Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slideshow in html  (gelezen 582 keer)

Slideshow in html
« Gepost op: 2012/12/26, 16:08:52 »
Beste mensen

Mijn vraag is niet echt Ubuntu gerelateerd, daarom heb ik het in het offtopic gedeelte geplaatst.
Ik mag voor een bedrijf een website schrijven in html5, ze hebben al een template gemaakt in pdf die ik zou moeten namaken.
Nu zit ik ergens strop: zoals je kunt zien in de template, moet er een slideshow in komen te staan.
 Ik heb al een basis slideshow gemaakt met gebruik van jQuery (link) die ik nog moet inpassen in mijn ontwerp.
Hij moet in de div "slideshow" komen te staan of in de plaats van die div.
Ik heb hem er al proberen in te plaatsen, wat natuurlijk wel werkt, maar niet op de juiste plaats en grootte.
Weet er iemand een manier om dat te doen? Ik heb zowat alle variabelen in de css al aangepast en dingen toegevoegd,
maar ik kwam nooit dichtbij het ontwerp. Alle bestanden die ik gebruikt heb zijn hier te downloaden of zijn ergens in deze tekst verwerkt.
Commentaar op de rest van de site of tips mogen natuurlijk ook.
Ik hoop dat ik niet teveel vraag, ik zou het dus heel erg appreciëren als ik een antwoord krijg.
Alvast bedankt!  ;)

Thomas Avé
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Slideshow in html
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/27, 10:36:44 »
hier staan een heleboel plug-ins voor picasa:
http://www.paulvanroekel.nl/picasa/Flip/index.asp
heb ik zelf ook al een aantal keer gebruikt werken super!

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Re: Slideshow in html
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/02, 16:55:41 »
Als je in de bron kijkt van /slices/index.html dan zie je dat er een stukje javascript (jquery) staat:
$(function(){
$('#slides').slides({
preload: true,
preloadImage: 'img/loading.gif',
play: 5000,
pause: 2500,
hoverPause: true
});
});

De "#slides" is de selector van de div waarbinnen je foto's moeten komen. Als je het dus in de div met id "slideshow" wilt plaatsen dam moet je er "#slideshow" van maken. En het stukje javascript kopiëren naar je nieuwe pagina. 
Uit je verhaal begrijp ik dat je dit nog niet hebt gedaan, dus ik hoop dat dit een oplossing voor je is.

Re: Slideshow in html
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/03, 21:49:49 »
Beiden al heel erg bedankt om te antwoorden!

@niekn: ik heb die slideshows bekeken, maar ik ben er alleen in flash tegengekomen. Flash is aan zijn einde toe dus dat mag ik niet gebruiken  ;)

@raggar: Dat had ik nog niet gedaan nee, maar ik heb wel al de div met id "slides" net zoals de div "slideshow" proberen te stylen.
Ik zal me daar de volgende dagen nog eens mee bezig houden. Ik ben nu bezig met de loginpagina,  en die lukt al beter :)
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)