Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) update fouten Linux Mint  (gelezen 8052 keer)

Offline RikRik

  • Lid
(opgelost) update fouten Linux Mint
« Gepost op: 2011/10/29, 14:05:28 »
Ophalen van http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/katya/main/source/Sources is mislukt  404  Not Found
Ophalen van http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/katya/restricted/source/Sources is mislukt  404  Not Found
Ophalen van http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/katya/universe/source/Sources is mislukt  404  Not Found
Ophalen van http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/katya/multiverse/source/Sources is mislukt  404  Not Found
Enz



Uploaded with ImageShack.us

Met updatebeheer krijg de bovenstaande foutmeldingen. Vraag: welke softwarebronnen kan ik verwijderen uit de tab Other Software. Wat moet er standaard staan in blijven staan? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten van een kersverse Mint gebruiker  8-)

« Laatst bewerkt op: 2011/10/29, 21:45:49 door RikRik »

Offline midas

  • Lid
Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/29, 18:02:15 »
Achter elke regel waar 'broncode' achter staat mag je het vakje wel uitvinken. Probeer dan nog eens weer te updaten. Grote kans dat de foutmelding uitblijft...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline RikRik

  • Lid
Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/29, 18:53:57 »
Achter elke regel waar 'broncode' achter staat mag je het vakje wel uitvinken. Probeer dan nog eens weer te updaten. Grote kans dat de foutmelding uitblijft...

Hallo midas, ik heb alles van http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/katya/main/source/Sources  (de boosdoener) uit gevinkt  De foutmeldingen zijn nu weg,  maar mis ik nu geen belangrijke updates? 

Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/29, 19:05:50 »
Kan geen kwaad,staan bij mij in Ubuntu ook uit(sources).Dacht dat het iets voor developers is,voor de broncode.
Kubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/29, 19:09:49 »
Okay, bedankt voor je reactie. Wel vreemd toch, dat standaard deze softwarebronnen stonden aan gevinkt.

Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/29, 19:18:01 »
Klopt,bij mij stonden ze in Mint ook aan,ik zette ze gelijk uit dan gaat het laden van de softwarebronnen ook sneller.
Kubuntu 20.04

Offline midas

  • Lid
Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/29, 19:22:08 »
De broncode is inderdaad voor ontwikkelaars. De broncode van pakketten wordt dan meegezonden. Kan dus gerust uitgeschakeld worden en dan mis je geen enkele update...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline RikRik

  • Lid
Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/29, 19:37:29 »
midas en dellkubuntu, bedankt voor jullie uitleg!

off topic: gebruiken jullie ook Linux mint? Ik heb vandaag voor het eerst kennis gemaakt met mint en ik krijg er een goed gevoel bij, maar, macht der gewoonte, telkens met de muiscursor opzoek naar de Unitybar  =D

Offline midas

  • Lid
Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/29, 19:53:42 »
Ik wissel naar hartelust met Linux Mint, Ubuntu en soms Kubuntu. Op dit ogenblik met Ubuntu omdat ik dat veelbesproken Unity weleens wilde proberen (heb Unity-2D nu draaien). Maar ik blijf gewoon openminded en probeer gewoon wat mij het beste bevalt...Ubuntu met Unity of Linux Mint met Gnome-shell (vanaf LM12). Onder de motorkap zijn beide hetzelfde met een belangrijk verschil in de gebruikerservaring. Gebruik gewoon wat jezelf het fijnst vindt ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/29, 20:13:12 »
Ik heb vanaf 2008 Mint gebruikt,gebruik het nu vanaf Februari niet meer.Niet omdat ik het slecht vind,integendeel.Maar ik heb voor het gemak op al mijn computers Ubuntu gezet.Mint ziet er grafisch goed uit,heeft een mooi Mint menu en heeft alle codecs standaard aan boord.Ik sluit het ook niet uit het ooit weer te gebruiken,maar ben momenteel niet meer zo'n distrohopper. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/29, 20:32:13 »
Ik heb vanaf 2008 Mint gebruikt,gebruik het nu vanaf Februari niet meer.Niet omdat ik het slecht vind,integendeel.Maar ik heb voor het gemak op al mijn computers Ubuntu gezet.Mint ziet er grafisch goed uit,heeft een mooi Mint menu en heeft alle codecs standaard aan boord.Ik sluit het ook niet uit het ooit weer te gebruiken,maar ben momenteel niet meer zo'n distrohopper. ;)
Dat is het nadeel als je zeer sterk naar de vijftig gaat :evil: en meer een ouwe Ikea poes wordt. :D
« Laatst bewerkt op: 2011/10/29, 20:33:46 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/29, 20:33:30 »
Ik ben niet meer zo piep en zo snel. :'( :'( :'(
Kubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/29, 21:48:28 »
Nogmaals bedankt!  Ik ben super tevreden over m'n besluit om Ubuntu te verlaten en m'n keuze voor  Mint. 
Gnome 2 is dood volgens Pjotr...vind ik minder leuk om te lezen  :|

Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/29, 21:52:31 »
Ouwe Ikea poes  ??? ???
Jaja snorrie  =D
Kubuntu 20.04

drum

  • Gast
Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/30, 07:17:59 »
Ouwe Ikea poes  ??? ???
Jaja snorrie  =D
Maar dan wel een Ikea poes die rockt!!

