Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?  (gelezen 2370 keer)

Offline bart85

  • Lid
Ik gebruik vaak Youtube met de firefox browser. De laatste tijd krijg ik 9 van de 10 keer een foutmelding: "An error occurred, please try again later"

Waar ligt dit aan? Zit er een bug in de software?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Dat denk ik niet. Ik ben nog niet zo lang over vanuit win en toen had ik die foutmelding ook al. Dat is toch die melding met een ruisschermpje!?
Eerder een bug of overbelasing bij youtube. Of misschien wel in flash-player.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline bart85

  • Lid
Ja, met een ruisend beeld. Ik zat ook aan een bug in Flash-player te denken.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline Allard

  • Lid
YouTube en Flash is geen goede combinatie als je het mij vraagt. Je gebruikt Flash op YouTube toch?

Wat je kan proberen is de HTML5 speler inschakelen.
www.youtube.com/html5

Offline bart85

  • Lid
Dit ga ik proberen. Zal eens kijken hoe het gaat!
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline RikRik

  • Lid
Of probeer eens Gooogle Chrome, daar zit een eigen Flash ingebouwd

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Ik maak zelf bijna elk sportweekend een 720p video van een minuut of 30 en zet die op Youtube. Dat speel ik af in Xubuntu 14.04 en 14.10 met de bijbehorende versies software / laatste updates. Een enkele video is 1080p. Ik speel ook de nodige andere Youtube video's af tot en met 4k.

De problemen die jij meldt heb ik nooit ervaren, een enkele hik van Youtube daargelaten.  Wat voor video is dat dan en in welke versies van Ubuntu, etc. ervaar je dat dan?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline bart85

  • Lid
Ubuntu 14.04 LTS 64-bit

Dit met vele video's
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Dit probleem heb ik ook met Mint 17.1. 64 bit. :(
Kubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Via google zijn er verschillende oplossingen te vinden,.... het is zo te lezen niet een Linux maar een Firefox probleem.
Hebben jullie dit ook in Google Chrome?
Eén van de oplossingen die kan werken:

De kwaliteit aanpassen

Offline bart85

  • Lid
Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/06, 19:17:45 »
Wat is het verschil tussen de google versie en die van firefox. Die van firefox werkt flash dus niet goed. Google maakt standaard gebruik van de HTML5-speler. Firefox maakt gebruik van flashplugin-alternative.so, deze staat in /usr/lib/mozilla/plugins
Zit er een bug in deze flashplugin?
« Laatst bewerkt op: 2015/01/06, 19:20:50 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/06, 21:00:49 »
Google Chrome maakt gebruik van Adobe Flash Player versie 16.0.0.235
Firefox gebruikt versie 11.2.202.425

Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/07, 22:35:07 »
Ik gebruik idd Firefox 34.Zal eens kijken of het met Chrome beter gaat. ;)

Het lijkt met Chrome foutloos te gaan.En ook nog eens sneller.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/07, 22:42:54 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #13 Gepost op: 2015/01/08, 10:21:45 »
Aaaah. Ik wil geen Chrome.  :|
Ach ja. Dan maar wachten op de verbeterde versie. Zoveel youtube ik toch niet en zo vaak crasht hij niet.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #14 Gepost op: 2015/01/08, 13:06:05 »
Aaaah. Ik wil geen Chrome.  :|
Ach ja. Dan maar wachten op de verbeterde versie.
Firefox zal die niet krijgen..... Wat wel kan, is Chromium met Pepperflash:
https://sites.google.com/site/computertip/chrome
Dan heb je in Chromium dezelfde Flash Player als in Chrome.

Normaal gesproken gebruik ik ook altijd Firefox. Maar voor enkele doeleinden vind ik het handiger/beter om Chrome (of Chromium) te gebruiken. Ik heb dus ook standaard beide webbladeraars geïnstalleerd.  :)

Offline Allard

  • Lid
Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #15 Gepost op: 2015/01/08, 14:48:03 »
Even terugkomt op het probleem, het schijnt momenteel vaker voor te komen. Op Tweakers melden verschillende personen dezelfde problemen als TS met Firefox.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43510285
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43534428
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43535058

Offline RikRik

  • Lid
Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #16 Gepost op: 2015/01/08, 14:51:22 »
De verschillen tussen Cromium en Google Chrome
https://code.google.com/p/chromium/wiki/ChromiumBrowserVsGoogleChrome

Als het gaat om veiligheid, zou ik toch Firefox of Google Chrome adviseren.
Canonical is razend snel met updates voor Firefox als er een lek in de browser is ontdekt. De updates van Google Chrome komen nog sneller binnen, net zo snel als op een Windows PC, omdat google de updates zelf regelen, ongeacht het besturingssysteem. M.a.w chromium zal qua veiligheid altijd achter lopen, al is het maar een paar weken. Als je geen Chrome wilt, zou ik toch adviseren om Firefox te blijven gebruiken.

Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #17 Gepost op: 2015/01/08, 15:04:50 »
Even terugkomt op het probleem, het schijnt momenteel vaker voor te komen. Op Tweakers melden verschillende personen dezelfde problemen als TS met Firefox.
Daarom. Daar komt vanzelf wel een update voor.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Henkp

  • Lid
Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #18 Gepost op: 2015/01/08, 16:25:02 »
Ik gebruik Firefox op zowel Linux Mint 17.1 Cinnamon,Rebecca 64bit en ook met Ubuntu 14.04.1 64bit op dezelfde computer. en heb geen enkelenlast met video's op YouTube.
Eerst had ik het wel met Video's bij de VTM BE, maar ik heb ze nu op alle 2 uitgetest een ook geen enkel probleem meer. Daar voor had ik juist Google Choome geïnstalleerd, maar die heb ik nu dus gelukkig niet meer nodig. Alhoewel ik hem er wel op laat staan.  =D

Dus het zal zeker met de up-date's te maken hebben, of het ook werkelijk met Firefox te maken heeft, durf ik niet met zekerheid vast te stellen. Maar zelf denk ik in combinatie van beiden.

Offline bart85

  • Lid
Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #19 Gepost op: 2015/01/15, 14:07:01 »
Is het een idee om de flashplayer van de site van Adobe te downloaden. Vervolgens deze handmatig installeren. Probleem is dat de versie van de site van Adobe de oude versie aanbied. Hoe kan het dan dat Chrome wel versie 16 gebruikt. Heeft Google een versie in gebruik die alleen voor de Chrome browser is bedoeld. Flashplayer is closed source.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.

Offline Allard

  • Lid
Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #20 Gepost op: 2015/01/15, 16:07:06 »
Is het een idee om de flashplayer van de site van Adobe te downloaden. Vervolgens deze handmatig installeren. Probleem is dat de versie van de site van Adobe de oude versie aanbied. Hoe kan het dan dat Chrome wel versie 16 gebruikt. Heeft Google een versie in gebruik die alleen voor de Chrome browser is bedoeld. Flashplayer is closed source.
Daar schiet je weinig mee op. Je krijgt in Ubuntu al Flash wanneer je de ubuntu-restricted-extras pakket hebt geïnstalleerd. Dus betreft dus momenteel 11.2.202.429. De reden waarom de oudere versie wordt aangeboden is omdat Adobe de ondersteuning voor nieuwere Flash versies op het Linux platform heeft gestaakt. Je krijg nu alleen nog security fixes voor die 11. 2 versie.

Google aan de andere hand bundelt de nieuwste Flash met Chrome wat via PPAPI werkt iets wat Firefox niet ondersteunt geloof ik. Enkel op Chromium gebaseerde browsers hebben hier geloof ik ondersteuning voor.

Kortom, wil je de allernieuwste Flash Player in Linux dan zul je Chromium met de pepperflash-plugin moeten gebruiken of gewoon Google Chrome installeren en gebruiken, daar zit die Flash al ingebakken.
« Laatst bewerkt op: 2015/01/15, 16:13:53 door Allard »

Re: Storing met de verbinding van Youtube. Ligt dit aan de versie voor Ubuntu?
« Reactie #21 Gepost op: 2015/01/15, 16:38:00 »
Ik heb zo'n vermoeden dat het probleem bekend is geworden. gisteren een update gehad. ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore