Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux  (gelezen 7587 keer)

Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Gepost op: 2012/01/18, 14:14:00 »
http://www.redeclipse.net/

Het zijn geen graphics a la Modern Warfare, maar het ziet er nog steeds mooi uit, net als Nexuiz :)
De gameplay belooft ook erg goed te zijn, dus ik ben hem nu aan het downloaden. Misschien ook om te proberen voor gamers als emiel enzo?

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/18, 15:16:39 »
Ah, dat spel draait op de Cube2 engine (eindelijk eens niet q3. De Cube-engine is gemaakt door een Nederlander trouwens :P), net als Sauerbraten. Voor de graphics hoef je het niet te doen (tenminste als je BF3-niveau verwacht zoals sommige mensen hier ;) ) maar het speelt wel lekker snel zo te zien. Heb de multiplayer nog niet geprobeerd overigens. Qua looks is het wel een beetje vergelijkbaar met Nexuiz.

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/18, 16:45:35 »
Ik zei ook niet dat de looks zo geweldig zijn, maar mooi genoeg en het gaat vooral om de gameplay die hier wel op niveau is (hoewel ik dat van Nexuiz ook vind, maar soit), bij deze is het zo.

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/18, 17:05:04 »
Ik heb hem even gespeeld en de graphics zijn inderdaad geen BF3, maar spelende op mijn resolutie (1920x1080 = HD) zijn de graphics echt stukken mooier dan de website doet vermoeden :)
De gameplay is ook up to par :)

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/18, 17:07:43 »
Dat ziet er erg gaaf uit. Ga ik zeker proberen.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/18, 17:09:22 »
Ik speel af en toe wel eens een spelletje Urban Terror, maar dit lijkt me voor de variatie wel aardig.
Thx voor de tip!

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/18, 18:06:32 »
Ziet er echt super uit net gespeeld en is echt erg leuk, ook al bak ik niets van  :P Graphics zien er ook goed uit  :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/18, 18:06:55 »
ik had het spel al sinds desura uit is, ik mis alleen goede acchtergrondmuziek want buiten het menu heb ik die nog niet horen spelen!

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/18, 19:45:40 »
ik had het spel al sinds desura uit is, ik mis alleen goede acchtergrondmuziek want buiten het menu heb ik die nog niet horen spelen!

No probz here.

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/19, 15:26:01 »
Opensource FPS'en hebben allemaal één ding gemeen: geen storyline, en zonder storyline vind ik het toch wel een beetje saai...

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/19, 17:10:20 »
Opensource FPS'en hebben allemaal één ding gemeen: geen storyline, en zonder storyline vind ik het toch wel een beetje saai...

Zover ik weet zijn ze ook bijna allemaal arcade shooters, UT/Quake klonen om het zo te zeggen. Heel leuk om er even tegenaan te knallen, maar ik mis inderdaad ook wat realistische shooters. Hoeft daarom niet meteen een Battlefield of Call of Duty te zijn waar iedereen het altijd over heeft, maar ik amuseer mij de laatste tijd rot met Dead Island.

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/19, 20:45:10 »
@Cumulus

Helemaal mee eens.

Dit spel krijgt van mij de titel, Best Getest Linux Fps
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2012/01/21, 10:53:19 »
ik had het spel al sinds desura uit is, ik mis alleen goede acchtergrondmuziek want buiten het menu heb ik die nog niet horen spelen!

Dat klopt, heb het op Kubuntu geinstalleerd met Desura en dan krijg je de oude versie, je kan ook maar in 1 server spelen :( Ik weet niet hoe je dat kan updaten? . Op Windows (de laatste versie) heb ik gewoon achtergrondmuziek, misschien moet ik hem de volgende keer met de ppa installeren ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #13 Gepost op: 2012/01/21, 11:16:21 »
Gewoon van de website de tar gz downloaden, uitpakken en dan vind je in het uitgepakte mapje de executable.

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #14 Gepost op: 2012/01/21, 12:44:47 »
Zal ik doen :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #15 Gepost op: 2012/01/21, 13:19:27 »
Opensource FPS'en hebben allemaal één ding gemeen: geen storyline, en zonder storyline vind ik het toch wel een beetje saai...

Zover ik weet zijn ze ook bijna allemaal arcade shooters, UT/Quake klonen om het zo te zeggen. Heel leuk om er even tegenaan te knallen, maar ik mis inderdaad ook wat realistische shooters. Hoeft daarom niet meteen een Battlefield of Call of Duty te zijn waar iedereen het altijd over heeft, maar ik amuseer mij de laatste tijd rot met Dead Island.

Is dat Dead Island er ook voor Linux?

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #16 Gepost op: 2012/01/21, 13:24:13 »
Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik krijg namelijk deze error:

./bin/reclient_linux_32: error while loading shared libraries: libSDL_mixer-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #17 Gepost op: 2012/01/21, 14:18:05 »
Is dat Dead Island er ook voor Linux?

Alleen Windows, PS3 en XBox360. Het heeft blijkbaar niet echt schitterende reviews gekregen, maar ik amuseer me te pletter. De trailer is zeker ook de moeite waard, een filmstudio heeft de rechten gekocht om een film te maken gebaseerd op de trailer.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik krijg namelijk deze error:

./bin/reclient_linux_32: error while loading shared libraries: libSDL_mixer-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

libsdl-mixer1.2 geinstalleerd?

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #18 Gepost op: 2012/01/24, 17:45:14 »
Het is echt een vet spel! Ook de offline practise is heel geinig, alleen een beetje gejat van Left 4 Dead maar toch zeker de moeite waard!
Eigenlijk leuker dan Sauerbraten. Maar ook in de online multiplayer word het '1HP + sniper' (1/100 HP, plus een sniper, dus wie geraakt word, is dood) na een tijdje wel wat saai.
Maar de CTF (Capture The Flag) is wel weer heel leuk!
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #19 Gepost op: 2012/01/24, 18:13:10 »
Tip: probeer het niet te spelen op een pc met slechts 1 GB ram. Tip 2: op een laptop met 4GB ram gaat het beter. Tip 3: Koop geen Marktplaats pc met 1 GB ram....

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #20 Gepost op: 2012/01/24, 20:06:06 »
Het is echt een vet spel! Ook de offline practise is heel geinig, alleen een beetje gejat van Left 4 Dead maar toch zeker de moeite waard!
Eigenlijk leuker dan Sauerbraten. Maar ook in de online multiplayer word het '1HP + sniper' (1/100 HP, plus een sniper, dus wie geraakt word, is dood) na een tijdje wel wat saai.
Maar de CTF (Capture The Flag) is wel weer heel leuk!

Volledig met je eens! :)
Vind dit persoonlijk een leuke aanvulling op Nexuiz/Xonotic :)

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #21 Gepost op: 2012/01/24, 21:38:51 »
Tip: probeer het niet te spelen op een pc met slechts 1 GB ram. Tip 2: op een laptop met 4GB ram gaat het beter. Tip 3: Koop geen Marktplaats pc met 1 GB ram....

Draait prima hier op alle computers, en ze hebben allemaal slechts 1GB RAM.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #22 Gepost op: 2012/01/25, 13:32:07 »
Hmmm, ik ga het zo ook ff downloaden en proberen, ben benieuwd.

Wat zijn jullie nicknames? Kunnen we misschien samen spelen. :)
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #23 Gepost op: 2012/01/25, 16:02:24 »
Net ff gespeeld als Prutser_NL maar ben nu weer weg, kan er nog niet zo veel van ;) Ik hou niet zo van die space levels met jumps en teleports erin.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Red Eclipse: mooie FPS voor Linux
« Reactie #24 Gepost op: 2012/01/25, 17:01:21 »
Ok, mijn nickname is Idroy. Vind hem opzich wel geinig, zit nu dat Xonotic aan het downloaden, ziet er opzich ook wel grappig uit.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!