Re: update fouten Linux Mint
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/30, 09:24:01 »
Ik heb vanaf 2008 Mint gebruikt,gebruik het nu vanaf Februari niet meer.Niet omdat ik het slecht vind,integendeel.Maar ik heb voor het gemak op al mijn computers Ubuntu gezet.Mint ziet er grafisch goed uit,heeft een mooi Mint menu en heeft alle codecs standaard aan boord.Ik sluit het ook niet uit het ooit weer te gebruiken,maar ben momenteel niet meer zo'n distrohopper. ;)

Ubuntu toch ook? ???
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Tom

  • Lid
Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/30, 10:45:20 »
Nee > Libdvdcss2 en W32codecs niet. :)
non free codecs   
w32codecs                                                                                                                                                                                                                                Inhoud zie hieronder:
ATI VCR-2 video codec.
Cinepak video codec
DivX ;-) video codec, ver. 3.11
DivX ;-) video codec, ver. 4.x
Indeo Video 3.2/4.1/5.0/4.1 quick/5.0 quick codecs.
Intel 263 video codec.
Microsoft MPEG-4 video codec, beta version 3.0.0.2700
Morgan Multimedia Motion JPEG video codec.
QuickTime
RealAudio
RealVideo 8
RealVideo 9
Windows Media Video 9
libdvdcss2
medibuntu hooks
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/30, 12:08:29 »
Ubuntu Mint  11 past niet op een CD zoals Ubuntu maar moet via een DVD geïnstalleerd worden. Na de installatie is alles klaar en je kan direct beginnen met multimedia toepassingen zonder een speurtocht naar een missende codec. Mint is volgens mij een perfecte besturing voor mensen die Windows gewend zijn en kennis willen maken met Linux.  Wat mij betreft een aanrader.  

Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/30, 12:10:07 »
........................................
Gnome 2 is dood volgens Pjotr...vind ik minder leuk om te lezen  :|

Gnome 2 is dood volgens Pjotr... vind ik helemaal niet erg.   =D
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/30, 16:45:05 »
Ubuntu Mint  11 past niet op een CD zoals Ubuntu maar moet via een DVD geïnstalleerd worden. Na de installatie is alles klaar en je kan direct beginnen met multimedia toepassingen zonder een speurtocht naar een missende codec. Mint is volgens mij een perfecte besturing voor mensen die Windows gewend zijn en kennis willen maken met Linux.  Wat mij betreft een aanrader. 
Blij om te horen dat het je goed bevalt. :)
Kubuntu 20.04

Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #20 Gepost op: 2011/10/30, 17:02:44 »
........................................
Gnome 2 is dood volgens Pjotr...vind ik minder leuk om te lezen  :|

Gnome 2 is dood volgens Pjotr... vind ik helemaal niet erg.   =D

GNOME 2 is ook dood. Alleen Mate gaat verder, maar het is nog afwachten hoe de ontwikkeling daar gaat.

Offline RikRik

  • Lid
Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #21 Gepost op: 2011/10/30, 18:10:53 »
........................................
Gnome 2 is dood volgens Pjotr...vind ik minder leuk om te lezen  :|

Gnome 2 is dood volgens Pjotr... vind ik helemaal niet erg.   =D

GNOME 2 is ook dood. Alleen Mate gaat verder, maar het is nog afwachten hoe de ontwikkeling daar gaat.

Tja, gnome 3 is niet af en staat nog in de kinderschoenen, met de bijbehorende ziektes. Ik was een beetje zat van het proefkonijngevoel.  Verder heb ik alle respect hoor voor het vooruitstrevend besturingssysteem Ubuntu.

@dellkubuntu, bedankt dat je blij bent :)

Re: (opgelost) update fouten Linux Mint
« Reactie #22 Gepost op: 2011/11/01, 00:58:13 »
GNOME 2 is ook dood. Alleen Mate gaat verder, maar het is nog afwachten hoe de ontwikkeling daar gaat.

Er is al een PPA, ik heb er voor de rest nog niet naar gekeken.
https://launchpad.net/~amanas/+archive/mate-desktop
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint