren lukt dus niet met beide programma's, naar geen enkel formaat.  :(
Voorlopig zijn ze verwijderd, doch ik zou ze toch graag werkende krijgen vanwege hun gui. (command lines is niet direct mijn ding) :-[
Wie kan me hierbij helpen?



 
 



Re: XCFA en Sound Converter
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/29, 17:21:36 »
**** BUMP **** in de hoop op reacties
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline EZ-man

  • Lid
Re: XCFA en Sound Converter
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/29, 17:53:54 »
Omdat er zoveel foutmeldingen zijn van software die het normaal zou moeten doen, wil ik voorstellen eerst te controleren of de updates allemaal goed binnen komen.

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras
sudo apt-get install soundconverter

Belangrijk is dat bovenstaande 4 regels elk apart in de terminal moeten worden uitgevoerd  (telkens met ENTER bevestigen) en dat SoftwareCenter & Synaptic afgesloten zijn.

Indien er foutmeldingen in de terminal verschijnen, deze graag volledig vermelden (de opmerking over sox kan ik bv niet plaatsen).

Offline JohnVC

  • Lid
Re: XCFA en Sound Converter
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/11, 18:45:37 »
Hallo EZ-man,

Vooreerst mijn welgemeende excuses voor deze late reactie. Door allerlei onvoorziene omstandigheden kan ik voorlopig uw raad niet opvolgen, maar ik hoop dat u binnenkort alsnog een helpende hand wil bieden.
Die 'sox error' was een foutmelding die ik kreeg toen ik toen ik xcfa wou starten en is waarschijnlijk een xcfa gerelateerd onderdeel.

Alvast bedankt voor uw reactie.


Omdat er zoveel foutmeldingen zijn van software die het normaal zou moeten doen, wil ik voorstellen eerst te controleren of de updates allemaal goed binnen komen.

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras
sudo apt-get install soundconverter

Belangrijk is dat bovenstaande 4 regels elk apart in de terminal moeten worden uitgevoerd  (telkens met ENTER bevestigen) en dat SoftwareCenter & Synaptic afgesloten zijn.

Indien er foutmeldingen in de terminal verschijnen, deze graag volledig vermelden (de opmerking over sox kan ik bv niet plaatsen).


Offline JohnVC

  • Lid
Re: XCFA en Sound Converter
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/22, 12:06:06 »
Na veel knoeien, zoeken en zweten geen van beide programma's werkende gekregen.
Dan maar VLC media player geïnstalleerd en dat werkt prima en zeer snel.
Het was wel effe zoeken hoe het converteren precies moest in VLC en er zijn behoorlijk wat handelingen nodig, maar het werkt.

Toch bedankt EZ-man en Joshua Orbit om te reageren  :)

Topic mag wat mij betreft als "opgelost" gemarkeerd worden.

Offline Tom

  • Lid
Re: XCFA en Sound Converter
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/22, 20:59:06 »
U bedoeld waarschijnlijk XFCE dus denk ik dat u Xubuntu gebruikt ? wat een fijn programma is om te converteren is o.a oggconvert (staat in de Repro´s)  en ogg is in de meeste autoradio´s af te spelen ,ik gebruik het al heel lang tot volste tevredenheid.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/23, 10:33:20 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.