Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird profielen  (gelezen 661 keer)

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
thunderbird profielen
« Gepost op: 2015/03/01, 19:50:13 »
Hallo,

Ik gebruik bij thunderbird meerdere profielen.
Ik gebruik nu profileswitcher, maar ik zou graag meerdere profiles tegelijke tijd willen open, zodra ik op de thunderbird icon klik ipv 1
Kan door profiles.ini dusdanig aan tepassen dat deze altijd 2 of meer profiles tegelijketijd opent?

DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Re: thunderbird profielen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/01, 20:00:14 »
Wat wil je hiermee bereiken?

( Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar vermoed dat het nee is. Als je meerdere accounts of aliases/identiteiten wilt is er een andere manier.)



Offline daniel

  • Lid
Re: thunderbird profielen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/02, 00:10:02 »
waarom gebruik je geen tweede email programma die je allebei geopend naast elkaar zet?


voorbeeld:
----------------
claws-mail
thunderbird

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: thunderbird profielen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/02, 06:11:49 »
waarom gebruik je geen tweede email programma die je allebei geopend naast elkaar zet?


voorbeeld:
----------------
claws-mail
thunderbird

Ik heb een tijdje onder windows, thunderbird en windowslivemail naast elkaar gebruikt, maar ik vond windows livemail slecht werken.
Thunderbird ben ik enorm positief over.
Op mijn mini PC met Xubuntu heb ik nu dezelfde mail instellingen (thunderbird) als mijn Windows laptop.
Op beide laptops kan ik nu met Thunderbird de prive mail en werk mail openen mbv profileswitcher.

Dat werkt goed, maar ik was dus nieuwschierig of je thunderbird profielen apart en naast elkaar kon opstarten.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Re: thunderbird profielen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/02, 08:11:41 »
Op beide laptops kan ik nu met Thunderbird de prive mail en werk mail openen mbv profileswitcher.
Dat werkt goed, maar ik was dus nieuwschierig of je thunderbird profielen apart en naast elkaar kon opstarten.

Je kunt wel meerder accounts tegelijk open hebben in één profiel; zelf heb ik 2 accounts met 8 identiteiten.
Je kunt het zo instellen dat TB altijd de juiste 'reply to' pakt.

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: thunderbird profielen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/02, 08:33:36 »
Op beide laptops kan ik nu met Thunderbird de prive mail en werk mail openen mbv profileswitcher.
Dat werkt goed, maar ik was dus nieuwschierig of je thunderbird profielen apart en naast elkaar kon opstarten.

Je kunt wel meerder accounts tegelijk open hebben in één profiel; zelf heb ik 2 accounts met 8 identiteiten.
Je kunt het zo instellen dat TB altijd de juiste 'reply to' pakt.

Dat heb ik al.
In mijn werk profiel heb ik ongeveer 3 accounten en in de prive mail 2 accounten.
Maar ik wil werk en prive gescheiden houden.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Offline Tetje

  • Lid
    • opnieuwgestart (Christelijke Blog)
Re: thunderbird profielen
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/02, 13:07:28 »
Wat ik hier heb zijn 6 accounts.

eentje privé, eentje van hengelsport naarden-bussum, eentje van hengelsport almere, eentje voor mijn praktijk, eentje voor steunpunt almere, eentje voor algemeen, eentje voor bouke-blog. Onder steunpunt almere heb ik nog twee identiteiten zitten.

Of te wel 7 aparte accounts waarvan de e-mails dus keurig in deze gescheiden accounts binnen komen.
Als ik Thunderbird open, dan zie ik links dus 7 accounts staan.
Deze kan ik automatisch naar nieuwe mail laten zoeken als ik Thunderbird open, of ik kan dat handmatig doen.

Als dit is wat je bedoeld dan kan het dus.

Nee Femke, dat bedoelde ik niet.
Ik heb op mijn werk mail een paar extra gmail accounts, zoals jij omschrijft, die staan netjes gerangschikt onderelkaar.
Daarnaast heb ik een prive account, waar zowel gmail als hotmail binnen komen.
Prive en werk account wil ik gescheiden houden.
Met  profileswitcher kom ik aardig in buurt met wat ik wil, maar ik zou het fijner vinden als ik beide profile gelijktijdig kan openen zonder profileswitcher te gebruiiken.
DELL Insparion 530 4GRAM 500GB + 1Tb HDD Dualboot Ubuntu 18.04 & Win7
HP 8510 : Linux Mint 18.2 xfce 64b  4GRam  128G SSD (Prive Laptop)
Packet Bell Dot_SE-750NL Dualboot Ubuntu 18.04 & Win10 2GRam test-netbook

Offline vanadium

  • Lid
Re: thunderbird profielen
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/02, 19:14:43 »
Lijkt mij wat in tegenspraak met dat "werk en privé gescheiden houden". Dan wil je ze toch niet beide tegelijk openen? Ik denk niet dat het mogelijk is tegelijkertijd in één account twee versies van thunderbird te laten lopen, elk met een ander profiel.