Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ff vergelijken...  (gelezen 2439 keer)

Ff vergelijken...
« Gepost op: 2008/03/18, 11:48:59 »
Heb namelijk hier nu twee dezelfde laptops staan. Die van mij bezit Ubuntu, op die andere staat Windows XP. De XP-laptop werkte namelijk niet meer goed. Geluid kraakte, het opstarten duurde geen 2,5 minuut, maar 15 minuten en zo zijn er nog wat problemen. ben nu bezig met het repareren van dat ding, maar dat gaat wel heel lang duren. Om de een of andere reden vliegt het CPU-gebruik van dat ding continue richting de 100 procent, waardoor het hele systeem ongelofelijk traag is.

Maar goed, eerst maar eens defragmenteren. Met een gemiddelde bestandsfragmentatie van 48 procent vind ik het niet gek dat die pc nogal traag is... Ben weer een gelukkig linux-gebruiker :) In al die tijd dat ik linux nu gebruik (dik een jaar), heb ik nog nooit hoeven defragementeren :D En bovendien geniet ik ook elke keer weer van de opmerking 'is dat windows vista?' als ze mijn ubuntusysteem zien met Compiz Fusion aan het werk :D
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Patch

  • Lid
Ff vergelijken...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/18, 21:12:46 »
Ach ja. Mijn neefje belt net dat op zijn multi-boot Ubuntu/XP de XP kant weer eens om zeep is nadat een virus door AVG is verwijderd. XP start op maar sluit direct weer af.

Aangezien ik sinds Ubuntu nooit meer echte systeemproblemen heb (echt als in: fataal) heb ik  komend weekeinde eindelijk weer eens een echt probleempje op te lossen... :)
Computing is not about computers any more. It is about living.

Ff vergelijken...
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/19, 00:58:08 »
Citaat van: Patch
Ach ja. Mijn neefje belt net dat op zijn multi-boot Ubuntu/XP de XP kant weer eens om zeep is nadat een virus door AVG is verwijderd. XP start op maar sluit direct weer af.
Is ook lastig :) Dat ding hier start gewoon héél langzaam op (is geloof ik ook wat mis met geluid, dus fragmentatie is niet het enige). Defrag had ik om 11 uur aangezet. Om 19.35 wassie nog bezig... Heb er nu Auslogic op gezet, eens kijken of ie weer een nachtje door kan rammelen :D

Citaat
Aangezien ik sinds Ubuntu nooit meer echte systeemproblemen heb (echt als in: fataal) heb ik  komend weekeinde eindelijk weer eens een echt probleempje op te lossen... :)
Tot nu toe idd geen fatale ongelukken gehad met Ubuntu (al doet AWN weer eens vreemd... normaal start ie gewoon goed op en nu issie ineens weg).
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Quatroking

  • Gast
Ff vergelijken...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/19, 01:13:47 »
krakent geluid? dat heeft m'n vader's xp ook. tis gewoon de geluidskaart die langzaam doodgaat.

Ff vergelijken...
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/19, 13:29:14 »
Zou kunnen, al is dat niet best voor die laptop. Maar het valt mij juist op dat het ding zoveel CPU-kracht gebruikt. Ding zit bijna continue op 100%.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Ff vergelijken...
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/19, 13:41:44 »
Mijn advies, download de supergrub-cd zodat je grub kan herstellen en kijk of die cd start. Als het werkt backup je je xp partitie (Wat je nodig hebt.) en formateer je de partitie van xp. Instaleer daar weer een verse xp op en zet je data terug. Stop supergrub erin en herstel je Grub. Probeer niet om windows te versnellen, dat gaat uren duren, en het resultaat is minimaal. Als je dat toch doet wil ik Ccleaner aanbevelen.

Marten

Ff vergelijken...
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/19, 14:29:01 »
Hm.. staat alleen XP op. Maar ik gooi er strax wel ff een cd'tje van xubuntu in. Eens kijken of het aan de hardware ligt dat ie zo traag is, of dat Microsoft zijn naam gewoon eer aandoet ;)

Ccleaner heb ik er gisteravond overheen gegooid. Heeft wel wat troep verwijderd, maar dat had minimaal effect :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Ff vergelijken...
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/19, 15:40:51 »
Fatale systeemfouten?
Root device "sda6" not found, avaiable devices:
Kernel Panic: cannot mount root device!

Nu ja,  het is wel geen Ubuntu... maar toch Linux! Gewoon even om aan te tonen dat Linux ook niet zo onkwetsbaar is.... ;).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Quatroking

  • Gast
Ff vergelijken...
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/19, 15:54:23 »
Citaat van: crashit
Zou kunnen, al is dat niet best voor die laptop.
Je zou er altijd nog een USB geluidskaart op kunnen zetten mocht hij echt overlijden.